HYUNADAI: NOWY TUCSON – PIERWSZA JAZDA I CENNIK

Tucson-0x

Hyundai wprowadził do sprzedaży najnowszy model Tucson – kompaktowy SUV, który posiada odważny, sportowy design i jest wyposażony w najnowsze technologie.

Mieliśmy okazje przejechania się nowym samochodem, choć od razu zaznaczamy – nie był to prawdziwy test, ale pierwsza jazda. Poznaliśmy tez ceny samochodu, które rozpoczynają się od 83 990 złotych (wersja wyposażenia Classic z silnikiem 1.6 GDI 6MT 2WD – 132 KM).


Zobacz także:

TESTY

SUBARU: NOWY OUTBACK – CZY JEST DOBRY DLA KOBIETY?


 

Od wprowadzenia do sprzedaży w Europie pierwszego modelu Santa Fe w 2001 roku, Hyundai dostarczył ponad milion modeli SUV do klientów europejskich. Tucson to zatem wyjątkowo ważny model dla producenta – sprzedaż w segmencie C-SUV stanowiła 22% wartości sprzedaży firmy w 2014 roku.

Heksagonalna osłona chłodnicy w połączeniu z przednimi lampami LED tworzy wyrazistą tożsamość samochodu. Przedni zderzak, kształtem przypominający skrzydło, zintegrowany ze światłami do jazdy dziennej LED, tworzy wyjątkowy styl i w widoczny sposób nawiązuje do szerokiego rozstawu kół pojazdu. Ekspresyjna linia ‘Z’ nad tylnymi nadkolami tworzy elegancko wyrzeźbiony profil boczny. Tył pozostaje prosty i elegancki, z poprzecznymi liniami wychodzącymi od tylnych nadkoli i wąskimi lampami tylnymi.

 

Nowy Tucson dostępny jest w Europie w gamie 11 eleganckich kolorów nadwozia: jednym niemetalicznym (Polar White), sześciu metalicznych (Ara Blue, Ash Blue, Micron Grey, Moon Rock, Thunder Grey, White Sand) i trzech perłowych (Ruby Wine, Phantom Black, Platinum Silver).

Wnętrze

Poza wprowadzeniem nowych, miękkich w dotyku, wysokiej jakości materiałów w kabinie pojazdu, wnętrze poddano testom w celu zagwarantowania maksymalnej ergonomii i łatwości użytkowania. Nowoczesna prostota konsoli środkowej podkreślona jest jej horyzontalnym usytuowaniem, dodającym elegancji i wyrafinowania. Przednie siedzenia dostępne są z automatyczną regulacją, ogrzewaniem i wentylacją. Dostępne są także podgrzewane tylne siedzenia z odchylanym oparciem, podczas gdy nowy system nawiewu powietrza zapewnia komfort podróżujących na tylnych siedzeniach pasażerów.

Europejscy nabywcy będą mogli wybrać spośród trzech eleganckich kolorów wnętrza: Oceandis Black, Chai Beige i Red Wine. Wnętrze w kolorze czarnym dostępne jest w wersji z tkaniny lub wysokiej jakości czarnej skóry.

Hyundai Tucson został zbudowany na całkowicie nowej platformie, dzięki czemu powiększyła się przestrzeń wewnątrz samochodu. Pojemność bagażnika wynosi 513 litrów, przy wszystkich siedzeniach w pozycji pionowej.

 

Funkcje zapewniające wygodę i łączność

Wśród nowych elementów zwiększających komfort codziennego użytkowania modelu Tucson znalazły się: inteligentnie otwierana klapa tylna, elektryczny hamulec postojowy oraz inteligentny system wspomagający parkowanie (SPAS) z funkcją parkowania równoległego i prostopadłego.

Ergonomicznie zaprojektowana konsola środkowa wyposażona została w duży, nie odbijający światła, 8-calowy ekran, będący częścią nowego systemu nawigacji. Nawigacja objęta jest darmowym, 7-letnim programem aktualizacji MapCare. Posiada ona również dostęp do serwisu TomTom Live. Ponadto, łączność zapewniają wejścia USB i AUX na konsoli środkowej.

Aktywne i pasywne systemy bezpieczeństwa

W skład systemów bezpieczeństwa wchodzą systemy: automatycznego hamowania (AEB) o dwóch trybach pracy, utrzymywania pasa ruchu (LKAS), ostrzegający o ruchu poprzecznym podczas cofania (RCTA). Ten ostatni system skanuje za pomocą radaru obszar za pojazdem pod kątem 180 stopni, wykrywając zbliżające się pojazdy.

Ponadto, system monitorowania martwego pola (BSD) pomaga kontrolować obszar wokół pojazdu, a funkcja informowania o ograniczeniu prędkości monitoruje znaki (SLIF). Aktywna maska pozwoli zminimalizować siłę uderzenia w przypadku zderzenia czołowego z pieszym lub rowerzystą.

 

Silniki

Nowy Tucson dostępny będzie w szerokiej gamie jednostek napędowych. Będą to: dwa silniki benzynowe: 1.6 litrowy GDI 132 KM lub 1.6 litrowy T-GDI 177 KM – oraz trzy jednostki Diesel: 1.7 litrowy 115 KM, 2.0 litrowy 136 KM lub 185 KM. Nowy 1.6 litrowy silnik benzynowy T-GDI z turbodoładowaniem o mocy 177 KM oferowany będzie z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów lub siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT),

Silnik Diesel o mocy 115 KM dostępny jest wyłącznie z sześciobiegową skrzynią i napędem 2WD. 2,0 litrowy silnik Diesla dostępny w dwóch wersjach – 136 KM i 185 KM zapewnia 373 Nm i 400 Nm momentu obrotowego. Obie wersje wyposażone są w bezobsługową i oszczędną technologię katalizatora pochłaniającego tlenki azotu.

Benzynowy silnik o pojemności 1.6 litra T-GDI oraz 2.0 litrowy silnik diesel mogą być połączone z systemem napędzania 4WD.

Nowe zawieszenie przygotowane na rynek europejski, dopracowane pod względem komfortu i dynamiki jazdy
Nowe zawieszenie modelu Tucson opracowano specjalnie dla europejskich Klientów, przykładając szczególną uwagę do komfortu jazdy, bez negatywnego wpływu na jej dynamikę. Reakcje nowego, zębatkowego układu kierowniczego są precyzyjne i bezpośrednie, a zawieszenie i amortyzatory zapewniają wysoki poziom komfortu podczas jazdy.

 

Hyundai dopracował każdy element podwozia w celu zwiększenia stabilności pojazdu podczas szybkiej jazdy i na zakrętach, równocześnie maksymalizując zalety wynikające z szerokości rozstawu osi (2670 mm) i rozstawu kół, tym samym przystosowując jazdę i łatwość prowadzenia do dróg europejskich i potrzeb klientów.

Zachowanie na drodze

Elektryczny układ wspomagania (MDPS) wyposażony jest w nowo opracowane oprogramowanie i zębatkowy napęd elektryczny, zapewniający szybkość i bezpośredniość reakcji. Nowa Funkcja Wyboru Trybu Jazdy (Drive Mode Select, DMS) w modelach z automatyczną skrzynią biegów pozwala na wybór spośród dwóch trybów – Normalny i Sportowy – o różnej sile wspomagania, ustawieniach przepustnicy, silnika i przekładni zmiany biegów, dostosowując je do stylu jazdy kierowcy.

Nowy Tucson produkowany jest w czeskich Nosovicach. Auto objęte jest 5-letnią gwarancją bez limitu kilometrów, w skład której wchodzą także: 5 lat Assistance i 5 lat kontroli technicznej pojazdu.

 

Wrażenia z jazdy

Po kilku latach przerwy, Hyundai powraca do starej nazwy swojego kompaktowego SUV-a – Tuscon. Tak jak poprzednim razem, kiedy to na rynku debiutował ix35, producent chce udowodnić, że nie mamy tu do czynienia z lekkim retuszem a całkowicie nowym projektem.

Nowy Tuscon naprawdę może się podobać. Styliści popracowali nad bardziej agresywną linią oraz nadającymi charakteru dodatkami jak np. duży chromowany grill. Auto jest większe od swojego poprzednika (długość 6,5 cm+, szerokość: +3 cm) co przekłada się na obszerniejsze wnętrze dla pasażerów i… mniejszy o 78l bagażnik.

Pozycja za kierownicą jest optymalna. Fotele nie męczą nawet po dłuższej jeździe i dają szeroki zakres regulacji. Wnętrze, choć trochę może zbyt ciemne, jest funkcjonalne i praktyczne. W centralnej konsoli mamy do dyspozycji stację multimedialną. Umożliwia ona obsługę audio, nawigacją czy zestawem głośnomówiącym. Wokół ekranu znajduje się kilkanaście przycisków, które nie sprawiają większych problemów z obsługą.

Układ jezdny jest jedną z najmocniejszych zalet nowego Tuscona. Pomimo wysokiego punktu ciężkości auto nie ma tendencji do nadmiernej podsterowności w normalnej eksploatacji. Oczywiście na autostradowym ślimaku nie pojedziemy równie szybko jak klasycznym kombi, ale nowe wielowahaczowe zawieszenie, w jakie wyposażony był testowy Hyundai, pozwala na pewne trzymanie się drogi. Co ważne nie odbiera ono komfortu pokonywania nierówności co ma znaczenie przy codziennej jeździe na nierównych Polskich drogach.

 

WYMIARY
– długość: 4 475 cm;
– szerokość (bez lusterek): 1 850 cm;
– wysokość: 1 645 cm;
– rozstaw osi: 2 670 cm;
– zwis (przód): 910 cm;
– zwis (tył): 895 cm.

CENY I DANE TECHNICZNE

Zamieszczamy je poniżej w galerii.