GENEWA 2019: TOYOTA GR SUPRA GT4 CONCEPT JAKO WYŚCIGÓWKA

toy_GR Supra GT4-c1

Na targach motoryzacyjnych w Genewie pokazana została po raz pierwszy koncepcyjna Toyota GR Supra GT4. Jest to kolejna forma wspierania przez markę oddolnego zaangażowania w sporty motorowe.

Samochód został zaprojektowany z myślą o sprawdzeniu możliwości modelu 5. generacji w roli auta wyścigowego międzynarodowej klasy GT4 dla prywatnych kierowców wyścigowych i małych zespołów.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2019


 

Seryjna Toyota GR Supra to solidna podstawa do budowy samochodu wyścigowego klasy GT4. Ma doskonale wyważone podwozie, dwumiejscową kabinę, bardzo sztywne, lekkie nadwozie, napęd na tylne koła i nisko położony środek ciężkości.

toy_GR Supra GT4-c6

Połączenie krótkiego rozstawu osi i szerokiego rozstawu kół sprawia, że auto ma złote proporcje 1,55, co zapewnia wyjątkową stabilność i zwinność w prowadzeniu. Są to cenne zalety w serii wyścigowej, w której stosowane są przeliczniki osiągów, biorące pod uwagę masę pojazdu i moc silnika, by zagwarantować sprawiedliwą rywalizację.

Koncepcyjna GR Supra GT4 opracowana przez Toyota Gazoo Racing ma charakterystyczną, łatwo rozpoznawalną sylwetkę Supry. Auto zostało wydłużone i ma obniżone zawieszenie, zachowując przy tym obniżony, muskularny kształt seryjnego auta. Specjalnie opracowany przedni dyfuzor i tylne skrzydło poprawiają aerodynamikę, zmniejszając opór powietrza i optymalizując docisk do podłoża.

toy_GR Supra GT4-c3

Oba elementy wykonano z kompozytów z naturalnych włókien lnu i konopi zamiast tradycyjnego włókna węglowego, aby ograniczyć wpływ produkcji auta na środowisko. Oryginalne koła z lekkich stopów zostały zastąpione przez pięcioramienne wyścigowe obręcze 11 x 18 cali marki OZ.

Samochód zachował układ zawieszenia seryjnej Supry – kolumny MacPhersona z przodu i wielowahaczowe zawieszenie z tyłu. Zostało ono jednak wzmocnione wyczynowymi sprężynami, amortyzatorami i stabilizatorami poprzecznymi. Samochód otrzymał także wyścigowe hamulce Brembo.

toy_GR Supra GT4-c4

GR Suprę GT4 Concept napędza seryjny, 3-litrowy silnik rzędowy o 6 cylindrach z turbosprężarką twin scroll, współpracujący z automatyczną skrzynią biegów. Silnik został wyposażony przez Toyota Gazoo Racing w wyczynowy sterownik i specjalnie opracowane wiązki przewodów. Tuning objął także półosie w wyczynowej specyfikacji oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Z wnętrza usunięto wszystkie elementy wyposażenia i wstawiono wyścigowe fotele OMP, klatkę bezpieczeństwa o dużej odporności i gaśnicę zgodną ze specyfikacją FIA. Auto wyposażono także w sportowy zbiornik paliwa i układ szybkiego tankowania.

GT4 jest jedną z najszybciej rozwijających się klas w wyścigach. Zawody o zasięgu krajowym i regionalnym odbywają się w Europie, Ameryce Północnej, Azji i Oceanii. Ustanowiona przez FIA w 2006 roku, GT4 pełni rolę przystępnego pod względem kosztów przygotowania do klasy GT3 dla zawodowych i prywatnych kierowców wyścigowych.

toy_GR Supra GT4-c7

Pokazywana na salonie samochodowym Geneva Motor Show Supra GT4 Concept umożliwi Toyocie ocenę zainteresowania potencjalnych klientów samochodem tej klasy. Na tej podstawie zespół Toyota Gazoo Racing podejmie decyzję o budowie seryjnego samochodu wyścigowego GT4 na bazie nowej Supry.