HANOWER 2012: DELPHI – KONCEPCJA TECH TRUCK

Chcąc zwrócić uwagę na technologie przyszłości, na zbliżających się targach pojazdów użytkowych IAA, które odbędą się w Hanowerze w Niemczech, firma Delphi Automotive (DLPH) pokaże nową koncepcję Technologii dla Pojazdów Ciężarowych.

Koncepcja ‘Tech Truck’ Delphi, która została opracowana przez zespoły inżynierów pracujących w całej Europie, pokazuje, w jaki sposób firma może pomóc producentom wyposażenia fabrycznego przeznaczonego dla pojazdów użytkowych opracowywać przyjazne dla środowiska, „zielone” samochody, przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa kierowcy i ułatwienia zachowania niezbędnej łączności.

– Delphi może się pochwalić długą historią opracowywania produktów, które zaspokajają potrzeby kierowców samochodów ciężarowych, a jednocześnie pomagają producentom samochodów użytkowych w spełnieniu wymagań i przepisów obowiązujących na całym świecie. Nasza ekspozycja pokazana w Hanowerze łączy w sobie wiele technologii wykorzystywanych dzisiaj z technologiami przyszłości, pomagając zapewnić kierowcy bezpieczeństwo i niezbędną łączność, przy jednoczesnej redukcji wpływu pojazdu na środowisko naturalne – stwierdził Jeffrey Owens, główny dyrektor ds. technologii w Delphi.

Najważniejsze rozwiązania techniczne, które zostaną pokazane na IAA

• Wysokociśnieniowy system Common Rail Delphi, przeznaczony dla Pojazdów z segmentu Heavy Duty to przełom w innowacyjności polegający na połączeniu sprawdzonego sprzętu z innowacyjną architekturą. Ta technologia pozwoli producentom pojazdów na spełnienie wyśrubowanych wymogów określonych przez normę emisji Euro VI oraz innych norm emisji obwiązujących na całym świecie, bez konieczności wprowadzania znacznych modyfikacji do silników bazowych. Delphi rozpoczęło produkcję i kontynuuje prace nad następną generacją systemów w których panuje ultra wysokie ciśnienie; te systemy będą wykorzystywane po roku 2020.

• Nisko-kosztowy system wtrysku paliwa Common Rail, przeznaczony dla silników Diesla i pojazdów z segmentu Heavy Duty jest aktualnie opracowywany przez Delphi. System został zoptymalizowany system, tak by spełnić wymagania obowiązujące na rynkach wschodzących. System wykorzystuje najnowocześniejsze technologie, służące do poprawy ekonomiki spalania i umożliwiają zmiany celem spełnienia wymagań i norm emisji, które zostaną wprowadzone w przyszłości.

• Odpowiadając na wymagania normy emisji Euro VI poprzez wprowadzenie czujników dla silników Diesla oraz diagnostyki systemów uzdatniania spalin w silnikach Diesla. Czujnik cząstek stałych Delphi, który monitoruje prawidłowość pracy filtra cząstek stałych w silnikach Diesla łączy w sobie szybkość reagowania i dużą czułość z nieskomplikowaną budową i prostym systemem samo – diagnostyki. Oczekuje się, że konieczność precyzyjnego sterowania dozowaniem mocznika stanie się coraz bardziej niezbędna, w miarę, jak selektywna redukcja katalityczna będzie się stawać coraz szerzej stosowana. Czujnik amoniaku Delphi to pierwsza technologia umożliwiająca bezpośredni pomiar poziomu amoniaku na pokładzie pojazdu.

• Pomagamy producentom pojazdów w spełnieniu wymagań narzuconych przez nowe przepisy i zredukowaniu liczby wypadków, wprowadzając, obejmujący kąt 360° „kokon bezpieczeństwa”. Te technologie obejmują autonomiczny system hamowania w razie zagrożenia (AEB) oraz system ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu (LDW), które staną się obowiązkowe w Europie dla pewnych typów nowych pojazdów użytkowych już od 1 listopada 2013, a dla wszystkich nowych pojazdów użytkowych z segmentu Heavy Duty będą obowiązkowe już od listopada 2015 roku. W przeciwieństwie do większości systemów hamowania, które ograniczają siłę hamowania do 50%, system minimalizacji skutków kolizji Delphi wykorzystuje informacje otrzymane z kamery wizyjnej i systemu radarów i umożliwia wykorzystanie pełnej siły hamowania w sytuacji, kiedy system stwierdzi, że uniknięcie kolizji jest niemożliwe. System wykrywania przeszkód z tyłu i z boków pojazdu umożliwia monitorowanie stref martwych pojazdu, wspomaga kierowcę podczas zmiany pasa ruchu i ostrzega o pojazdach/innych użytkownikach ruchu, zbliżających się z kierunków prostopadłych. Ten atrakcyjny cenowo radar jest pierwszym urządzeniem dostępnym na rynku, który jest w stanie wykonać te wszystkie zadania wykorzystując do tego częstotliwość 76GHz, co umożliwia ulepszone działanie urządzenia.

• Optymalizacja architektury E/E w pojazdach użytkowych. Pojazdy użytkowe winny cechować się takimi samymi osiągami i komfortem kabiny kierowcy jak samochody osobowe, pomimo tego, że często pracują w niekorzystnych i trudnych warunkach. Aby tak się stało, wiele funkcji w pojeździe zależy od systemów dystrybucji energii elektrycznej/systemów elektronicznych, które muszą działać w sposób skuteczny i niezawodny. Delphi czyni to możliwym poprzez wykorzystanie, będących własnością firmy, zestawu narzędzi i oprogramowania projektowego Velocity Tool Suite do stworzenia wirtualnego modelu architektury E/E – aż do ostatniej złączki, centralki elektrycznej, modułu elektronicznego i wiązki przewodów.

• Bezprzewodowe ładowanie urządzeń elektronicznych zainstalowanych w pojeździe. System Bezprzewodowego Ładowania Urządzeń Elektronicznych Delphi wyeliminuje konieczność radzenia sobie z wieloma przewodami plączącymi się w kabinie pojazdu i zastąpi bezpiecznym, wygodnym i skutecznym automatycznym systemem ładowania. System wykorzystuje zjawisko rezonansu magnetycznego – technologię, która przewyższa tradycyjne systemy ładowania, polegające na indukcyjnym ładowaniu złącz pozostających ścisłym kontakcie, ponieważ nowa technologia umożliwia przesyłanie mocy na znacznie większe odległości i nie wymaga precyzyjnego umieszczenia urządzeń w konkretnym miejscu oraz umożliwia jednoczesne ładowanie kilku urządzeń.

Delphi zaprezentuje na targach swoją koncepcję ‘Tech Truck’ zarówno przedstawicielom mediów, jak i klientom.