HONDA: NOWY CIVIC TYPE R USTANOWIŁ KOLEJNY REKORD

honda_Type_R_1

Po debiucie Hondy Civic w wersji „Type R Challenge 2018” podczas salonu samochodowego Geneva Motor Show, hatchback ustanowił nowy rekord okrążenia dla seryjnego samochodu z napędem na przednie koła na torze Magny- Cours GP we Francji.

Czas przejazdu okrążenia wyniósł 2 minuty i 1,51 sekundy. Samochód był kierowany kierowany przez zawodnika WTCR Estebana Guerrieri, który rywalizuje o Puchar Świata Samochodów Turystycznych FIA WTCC w Hondzie Civic TCR wystawionej przez zespół Münnich Motorsport.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

SPORT


 

Magny- Cours jest torem o długości 4,4 km, łączącym szybkie odcinki ograniczone szykanami, wolne zakręty – „agrafki” i długie proste. Guerrieri wykorzystał charakter tego toru dzięki elastyczności zoptymalizowanego silnika Type R 2.0-litra VTEC Turbo, generującego 320 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego.

honda_Type_R_2

Bardzo sprzyjał też – pasujący do warunków francuskiego obiektu – pakiet aerodynamiczny zapewniający Civicowi balans między siłą nośną a oporami powietrza. W trybie +R, system adaptacyjnych amortyzatorów zapewnia wysoką stabilność i zwrotność, co pozwala rozwijać wyższe szybkości w zakrętach.

Esteban Guerrieri: Najlepszą cechą Type R jest to, że daje ci pewność siebie. Jest bardzo responsywny, świetnie przekazuje sygnały z zawieszenia i układu kierowniczego. Ludzie uważają Type R za hot-hatcha o najbardziej wyśrubowanych parametrach i udowodniliśmy dzisiaj, że naprawdę tak jest – samochód nadal przesuwa granice tego, co jest możliwe w klasie aut z napędem na przednie koła. Cudownie, że możemy korzystać z trybu +R na torze, a następnie pojechać do domu w trybie Comfort.

To pierwszy sukces w serii startów „Type R Challenge 2018”, w których zespół gwiazd wyścigowych Hondy spróbuje – za kierownicą Hondy Civic Type R – pobić rekordy seryjnych samochodów napędzanych na przednią oś, na legendarnych europejskich torach wyścigowych.

honda_Type_R_3

Podobna seria startów poprzedniej generacji Civica Type R w roku 2016, dała Hondzie dominację w rankingu czasów okrążeń na torach Estoril, Hungaroring, Silverstone i Spa- Francorchamps. Celem roku 2018 – oprócz nowego rekordu Magny- Cours – będzie pobicie czasów ustanowionych na wymienionych czterech torach.

Do grona kierowców w pozostałych etapach Type R Challenge 2018 dołączyli: były mistrz świata Formuły 1 i obecny kierowca NSX Super GT, Jenson Button (Wielka Brytania), kierowca WTCR Tiago Monteiro (Portugalia), gwiazda NSX Super GT Bertrand Baguette (Belgia ) i legenda BTCC Matt Neal (Wielka Brytania).

Nowy wynik dla toru Magny- Cours jest drugim rekordem okrążenia, jaki ustanowiła Honda Civic Type R. W kwietniu 2017 roku, została ona najszybszym samochodem produkcyjnym z napędem na przednią oś na pętli Nordschleife toru Nürburgring, z czasem okrążenia 7 min. 43,8 sek.

honda_Type_R_4

Nowa Honda korzysta z „kodu genetycznego” super- sportowego hatchbacka charakterystycznego dla tej serii modelowej i jest najlepiej przyspieszającym i najszybszym samochodem w swojej klasie. Najnowszy samochód sportowy ze słynnym, „czerwonym H” na grillu, jest częścią rozwojowego planu 10. generacji modelu Civic i został zaprojektowany w taki sposób, by zapewniać kierowcy maksimum satysfakcji z prowadzenia hot hatcha, zarówno podczas codziennej jazdy po ulicach, jak i pełnych emocji wypraw na tory wyścigowe.

Ultralekka konstrukcja nadwozia z nisko położonym środkiem ciężkości oraz wyrafinowany układ zawieszenia z dwuosiowymi kolumnami resorująco- tłumiącymi, minimalizują wpływ sił skrętnych na układ kierowniczy i poprawiają trakcję w szybko pokonywanych zakrętach.