JAGUAR: NOWE WERSJE – F-TYPE TEŻ Z NAPĘDEM ALL-WHEEL DRIVE

Jag_FTYPE_1

F-Type – flagowy, sportowy model Jaguara jest teraz dostępny z szerszą gamą silników i skrzyń biegów. Liczba wersji, w jakich jest on oferowany klientom zwiększyła się tym samym z 4 do 16.

Zapewniająca wysoki moment obrotowy wersja z napędem na cztery koła (AWD) jeszcze bardziej poprawia osiągi i własności jezdne modelu. R Coupé z silnikiem o mocy 550 KM oraz z napędem 4×4 przyspiesza od 0-100 km/h w 4,1 sekundy, zaś jego prędkość maksymalna została ograniczona do 300 km/h.


Zobacz także:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Opracowany samodzielnie przez firmę Jaguar system Intelligent Driveline Dynamics (IDD) pozwala maksymalnie wykorzystać potencjał napędu na cztery koła przy przyspieszaniu, zapewniając jednocześnie kierowcy wrażenia typowe dla pojazdów z napędem na tylną oś. W modelach F-Type AWD zastosowano maskę z głębszym, zdradzającym wyższą drzemiącą pod nią moc przetłoczeniem, oraz z charakterystycznymi, nowymi wlotami powietrza.

Choć 8-biegowa przekładnia automatyczna Quickshift oferuje połączenie szybkości zmiany przełożeń, komfortu oraz kultury pracy, to pewna grupa entuzjastów zawsze będzie żądna satysfakcji, jaką może przynieść im wyłącznie ręczna zmiana biegów.

6-biegowa manualna skrzynia biegów zastosowana w turbodoładowanych modelach V6 z napędem na tylną oś zapewnia iście sportowe wrażenia z jazdy. Silnik V8 o mocy 550 KM jest dostępny także w modelu F-Type R Convertible – zarówno w konfiguracji tylnonapędowej jak i z napędem na wszystkie koła. Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego EPAS (to pierwszy sportowy model marki wyposażonym w ten system) działa jeszcze bardziej precyzyjnie, zapewnia doskonałe wyczucie nawierzchni i ogranicza emisję CO2 nawet o 4g/km w cyklu mieszanym UE. Układ będzie oferowany w standardzie.

Jag_FTYPE_2

Zapewniający doskonałą zwrotność układ wektorowania momentu obrotowego przez hamowanie, będący w wyposażeniu standardowym wersji R, teraz oferowany jest także w modelach z silnikami V6. Jest on zintegrowany z układem DSC i pozwala na przyhamowanie poszczególnych kół po wewnętrznej stronie zakrętu, ograniczając podsterowność i umożliwiając kierowcy poruszanie się idealnym torem jazdy. Układ TVbB pomaga też ustabilizować nadwozie i ograniczyć korekty kierownicą niezbędne przy takich manewrach jak nagłe, niespodziewane zmiany pasa ruchu.

Sportowe pakiety stylistyczne dla modeli Coupé i Convertible sprawiają, że linia nadwozia staje się jeszcze bardziej atrakcyjna i umożliwiają dostosowanie wyglądu samochodu do własnych upodobań użytkownika. Nowinki techniczne nie ograniczają się jednak do silnika i przeniesienia napędu. Rozbudowano także zestaw wskaźników. Nowe systemy multimedialne InControl Touch oraz InControl Touch Plus są łatwe i intuicyjne w obsłudze oraz współpracują ze smartfonami wyposażonymi w systemy operacyjne Apple i Android. Jedną z oferowanych przez nie funkcji jest zdalne uruchamianie silnika.

Coupé oraz Convertible charakteryzować będzie niska waga. Zastosowanie układu AWD wymagało jedynie drobnych zmian stylistycznych. Modele V6 AWD wyposażono także w 19-calowe felgi ze stopów lekkich o nazwie Volution. Są one dostępne w kolorze srebrnym lub technicznej szarości z efektem Diamond Turned.

W przypadku kradzieży, system InControl Secure ostrzega kierowcę za pomocą aplikacji na smartfona i współpracuje z organami ścigania pomagając im zlokalizować i odzyskać pojazd. Kierowca może cieszyć się jeszcze wyższym poziomem komfortu i wygody dzięki możliwości zdalnego uruchomienia silnika oraz ustawienia pożądanej temperatury wnętrza, która zostanie osiągnięta jeszcze przed rozpoczęciem podróży – a wszystko to również za pomocą smartfona.

Stosując technologie kompozytowe opracowane pierwotnie na potrzeby sportów motorowych oraz przemysłu lotniczego i kosmicznego, Jaguar zaprojektował wykonany z włókien węglowych dach, który jest dostępny opcjonalnie w model F-TYPE Coupé. Ważący jedynie 4,25 kg panel z włókna węglowego jest lżejszy nawet od wykonanej z aluminium wytłoczki. Zapewniająca wysoki połysk, przezroczysta powłoka lakierowa sprawia, że sploty poszczególnych włókien węglowych pozostają doskonale widoczne.

Gama modelowa F-Type Coupé na rok 2016 będzie składać się z następujących wersji: Coupé (340 KM, RWD Quickshift / RWD ze skrzynią manualną), S Coupé (380 KM, Quickshift RWD lub AWD, RWD ze skrzynią manualną), R Coupé (550 KM, Quickshift RWD lub AWD).

Gama modelowa F-Type Convertible na rok 2016 składać się będzie z następujących wersji: F-Type (340 KM, RWD Quickshift / RWD ze skrzynią manualną), S (380 KM, Quickshift RWD lub AWD, RWD ze skrzynią manualną), R (550 KM, Quickshift RWD lub AWD).

Nowe wersje Jaguara F-TYPE z rocznika modelowego 2016 trafią do sprzedaży na wiosnę 2015 r.