JAGUAR: F-PACE, XF ORAZ XE Z NOWYMI JEDNOSTKAMI NAPĘDOWYMI

Jaguar_MY1

Jaguar ogłosił wprowadzenie szeregu udoskonaleń do modelu F-PACE oraz sportowych sedanów XF i XE. Zmiany w samochodach roku modelowego (MY18) są szerokie.

Obejmują one wprowadzenie najnowszych silników rodziny Ingenium, opracowanych przez inżynierów Jaguar Land Rover, oraz nowe rozwiązania podnoszące komfort i bezpieczeństwo użytkowania, które są dostępne we wszystkich trzech modelach, oferując jeszcze większe możliwości wyboru wyposażenia i personalizacji samochodu.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Jedną ze zmian podnoszących atrakcyjność wszystkich trzech modeli jest wprowadzenie dwóch, całkowicie nowych, czterocylindrowych silników benzynowych Ingenium oraz potężnego, 240-konnnego silnika wysokoprężnego z sekwencyjnym doładowaniem. Ponadto F-PACE jest dostępny z nową, oszczędną wersją diesla E-Performance, emitującego zaledwie 126 g CO2 na kilometr.

Nowe czterocylindrowe, dwulitrowe silniki benzynowe o mocy 200 KM (montowane modelach XE i XF) i 250 KM są zbudowane z wykorzystaniem opracowanej przez Jaguar Land Rover całkowicie aluminiowej konstrukcji o niskim wewnętrznym tarciu, zapewniającej doskonałe parametry cieplne i niską masę silnika, dzięki czemu pojazd zużywa mniej paliwa i charakteryzuje się lepszą dynamiką. Modele z silnikiem 200 KM są oznaczone symbolem 20t, natomiast wersje z jednostką 250 KM mają oznaczenie 25t.

Jaguar_MY4

Oferta silników wysokoprężnych została wzbogacona przez dodanie 4-cylindrowej, 2-litrowej jednostki z rodziny Ingenium, wyposażonej w dwie turbosprężarki i rozwijającej moc 240 KM. Tak wysoka moc w połączeniu z momentem obrotowym sięgającym 500 Nm zapewnia tradycyjne dla Jaguara doskonałe osiągi bez podnoszenia kosztów eksploatacji auta.

We wzmocnionym silniku zastosowanie znalazły tłoki, wał korbowy i wtryskiwacze o większej wytrzymałości i wydajności, a ponadto jest to pierwszy czterocylindrowy silnik Jaguar Land Rover z dwoma turbosprężarkami w układzie twin turbo. Dzięki sekwencyjnej konfiguracji, zwiększają one moc silnika przy wysokich prędkościach obrotowych, a zarazem zapewniają jego szybką reakcję na niższych obrotach. Modele F-PACE, XF i XE z nowym silnikiem wysokoprężnym są oznaczone symbolem 25d.

NAJNOWOCZEŚNIEJSZA TECHNOLOGIA

Rodzina silników Ingenium produkowanych w zakładach Jaguar Land Rover jest wyposażona w rozwiązania zapewniające osiągi i niskie zużycie paliwa przy równoczesnym spełnieniu najsurowszych na świecie wymagań dotyczących emisji spalin. Wszystkie silniki Ingenium są konstrukcjami o niskim poziomie tarcia, a modele benzynowe są wyposażone w doładowanie typu twin scroll turbo, dzięki któremu silnik wytwarza moc w optymalny sposób i jest zarazem oszczędny.

System płynnej regulacji wzniosu zaworów (Continuously Variable Valve Lift) usprawnia dopływ powietrza w obu modelach silnika. W nowych jednostkach 200 KM i 250 KM zastosowano elektrohydrauliczne sterowanie otwarciem zaworów, dzięki czemu silniki charakteryzują się wyjątkowo elastyczną pracą. Jest to opatentowana konstrukcja, umożliwiająca całkowicie bezstopniową regulację wzniosu zaworu dolotowego, tak by zapewnić maksymalną sprawność, moc i moment obrotowy w całym zakresie obrotów.

Jaguar_MY2

Czystsze są także spaliny, gdyż zastosowano nowy, 200-barowy system wtrysku bezpośredniego z centralnie zamontowanymi wtryskiwaczami o optymalnie dobranej geometrii rozpylania paliwa, co w efekcie podnosi sprawność silnika i zmniejsza emisję zanieczyszczeń. Po raz pierwszy w Jaguarze pojawił się kolektor wylotowy zintegrowany z odlewem głowicy cylindrów. Przepływająca przez niego ciecz chłodząca znacznie skraca czas nagrzewania silnika, czyli okres najmniejszej jego sprawności, co skutkuje spadkiem zużycia paliwa i emisji spalin.

INDYWIDUALNIE DOPASOWANA DYNAMIKA JAZDY

Jaguar XF i XE MY18 dają klientom większe możliwości indywidualnego skonfigurowania charakterystyki samochodu dzięki systemowi Configurable Dynamics, oferowanemu jako samodzielne wyposażenie opcjonalne. Za jego pomocą kierowca może dopasować samochód do własnych upodobań, wybierając dla silnika, skrzyni biegów i układu kierowniczego ustawienia Normal lub Dynamic. Wybrana kombinacja jest aktywowana po włączeniu trybu Dynamic przyciskiem na centralnej konsoli, oznaczonym flagą z szachownicą.

Podobnie jak dotychczas, samochody są wyposażone w system aktywnego zawieszenia, pozwalający zmieniać charakterystykę zawieszenia, co w połączeniu możliwością zmiany ustawień silnika, skrzyni biegów i układu kierowniczego, oferowaną przez Configurable Dynamics, daje kierowcy bezkonkurencyjne możliwości personalizacji dynamiki auta.

WIĘKSZY KOMFORT I WYGODA

Głównym celem modernizacji wprowadzonych w roku modelowym 2018 we wszystkich trzech samochodach jest wzbogacenie oferty, połączonej z podwyższeniem komfortu i funkcjonalności dostępnych modeli. Regulowane przednie siedzenia w F-PACE i XF otrzymały teraz zachodzące na boki głowy zagłówki. Jest to nowa konstrukcja z elektrycznie ustawianą wysokością i ręczną regulacją bocznych skrzydełek.

Jaguar_MY3

We wszystkich trzech modelach zastosowano technologię Dual View, dzięki której kierowca i pasażer na przednim siedzeniu widzą na tym samym 10-calowym ekranie dotykowym zupełnie inne obrazy. System Touch Pro daje dostęp do pomysłowego układu InControl, dzięki któremu kierowca może śledzić instrukcje nawigacji satelitarnej, podczas gdy pasażer na tym samym ekranie ogląda film z pamięci USB lub program telewizyjny.

Skorygowana paleta kolorów wszystkich trzech samochodów zawiera teraz nazwy zgodne z używanymi w całej rodzinie pojazdów Jaguar Land Rover, co ułatwia dokonanie wyboru. Jaguar wyposażył modele F-PACE, XF i XE w kolejne systemy z zakresu bezpieczeństwa.

Forward Traffic Detection, czyli układ wykrywania pojazdów znajdujących się z przodu, jest częścią systemu kamer 360 stopni i ma za zadanie wspierać kierowcę, gdy widoczność do przodu jest ograniczona. W kracie wlotu powietrza jest dyskretnie ukryta, skierowana do przodu kamera, za pomocą której system wykrywa obiekty znajdujące się na torze ruchu pojazdu i włącza na centralnym ekranie optyczne ostrzeżenie w razie zaistnienia potencjalnego niebezpieczeństwa.

System Forward Vehicle Guidance, czyli układ wspomagania parkowania, jest częścią dookólnego systemu kamer i pomaga kierowcy zaparkować samochód pojazd podczas manewrowania z niską prędkością. Współpracując z przednimi czujnikami parkowania, system tworzy wizualną prezentację pojazdu, na którą nałożony jest obraz kół, wraz z prezentacją ustawienia kół kierowanych.

Modele XE i XF są wyposażone w funkcję Blind Spot Assist (BSA / asystent strefy martwej), rozszerzającą możliwości dotychczas stosowanego w samochodach Jaguar Land Rover systemu Blind Spot Monitoring poprzez połączone użycie układu ostrzegania przed kolizją z układem elektrycznego wspomagania kierownicy. Jeżeli podczas zmiany pasa BSA wykryje, że inny pojazd znajduje się w martwej strefie lub się do niej zbliża, delikatnie zadziała na układ kierowniczy tak, by samochód nie zmienił pasa.