GOODWOOD FESTIVAL OF SPEED: TOYOTA GR SUPRA RAZY TRZY

toyota_GR_Supra

Toyota na Goodwood Festival od Speed pokaże swoje najbardziej ekscytujące samochody wyścigowe i rajdowe. Obok nich staną seryjne sportowe auta.

Bohaterem wystawy będzie GR Supra zarówno w wersji produkcyjnej, jak i odmiana wyścigowa oraz do driftingu.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

GOODWOOD FESTIVAL OF SPEED 2019


 

Festiwal Goodwood będzie gościł fanów motoryzacji od 4 do 7 lipca. Coroczne święto motoryzacji i motorsportu, przyciąga tysiące fanów z całego świata do historycznej rezydencji w południowej Anglii. W tym roku Toyota przygotowała wiele spektakularnych pojazdów, które zapewniły marce serię zwycięstw w najbardziej prestiżowych rajdach i wyścigach, a także nową GR Suprę w odmianie drogowej, wyścigowej GT4 Concept oraz w specyfikacji driftingowej.

Nowa wyścigowa GR Supra GT4 Concept po raz pierwszy wystartuje w słynnym wyścigu górskim, a za jej kierownicą siądzie zawodnik Toyota Gazoo Racing, Mike Conway. Samochód został zaprezentowany po raz pierwszy na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Genewie. Jest to koncepcyjne studium wykorzystania nowej GR Supry jako podstawy do budowy przystępnego pod względem kosztów samochodu wyścigowego klasy GT4 dla prywatnych zespołów.

Na wystawie festiwalu zostanie pokazana również seryjna GR Supra. Tym samym samochód powróci na scenę swojego światowego debiutu. Rok temu długo oczekiwane coupe zaprezentowało swoje możliwości właśnie w rezydencji Goodwood, wówczas jeszcze pokryte kamuflażem. Tym razem publiczność festiwalu będzie mogła obejrzeć z bliska model A90 już bez kamuflażu, jeszcze zanim pierwsze egzemplarze modelu trafią do swoich europejskich właścicieli pod koniec tego roku.

Za kierownicą auta ponownie siądzie jego twórca, główny inżynier Tetsuya Tada, który nie tylko doprowadził do powrotu Supry, ale jest także twórcą modelu GT86.

Kolejną atrakcją związaną z nową GR Suprą na festiwalu Goodwood będzie GR Supra Drift, zmodyfikowana przez zespół tunerów z HKS, która wystąpi na Live Action Arena. Samochód poprowadzi Nobuteru Taniguchi, gwiazda driftingu z Japonii. Samochód o mocy 700 KM otrzymał układ turbo HKS GTIII-4R, zawieszenie HKS Hipermax, hamulce Endless F:Racing oraz koła i opony Yokohama Advan.

Zapewniły Toyocie serię zwycięstw

Na fanów motorsportu na stoisku Toyoty będzie czekała TS050 Hybrid #8, która wygrała tegoroczny 24-godzinny wyścig Le Mans. Samochód poprowadzili do zwycięstwa Fernando Alonso, Sébastien Buemi i Kazuki Nakajima. Druga z rzędu wygrana w tym słynnym wyścigu zapewniła tytuły mistrzów świata wyścigów długodystansowych (WEC) zarówno kierowcom, jak i Toyocie w klasyfikacji zespołów.

Obok TS050 Hybrid stanie Hilux zespołu Toyota Gazoo Racing South Africa, który wygrał w tym roku Rajd Dakar, oraz replika Yarisa WRC, który w bieżącym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata trzykrotnie zajął pierwsze miejsce.

Na stoisku znajdzie się miejsce także dla modelu GR Supra VLN Edition, który wystartował w tegorocznym 24-godzinnym wyścigu Nürburgring. Samochód poprowadziło do mety czterech kierowców, w tym Morizo, czyli prezydent Toyoty, Akio Toyoda.

Samochód zostanie pokazany publiczności w Goodwood w takim stanie, w jakim ukończył Nürburgring 24h, ze wszystkimi uszkodzeniami karoserii, które stanowią żywe potwierdzenie, jak ogromne wyzwanie stanowi ten legendarny tor na zachodzie Niemiec.

Toyota Gazoo Racing to nie tylko zespół odpowiedzialny za udział marki w motorsporcie. Inżynierowie, którzy na co dzień zdobywają doświadczenie na torach wyścigowych i trasach rajdów, uczestniczą także w opracowywaniu drogowych samochodów Toyoty. Dowodem tego są modele, których również nie zabraknie na festiwalu Goodwood – obok GR Supry będą to Yaris GRMN i Corolla GR Sport, która zadebiutowała na salonie samochodowym Geneva Motor Show 2019.

Jak co roku, w tegorocznej edycji Goodwood Festival of Speed wezmą udział także prywatni właściciele historycznych samochodów producenta. Będzie to okazja do obejrzenia kilku najsłynniejszych egzemplarzy Celiki, które startowały w Rajdowych Mistrzostwach Świata w latach 80. i 90. Pojawi się także rajdowa Corolla AE86 i TF108 z Formuły 1 2008.