GOODWOOD FESTIVAL OF SPEED: ALFA ROMEO WCZORAJ I DZIŚ

Alfa_Romeo_good1

Goodwood Festival of Speed przyciągnął cenne samochody zabytkowe marki Alfa Romeo oraz modele z aktualnej produkcji. Przy okazji Festiwalu, zadebiutował najszybszy SUV marki – Stelvio Quadrifoglio w wersji z kierownicą z prawej strony.

Na stoisku producenta przez cztery dni fani mogli podziwiać także showcar C37 Alfa Romeo Sauber F1 Team, który walczy w Mistrzostwach Formuły 1 w roku powrotu włoskiej firmy do wyścigów.


Zobacz także:

SPORT

GOODWOOD FESTIVAL OF SPEED 2018


 

Poza tym, zaprezentowane zostały dwa wyjątkowe modele w limitowanej edycji, dostępne w regionie EMEA w zaledwie po 108 egzemplarzy, nawiązując do 108 lat istnienia, które marka świętowała 24 czerwca br. Są to serie specjalne Nürburgring Edition Giulia Quadrifoglio „Nring” i Stelvio Quadrifoglio „Nring” świętujące rekordy ustanowione na słynnym niemieckim torze.

Alfa_Romeo_good3

Nowe limitowane Giulie reprezentują to, co najlepsze pod względem dokonań technicznych, osiągów i stylu. Napędzane są silnikiem 2.9 V6 Bi-Turbo o mocy 510 KM. Stelvio, rekordzista w swojej kategorii, dzięki momentowi obrotowemu 600 Nm, przyspieszeniu od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy oraz maksymalnej prędkości 283 km/h, pokonał 20 832 km Nordschleife w 7 minut, 51 sekund i 7 setnych.

Oba samochody oferują ponadto jedyne w swoim rodzaju i satysfakcjonujące customer experience, będące kwintesencją osiągów i technologii na najwyższym poziomie. Oprócz elementów wyposażenia typowych dla wersji Quadrifoglio, w wersji „Nring” występuje także specjalny „Pakiet powitalny”.

Wyposażenie charakteryzujące wersję Quadrifoglio to nie wszystko – edycja „Nring” wzbogacona jest o hamulce karbonowo- ceramiczne, sportowe siedzenia Sparco z czerwonymi przeszyciami i konstrukcją z włókna węglowego, gałkę dźwigni automatycznej skrzyni zmiany z wstawką z włókna węglowego, kierownicę ze skóry i alcantary, również w tym przypadku z wstawkami z włókna węglowego.

Osłona przednia oraz obudowy lusterek wstecznych wykonane są z włókna węglowego, tak samo, jak wstawki na listwach progowych. Nie brakuje też przyciemnianych szyb, Adaptive Cruise Control, pakietu audio premium Harman Kardon, systemu multimedialnego Alfa Connect 3D Nav z 8,8-calowym ekranem oraz DAB.

Alfa_Romeo_good2

W Giulii debiutuje wykonany z włókna węglowego dach, a Stelvio zostało z kolei wyposażone w dach panoramiczny, otwierany elektrycznie. W obydwóch występują specjalne dywaniki z czerwonym logo, zaprojektowane przez Mopar. Wreszcie, obydwa samochody występują w najnowszym, szarym kolorze nadwozia Circuito, zarezerwowanym dla tej limitowanej edycji.

Decyzja, by opatrzyć te serie specjalne „Certyfikatem autentyczności”, zwykle zarezerwowanym dla samochodów zabytkowych, w pełni kwalifikuje je do tytułu „Instant Classic”.

To, co najlepsze z aktualnej produkcji

Obok serii specjalnych Nürburgring Edition, pojawi się Stelvio Quadrifoglio w czarnym kolorze Vulcano, Giulia Veloce Ti oraz Giulietta Veloce.

Giulia Veloce Ti, w czerwonym kolorze Competizione i wyposażona w silnik turbo benzyna o mocy 280 KM zestawiony z automatyczną, ośmiostopniową skrzynią biegów oraz napędem 4×4 Q4 budzi zainteresowanie. Słynny skrót, który pochodzi od nazwy „Turismo internazionale” jest od zawsze synonimem najbogatszych, najbardziej zaawansowanych technologicznie i najbardziej dynamicznych wersji.

Alfa_Romeo_good4

Auto posiada bogate wyposażenie seryjne, a niedawno wyróżniona nagrodą „Compasso d’Oro ADI”, prestiżową nagrodą w dziedzinie wzornictwa.

Giulietta Veloce jest najbardziej sportową wersją z gamy: silnik benzynowy o pojemności 1750 turbo ma moc 240 KM i automatyczną skrzynię biegów TCT.

Niebieskie metalizowane nadwozie w kolorze Blu Misano przyciąga wzrok, dzięki nowym sportowym zderzakom z wstawkami w kolorze czerwonym, błyszczącemu wykończeniu klamek i obramowań świateł przeciwmgielnych, obudowy lusterek w kolorze antracytu, elektrycznie otwieranemu dachowi z szerokim przeszkleniem, poszerzonym układem hamulcowym Brembo z czerwonymi zaciskami, 18-calowym felgom ze stopów metali lekkich z 5 otworami oraz podwójną poszerzoną końcówką rury wydechowej.

Tę samą sportową stylizację można odnaleźć we wnętrzu samochodu, wzbogaconym o sportowe fotele pokryte skórą i tkaniną Alcantara, ze zintegrowanymi zagłówkami, czerwonymi przeszyciami oraz spłaszczoną u dołu sportową, skórzaną kierownicą.

Alfa_Romeo_good5

Kolekcja FCA Heritage

FCA Heritage, dział zajmujący się ochroną i promocją dziedzictwa kulturowego włoskich marek FCA pokazał dwie perełki Alfa Romeo z własnej kolekcji w Muzeum Alfa Romeo w Arese: 1750 GT Am i 1900 Sport Spider.

Alfa Romeo 1750 GT Am z 1970 roku posiada silnik o mocy 220 KM przy 7500 obr./min., który pozwala osiągnąć prędkość 240 km/h. Uzyskała homologację wyścigowej wersji, bazując na wersji 1750 GT Veloce sprzedawanej na rynku północnoamerykańskim, stąd wzięła się nazwa „Am” oznaczając „Amerykę”. W odróżnieniu od modelu sprzedawanego w Europie, zasilany był wtryskiem mechanicznym Spica, który spełniał amerykańskie standardy dotyczące emisji spalin i jednocześnie brał udział w wyścigach.

„GT Am” w odróżnieniu od Giulii Sprint GTA oraz jej następczyni GTA 1300 Junior, miał karoserię wykonaną ze stali oraz powiększone błotniki z poszerzeniami z włókna szklanego, które nadawały samochodowi bardzo agresywnego wyglądu. Znaczące były również modyfikacje wprowadzane do silnika.

Alfa_Romeo_good6

GT Am odniósł ogromny sukces w Mistrzostwach Europy Samochodów Turystycznych, z tytułem najlepszego kierowcy dla Toine’a Hezemansa, „latającego Holendra”, który odniósł zwycięstwo za kierownicą tego samochodu w roku 1970 i 1971.

Alfa Romeo 1900 Sport Spider z 1954 roku rozwija moc 138 KM i maksymalna prędkość 220 km/h. Została wyprodukowana tylko w dwóch egzemplarzach, a jeden z nich, z karoserią zaprojektowaną przez Bertone, należy do kolekcji FCA Heritage. Został stworzony pod kierownictwem Orazio Satta i Giuseppe Busso.

Mechanika bazuje na 1900 Super Sprint: dwuwałowy silnik jest wykonany z żeliwnego bloku, tak jak coupé, ale pojemność skokowa została zwiększona prawie do dwóch litrów (1997,4 cm3), co pozwalało na starty w wyścigach. Stopień sprężania został zwiększony do 9:1, układ smarowania jest z suchą miską olejową.

Zawieszenia przednie jest czterowahaczowe, natomiast z tyłu jest zamontowany most tylny De Dion, analogicznie do sedana „Alfetta” sprzed 20 lat.