GRAND PRIX CHIN 2018: KLĘSKA FERRARI NA WŁASNĄ PROŚBĘ

gpch_3_1

By wygrywać w Formule 1 trzeba mieć nie tylko znakomity bolid i świetnego kierowcę, ale także mądra strategię. Tej zabrakło zespołowi Ferrari w wyścigu mistrzostw świata o Grand Prix Chin.

Startujący z pierwszej linii Sebastian Vettel oraz Kimi Raikkonen przez błędy swojego zespołu zmarnowali wielką szansę na doskonały wynik.


Zobacz także:

FORMUŁA 1

GRAND PRIX CHIN 2018


 

Dp połowy wyścigu na torze w Szanghaju wydawało się, że nic nie może odebrać zwycięstwa włoskiemu teamowi. Jednak zbyt późne ściągnięcie prowadzącego Sebastiana Vettela do boksu na zmianę opon spowodowało utratę pozycji nie tylko na rzecz partnera z zespołu Kimiego Raikkonena, ale także Valtteriego Bottasa.

W boksie zrobiło się nerwowo. Kazano zwolnić Raikkonenowi, by w strefie DRS Sebastian Vettel mógł zaatakować Bottasa. Nie udało się…

grch-3_2

Ale wyścig dla czołówki rozstrzygnął się na 30 „kółku”, kiedy to po kolizji dwóch bolidów Toro Rosso na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa. Sytuację wykorzystał Red Bull na wymianę opon. I na tym bardzo zyskał. Jadący na szóstej pozycji na nowym komplecie „gum” Daniel Ricciardo zaczął przebijać się do przodu, wyprzedzając konkurentów z Ferrari i Mercedesa.

Z kolei Max Verstappen najpierw miał przeprawę z Lewisem Hamiltonem, w wyniku której wypadł na pobocze, potem „stłuczkę” z Sebastianem Vettelem (Niemiec musiał zjechać do boksu). Holender otrzymał karę 10 sekund.

Na mecie Daniel Ricciardo był szybszu o 9 sekund od Valtteria Bottasa. Trzeci był Kimi Raikkonen, który do końca walczył o drugie miejsce z Bottasem, jednocześnie broniąc się przed atakami Maksa Verstappena. Holender po karze spadł na piate miejsce, wyprzedzony przez Lewisa Hamiltona. Sebastian Vettel był ósmy, panosząc stratę w klasyfikacji.

W dziesiątce znaleźli się jeszcze Nico Hulkenberg (Renault), Fernando Alonso (McLaren), Carlos Sainz (Renault) i Kevin Magnussen (Haas).

Lance Stroll (Williams) był czternasty, a Sergiej Sirotkin – piętnasty.

gpch-3-5

WYNIKI FORMULA 1 2018 HEINEKEN CHINESE GRAND PRIX

Wyścig
1. Daniel Ricciardo (Red Bull) – 1:35.36,380 godz.;
2. Valtteri Bottas (Mercedes) – strata 8,894 sek.;
3. Kimi Räikkönen (Ferrari) – 9,637 sek.;
4. Lewis Hamilton (Mercedes) – 16,985 sek.;
5. Max Verstappen (Red Bull) – 20,436 sek.;
6. Nico Hulkenberg (Renault) – 21,052 sek.;
7. Fernando Alonso (McLaren) – 30,639 sek.;
8. Sebastian Vettel (Ferrari) – 35,286 sek.;
9. Carlos Sainz (Renault) – 35,763 sek.;
10. Kevin Magnussen (Haas) – 39,594 sek.;
11. Esteban Ocon (Force India) – 44,050 sek.;
12. Sergio Perez (Force India) – 44,725 sek.;
13. Stoffel Vandoorne (McLaren) – 49,373 sek.;
14. Lance Stroll (Williams) – 55,490 sek.;
15. Sergiej Sirotkin (Williams) – 58,241 sek.;
16. Marcus Ericsson (Sauber) – 62,604 sek.;
17. Romain Grosjean (Haas) – 65,296 sek.;
18. Pierre Gasly (Toro Rosso) – 66,330 sek.;
19. Charles Leclerc (Sauber) – 82,575 sek.;
20. Brendon Hartley (Toro Rosso);

KLASYFIKACJA MISTRZOSTW ŚWIATA FIA F1

Kierowcy
1. Sebastian Vettel – 54 pkt.;
2. Lewis Hamilton – 45 pkt.;
3. Valtteri Bottas – 40 pkt.;
4. Daniel Ricciardo – 37 pkt.;
5. Kimi Räikkönen – 30 pkt.;
6. Fernando Alonso – 22 pkt.;
7. Nico Hulkenberg – 22 pkt.;
8. Max Verstappen – 18 pkt.;
9. Pierre Gasly – 12 pkt.;
10. evin Magnussen – 11 pkt.;
11. Stoffel Vandoorne – 6 pkt.;
12. Carlos Sainz – 3 pkt.;
13. Marcus Ericsson – 2 pkt.;
14. Esteban Ocon – 1 pkt.

Konstruktorzy
1. Mercedes – 85 pkt.;
2. Ferrari – 84 pkt.;
3. Red Bull – 55 pkt.;
4. McLaren – 28 pkt.;
5. Renault – 25 pkt.;
6. Scuderia Toro Rosso – 12 pkt.;
7. Haas – 11 pkt.;
8. Sauber – 2 pkt.;
9. Force India – 1 pkt.;
10. Williams – 0 pkt.