KIA: SPORTOWY STINGER ZDOBYWA POPULARNOŚĆ TAKŻE W POLSCE

Kia Stinger-1

Kia Stinger to pierwszy w historii koreańskiej marki sportowy model klasy Gran Turismo. Samochód cieszy się zainteresowaniem – w Polsce kupiło już pół tysiąca osób.

To znaczy, że od chwili rozpoczęcia sprzedaży pod koniec ubiegłego roku do teraz, średnio dwie osoby dziennie decydują się na zakup tego auta.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Blisko połowa sprzedaży sportowego fastbacka przypada na najmocniejszą, 370-konną wersję GT wyposażoną w silnik 3,3 l V6 twin-turbo i w napęd na cztery koła. Najczęściej wybierany kolor nadwozia to czerwony, kolejne – biały, ciemny szary i niebieski. Stinger „przyciąga” liczne nagrody i wyróżnienia zarówno w Polsce, jak i na świecie.

Kia Stinger-2

Stinger to pierwszy krok koreańskiego producenta w kierunku motoryzacyjnej klasy premium. Kia podjęła odważną próbę udowodnienia konkurencji, że jest w stanie stworzyć mocne auto, obok którego trudno przejść obojętnie. Bo pojazd budzi emocje i – jak często powtarzają klienci po pierwszej jeździe testowej – jeszcze lepiej jeździ niż wygląda.

Do dzisiaj topową wersję Stingera GT z silnikiem 3.3 V6 T-GDI o mocy 370 KM – wybrało aż 45 proc. nabywców. Odmiana Stingera z dwulitrowym, turbodoładowanym silnikiem o mocy 255 KM, stanowi 51 proc. sprzedaży natomiast 4 proc. klientów zdecydowało się na zakup samochodu napędzanego silnikiem wysokoprężnym 2.0 CRDi o mocy 200 KM.

Zaletą tej odmiany silnikowej Stingera jest możliwość wyboru układu przeniesienia napędu – na tylne koła lub na cztery koła. Najmocniejsza wersja seryjnie ma napęd 4×4, natomiast odmiana z dwulitrowym, benzynowym, turbodoładowanym silnikiem – na tylne.

Kia Stinger-4

Wszystkie wersje silnikowe Stingera współpracują z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów. 370-konny Stinger GT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 sek., a jego prędkość maksymalna wynosi aż 270 km/h. Stinger o mocy 255 KM na rozpędzenie od 0 do 100 km/h potrzebuje 6 sekund, a 200-konny Stinger z silnikiem Diesla pod maską – 7,6 sek. Prędkość maksymalna aut z tymi silnikami wynosi – odpowiednio – 240 km/h i 230 km/h.

Do najczęściej wybieranych kolorów nadwozia należą czerwony (170 sztuk), biały perłowy (114), ciemny szary (64) i niebieski (56).

Od chwili rynkowego debiutu Kia Stinger zdobyła liczne nagrody i wyróżniania. Należą do nich między innymi:

Kia Stinger-3

• Tytuł “Car of the Year” na Słowacji;
• „Performance Car of the Year” w Wielkiej Brytanii;
• EyesOn Design za doskonałość stylistyczną samochodu produkcyjnego;
• Tytuł „Samochód roku” Playboya w kategorii „Auto dla młodego Playboya”;
• Premiera Motoryzacyjna Roku w plebiscycie „Auto Lider 2017”;
• Nagroda w konkursie „iF design 2018”;
• Tytuł „Samochód roku” Wirtualnej Polski;
• Tytuł „Red Dot: Best of the Best” w konkursie Red Dot Awards 2018;
• Zwycięstwo w konkursie MotoAs Interii w kategorii „Moc”;
• Wygrana w klasie w badaniu J.D. Power;
• Zwycięstwo w konkursie Best Cars.

– Stinger to dla marki Kia wyjątkowe wydarzenie. Nikt nie oczekuje takiego samochodu od producenta, który do tej pory oferował auta wyłącznie w popularnych segmentach. Zaskoczeniem jest nie tylko wygląd Stingera, ale również to jakie są jego właściwości jezdne – powiedział Albert Biermann, szef działu odpowiedzialnego za właściwości jezdne i precyzję prowadzenia w Kia Motors.

Kia Stinger-5

Zawieszenie auta oraz układy – kierowniczy i hamulcowy były dostrajane na legendarnej Północnej Pętli Nürburgringu.

W budowie nadwozia Stingera wykorzystano aż 55 proc. zaawansowanej stali o wysokiej wytrzymałości, co zaowocowało bardzo sztywną konstrukcją auta i zapewniło inżynierom doskonałą podstawę do opracowania znakomitych właściwości jezdnych. Wysoka sztywność nadwozia sprzyja także ograniczeniu powstawania nieprzyjemnych wibracji i szumów oraz pozwala dobrze wyciszyć kabinę. Przednie zawieszenie z kolumnami McPhersona i wielowahaczowe z tyłu dostarczają kierowcy bardzo dobrych informacji zwrotnych o tym, co w danej chwili dzieje się na styku kół z nawierzchnią.

Wspomaganie układu kierowniczego z silnikiem zamontowanym na listwie zębatkowej (R-MDPS) oferuje bardzo szybkie reakcje kół na ruchy kierownicą i zmniejsza drgania przenoszone przez kolumnę do kierownicy. Siła wspomagania układu kierowniczego może być regulowana i jest dostosowana do 1 z 5 trybów pracy (Eco, Sport, Sport+, Comfort i Smart). Oczywiście auto posiada liczne systemy wspomoagające i bezpieczeństwa.

Liczy się pierwsze wrażenie – to prawda znana nie od dziś. Stinger z pewnością stanowi dopracowany produkt.