HYUNDAI: SYSTEMY BEZPIECZEŃSTWA W MODELU SANTA FE

hyundai-santa1

Hyundai Santa Fe może pochwalić się zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa. Od rynkowego debiutu nowej generacji w 2018 roku uzyskał 5 gwiazdek w testach Euro NCAP oraz nagrodę Safetybest.

Uznanie zyskał system monitorowania tylnych siedzeń (ROA). W modelu zastosowano system wyświetlania obrazu z martwego pola (Blind- spot View Monitor – BVM).


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

BEZPIECZEŃSTWO


 

System ten – zainstalowanym po raz drugi w historii producenta (pierwszym było NEXO) – pokazuje kierowcy obraz z lewego i prawego boku samochodu. Widok z kamer umieszczonych w lusterkach bocznych pokazywany jest na wyświetlaczu w miejscu prędkościomierza. System wykorzystuje szerokokątne kamery z każdej strony pojazdu, które pokazują obszar niewidoczny w konwencjonalnych lusterkach bocznych i wstecznym.

Technologia ta poprawia także widoczność podczas niekorzystnych warunków drogowych takich jak ciemność czy opady atmosferyczne. System aktywuje się poprzez włączenie kierunkowskazu przy zamiarze zmiany pasa ruchu. Hyundai jest pierwszym producentem, który oferuje kierowcom obraz wideo z obu stron samochodu.

– Model Santa Fe czwartej generacji oferuje teraz jeden z najlepszych w swojej klasie pakietów bezpieczeństwa. Dzięki wyposażeniu tego flagowego SUV-a Hyundai w system wyświetlania obrazu z martwego pola BVM, poziom bezpieczeństwa będzie jeszcze wyższy – mówi Andreas Christoph Hofmann, Wiceprezes Marketingu i Produktu Hyundai Motor Europe.

hyundai-santa2

Zaprojektowany z myślą o bezpieczeństwie pasażerów

Od czasu europejskiej premiery Santa Fe pierwszej generacji w 2000 roku, Hyundai ugruntował swoją pozycję w segmencie SUV. Model czwartej generacji bazuje również na sukcesie swoich poprzedników, oferując technologie aktywnego bezpieczeństwa i systemy wspomagania jazdy SmartSense.

Opracowany przez Hyundaia alert pasażerów na tylnej kanapie (ROA) jest pierwszym w branży systemem, wykrywającym pasażerów na tylnych siedzeniach w momencie, gdy kierowca opuszcza samochód.

Asystent zapobiegający kolizjom podczas cofania (RCCA), ostrzega kierowcę i automatycznie uruchamia hamulce, by uniknąć kolizji z pojazdami przejeżdżającymi za samochodem np. podczas wyjazdu z ciasnych miejsc parkingowych o ograniczonej widoczności. Korzystając z czujników radarowych, zamontowanych w narożnikach, system skanuje obszar 180˚ za samochodem. Aktywuje się w momencie włączenia wstecznego biegu.

Asystent bezpiecznego wysiadania (SEA) zapobiega otwarciu drzwi w sytuacji, gdy z tyłu nadjeżdżają inne pojazdy. Korzystając z radaru, system wykrywa zbliżające się auta i ostrzega kierowcę, gdy drzwi są otwarte (bez włączonej blokady, zapobiegającej otwarciu drzwi przez dzieci).

Gdy kierowca próbuje zwolnić blokadę zabezpieczającą przed otwarciem tylnych drzwi, a system wykryje nadjeżdżające z tyłu samochody, ponownie sam aktywuje blokadę i wyśle akustyczne ostrzeżenie.