HONDA: JUŻ TRZECI REKORD W RAMACH PROJEKTU TYPE R CHALLENGE

honda-civic-r1

Model Civic Hondy ustanowił w ramach projektu Type R Challenge 2018 kolejny rekord okrążenia toru. Tym razem stało się to na Silverstone w Wielkiej Brytanii.

Po sukcesach odniesionych na Magny- Cours i Spa- Francorchamps, superszybki hatchback uzyskał czas 2 min. 31,32 sek.i poprawił on wcześniejszy najlepszy wynik dla auta produkcyjnego z napędem na przednie koła.


Zobacz także:

SPORT

ROZMAITOŚCI


 

Należał on także do Hondy – do poprzedniej generacji Civica Type R, a ustanowiony w podobnym przedsięwzięciu, w 2016 roku.

honda-civic-r2

Za sterami nowego samochodu zasiadł trzykrotny mistrz BTCC, Matt Neal i obecny zawodnik zespołu Halfords Yuasa Racing, który startuje w tej serii wyścigowej takim samym modelem.

Silverstone to wyjątkowy tor o długości 5,89 km, charakteryzujący się szybkimi prostymi i szybkimi zakrętami, a także bardziej technicznymi sekcjami, które wymagają dużej precyzji prowadzenia samochodu. Ogromne tempo Civic Type R osiągnął dzięki 2.0-litrowemu silnikowi VTEC Turbo, którego sprawność umożliwiła Nealowi wykorzystanie osiągów zarówno na prostych, jak i podczas szybkiego wychodzenia z zakrętów.

Prędkość uzyskana podczas okrążenia świadczy o ogromnym znaczeniu właściwości aerodynamicznych nowego modelu. Ponadto, w trybie +R system amortyzatorów adaptacyjnych zapewnił stabilną, równą jazdę, umożliwiając szybkie, płynne pokonywanie zakrętów toru Silverstone.

honda-civic-r3

– Prawdziwe atuty modelu Type R, znajdowałem w szybkich zakrętach – to stabilność osiągana za sprawą pakietu aerodynamicznego i nowego, zaawansowanego układu zawieszenia. W łuki – takie jak Copse i Stowe – na końcu prostej Hangar, możesz zupełnie spokojnie wchodzić z dużą prędkością. Type R ma wiele zalet, dzięki którym wygrywa w swojej klasie i jest wszechstronny. To zupełnie nowa, stworzona od podstaw platforma. Honda przeanalizowała i udoskonaliła każdy obszar – stabilność prowadzenia, dzięki wielowahaczowemu zawieszeniu, aerodynamikę, obniżono środek ciężkości, poszerzono i wydłużono nadwozie, poprawiono responsywość i podniesiono moc silnika. To krok naprzód we wszystkich aspektach – powiedział Matt Neal.

W pozostałych próbach bicia rekordów w ramach Type R Challenge 2018, do grona kierowców dołączą: były mistrz świata Formuły 1 i obecny kierowca NSX Super GT, Jenson Button (Wielka Brytania) oraz kierowca WTCR, Tiago Monteiro (Portugalia).

Czas uzyskany na torze Silverstone to czwarty z kolei rekord okrążenia, jaki ustanowiła Honda Civic Type R. W kwietniu 2017 roku została ona najszybszym samochodem produkcyjnym z napędem na przednią oś na pętli Nordschleife toru Nürburgring, z czasem okrążenia 7 min. 43,8 sek.

honda-civic-r4

Następnie, startujący w ramach Type R Challenge 2018, kierowca WTCR, Esteban Guerrieri, ustanowił nowy rekord okrążenia dla samochodu produkcyjnego z napędem na przednie koła na torze GP Magny- Cours we Francji, z czasem 2 minuty 1,51 sekundy. Kolejny rekord pobił Bertrand Baguette, uzyskując 2 minuty 53,72 sekundy w tym samym samochodzie na torze Spa- Francorchamps w Belgii.

Nowa Honda Civic Type R korzysta z „kodu genetycznego” supersportowego hatchbacka. Nowe sportowe auto z czerwonym logo na grillu jest częścią planu rozwojowego modelu Civic 10. generacji – największego i najbardziej rozbudowanego projektu w historii firmy. Zostało zaprojektowane tak, by zapewniać kierowcy maksimum satysfakcji z prowadzenia zarówno podczas codziennej eksploatacji, jak jazdy po torze wyścigowym.

Przyczyniają się do tego ultralekka konstrukcja nadwozia z nisko położonym środkiem ciężkości i układ zawieszenia z dwuosiowymi kolumnami resorująco- tłumiącymi, które minimalizują wpływ sił skrętnych na układ kierowniczy i poprawiają trakcję w szybko pokonywanych zakrętach.