GRUPA RENAULT W POLSCE OCENIŁA REKORDOWY ROK

renault_clio_s1

Grupa Renault w Polsce zaprosiła dziennikarzy na tradycyjne spotkanie w Hotelu Sheraton, podczas którego omówione zostały m.in. działania firmy w 2018 roku.

W spotkaniu udział wziął Timothy Manuel, który od lutego został Dyrektorem Generalnym Terytorium East.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

W 2018 roku Grupa Renault osiągnęła rekord sprzedaży w Polsce. Zarejestrowano 64 216 nowych aut marek Renault i Dacia, co przełożyło się na wzrost sprzedaży aut osobowych i dostawczych o 6,07 proc.

renault_clio_s2

Aż pięć modeli grupy zajęło pozycję lidera w swoich segmentach. W rankingu sprzedaży marka Renault znalazła się na szóstym miejscu, a Dacia utrzymała ósmą pozycję. Renault zostało również liderem na rynku samochodów dostawczych.

Model Captur zachował pozycję przodownika crossoverów z segmentu B na rynku polskim i europejskim, Trafic był najchętniej wybieranym pojazdem w segmencie minibusów, a Master okazał się liderem na rynku aut dostawczych. Nowa Dacia Duster pozostała najchętniej kupowanym SUV-em z segmentu C, a Dokker zajął pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży kombi- vanów. Pod koniec 2018 roku otwarto również pierwszy w Polsce salon kultowej marki Alpine.

W 2018 roku marki Renault i Dacia zarejestrowały o 3 674 samochody więcej niż w roku poprzednim. Udział Grupy Renault w rynku samochodów osobowych i dostawczych w Polsce wyniósł 10,67 proc. Na rynku samochodów osobowych i dostawczych sprzedaż marek wzrosła w sumie o 6,07 proc.

renault_clio_s3

– Naszą ambicją w roku 2019 jest utrzymanie pozycji marek Renault oraz Dacia na polskim rynku dzięki modelom wprowadzonym pod koniec ubiegłego roku oraz nadchodzącym nowościom dla klientów indywidualnych oraz dla firm. Planujemy aż osiem premier, w tym m.in. piątą odsłonę bestsellera naszej marki, Renault Clio ― powiedział Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Renault w Polsce.

W roku 2018 w Polsce zarejestrowano 26 027 samochodów osobowych Renault. Liderem sprzedaży w gamie Renault pozostaje model Clio, który sprzedał się w liczbie 8 353 sztuk (hatchback + grandtour). Model plasuje się w TOP3 rynku segmentu B hatchbacków oraz nadwozi typu kombi i sedan.

2019 - Nouvelle Renault CLIO R.S. Line

Drugie miejsce ponownie zajęło Megane z liczbą 5 533 sprzedanych egzemplarzy. Na trzeciej pozycji uplasował się Captur, który znalazł 3 960 nabywców. Te trzy modele odpowiadają za blisko 70 proc. całkowitej sprzedaży modeli osobowych Renault. Oprócz tego pozycję lidera w segmencie minibusów zdobył Trafic. Na rynku samochodów dostawczych marka Renault osiągnęła pozycję lidera z udziałem 15,7 proc., a Master był najchętniej kupowanym autem dostawczym ubiegłego roku.

Dacia zajęła ósme miejsce w rankingu, zwiększając swój udział o 0,17 proc. Wciąż najpopularniejszym modelem marki, a zarazem liderem segmentu SUV na rynku polskim jest Duster, którego nowa wersja trafiła na rynek w ubiegłym roku. Model został sprzedany w ilości 9 843 sztuk. Drugą pozycję utrzymało Sandero, które znalazło 6 446 nabywców.

Popularnością cieszył się także Dokker (3 240 sprzedanych egzemplarzy). Wśród samochodów dostawczych niezmiennie najpopularniejszym modelem marki był Dokker Van, którego zarejestrowano 2 191 sztuk.

2017 -  New Dacia DUSTER tests drive in Greece

Był to również ważny rok dla marki Alpine w Polsce. Na przełomie roku 2018 i 2019 w Katowicach rozpoczął działalność reprezentacyjny salon marki. Wśród eksponowanych aut w salonie znajdują się najnowsze modele A110 Pure i Légende. W Polsce zamówiono dotychczas 30 Alpine, z czego 20 wydano już klientom.

Miniony rok to także nagrody. Po raz piąty z rzędu obsługa klienta w serwisach Renault została nagrodzona Złotym Kluczem Jakości. To również już trzeci rok, gdy Renault znalazło się w pierwszej trójce w badaniu Wielki Test Salonów magazynu „Auto Świat”. Renault zajęło także pierwsze miejsce w rankingu VAN Quality Benchmark 2018 dotyczącym jakości obsługi klienta w salonach Van (salony Pro+ w Renault).

renault_clio_s6