GOODYEAR: OPONA ZIMOWA Z TECHNOLOGIĄ SOUND COMFORT

Goody-SoundCom1

Po pomyślnym wdrożeniu technologii redukującej hałas w asortymencie opon letnich, Goodyear wprowadza sprawdzone rozwiązanie w ogumieniu zimowym, oferując konsumentom szerszy wybór produktów gwarantujących komfortową jazdę.

Cichsza jazda to jeden z warunków czerpania przyjemności z podróży. Wygodę podróżujących może jednak zakłócić wiele czynników: wiatr, prędkość jazdy, warunki drogowe, silnik i konstrukcja samochodu, a także hałas opon.


Zobacz także:

OPONY


 

Redukcja poziomu hałasu poprzez zmiany konstrukcyjne w oponach jest bardziej efektywna (pod względem kosztu i ciężaru) niż inne rozwiązania inżynieryjne, na przykład zmiany w układzie zawieszenia.

Jednym z głównych źródeł odgłosów pochodzących z opon jest rezonans komory, który powstaje na skutek wibracji powietrza w jej wnętrzu i przenosi się na konstrukcję samochodu. Technologia Goodyear Sound Comfort pozwala ograniczyć akustykę w komorze powietrznej opony.

Jak to działa? Goodyear nakłada na wewnętrzną stronę opony piankę poliuretanową o strukturze komórek otwartych. Warstwa zaawansowanej pianki zmniejsza wibracje powietrza, co przekłada się na przyjemniejsze warunki podróżowania dla kierowców i pasażerów, pozwalając cieszyć się muzyką czy rozmową. Nie wymuszając kompromisów w zakresie osiągów opony, technologia Sound Comfort obniża poziom hałasu w kabinie nawet o połowę w porównaniu ze standardowymi oponami.

Goody-SoundCom2

Pianka jest na tyle lekka, że nie wpływa na żywotność opony, opór toczenia czy prędkość maksymalną.

– Od ponad 100 lat Goodyear realizuje misję wprowadzania innowacji w dziedzinie opon. Technologia Sound Comfort jest tego doskonałym przykładem. Dzięki niej nie tylko zwiększamy komfort jazdy, ale też wpływamy na bezpieczeństwo podróży, gdyż kierowca lepiej skupia się na drodze – powiedział Martijn de Jonge, Brand Director Consumer PBU EMEA.

Opony zimowe wyposażone w technologię Sound Comfort
(średnica – bieżnik – rozmiar – popularne zastosowanie)

* 16” – UltraGrip Performance Gen-1 – 215/55 R16 97H XL (Ford Mondeo, VW Sharan, Audi A4);
* 16″ – UltraGrip Performance Gen-1 – 225/55 R16 95H (Alfa Romeo Giulia, BMW 3-series);
* 16″ – UltraGrip Performance Gen-1 – 225/55 R16 99H XL (Audi A6, Mercedes E Class);
* 17″ – UltraGrip Performance Gen-1 – 225/55 R17 101V XL (Jaguar XF, Mini Countryman);
* 17″ – UltraGrip Performance Gen-1 – 235/55 R17 103V XL (VW Tuguan, Ford S-Max);
* 18″ – UltraGrip Performance SUV Gen-1 – 255/55 R18 109H XL (Audi Q7, VW Touareg);
* 18″ – UltraGrip Performance SUV Gen-1 – 255/55 R18 109V XL (BMW X5);
* 19″ – UltraGrip Performance SUV Gen-1 – 255/50 R19 107V XL (Mercedes GLE 166, Porsche Cayenne);
* 20” – UltraGrip Performance SUV Gen-1 – 275/45 R20 110V XL (Mercedes G Class, Audi Q7).