KIA: AWANS W RANKINGU 100 BEST GLOBAL BRANDS

Kia Motors po raz pierwszy znalazła się na liście zestawienia 100 najlepszych i największych marek na świecie Best Global Brands, przygotowanego przez prestiżową firmę doradczą agencję Interbrand Zintzmeyer & Lux. Wartość marki Kia szacowana jest na USD 4,1 mld, co daje jej 87 pozycję w zestawieniu.

W ciągu ostatniego roku wartość marki Kia zwiększyła się aż o 50 proc., co znacząco przewyższa średnie tempo wzrostu atrakcyjności brandów z branży motoryzacyjnej na poziomie 11 proc. rok do roku.

Kia Motors jest obecnie najszybciej rozwijającym się koncernem motoryzacyjnym na świecie, co odzwierciedla nie tylko zwiększenie wartości marki, ale przede wszystkim doskonałe wyniki. W ciągu trzech ostatnich lat rok do roku koncern odnotował dwucyfrowy wzrost sprzedaży. W latach 2008-2011 roczna globalna sprzedaż Kia wzrosła o 81 proc. do prawie 2,5 mln samochodów.

– Awans do rankingu Top 100 Best Global Brands jest najlepszym potwierdzeniem naszego silnego zaangażowania w konsekwentny rozwój marki Kia oraz związanych z nią pozytywnych doświadczeń. To również najlepszy dowód, że pozostając wiernym sobie i wyznawanym od samego początku wartościom, młoda dynamiczna marka jaką jest Kia osiągnęła tak wiele – powiedziała Claire Chai, wiceprezes ds. marketingu Kia Motors Corporation.

Poza intensywnymi działaniami w zakresie rozwoju produktu, Kia prowadzi serię kampanii marketingowych o szerokim zasięgu, które wpływają na wzrost wartości marki. Zaangażowanie w wydarzenia sportowe, takie jak Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej FIFA, turniej Australian Open czy Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej 2012 to tylko niektóre inicjatywy, jakie podejmuje. Ponadto, do interakcji z klientami koncern aktywnie wykorzystuje nowe kanały komunikacji, jak media społecznościowe czy innowacyjne spoty reklamowe Kia Soul z kochającymi muzykę chomikami.

Zestawienie Best Global Brands 2012 zostało opracowane na podstawie szczegółowej analizy wartości rynkowej i wyników finansowych firmy, atrakcyjności marki w oczach konsumentów oraz jej udziału w generowaniu zysków.