KLOCKI HAMULCOWE FERODO DO NOWEGO FORDA FIESTY

fiesta11

Klocki hamulcowe Ferodo będa montowane do nowego Forda Fiesty. Dostarczy je Federal- Mogul Motorparts. Model Eco- Friction będzie mocowany na oś przednią najbardziej popularnych wersji siódmej generacji auta.

Bezmiedziowe klocki mają przekonać właścicieli do technologii, która jest przyjazna dla środowiska a jednocześnie zapewnia skuteczne hamowanie.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Po pięciu latach badań, Ferodo jako pierwsza marka na rynku wtórnym wprowadziła bezmiedziowe klocki hamulcowe, które tworzą linię Eco- Friction. Na etapie rozwoju i testów ocenie poddano ponad 1500 materiałów i 25 mieszanek.

Klocki Ferodo2

Tak opracowane klocki hamulcowe, o składzie przyjaznym dla środowiska i ze znaczną redukcją emisji drobnych cząstek, wyróżnia poprawa bezpieczeństwa, lepsze tłumienie hałasu i najlepsza w swojej klasie skuteczność hamowania.

– Wspaniale jest zobaczyć, jak kolejny producent pojazdów wybiera klocki hamulcowe Ferodo Eco- Friction, szczególnie do tak popularnego modelu jak Ford Fiesta. Zmiany prawne wymagają ograniczenia zawartości miedzi w klockach hamulcowych. Dlatego opracowaliśmy nowy materiał cierny, który po raz pierwszy został zaprezentowany w 2014 roku. To potwierdza nasz wkład w wyznaczanie nowych kierunków rozwoju branży hamulcowej – tworzenie technologii, która wyprzedziła wymagania rynku – mów Gozde Kirali, Brand Manager, Braking, Federal- Mogul Motorparts EMEA.

Do produkcji klocków hamulcowych Ferodo używa się od 20 do 30 materiałów, z których każdy ma inne funkcje. Już na etapie projektowania było jasne, że nie istnieje jeden materiał, który mógłby zastąpić miedź. Stąd klocki hamulcowe Ferodo Eco- Friction wykorzystują m.in. siarczki metali, minerały, włókna, cząstki ceramiczne i grafit, aby uzyskać taką charakterystykę zużycia i tarcia jak klocki hamulcowe z miedzią.

Klocki Ferodo1

Skuteczność nowych klocków została wielokrotnie potwierdzona. Testy z użyciem sześciu różnych pojazdów wykazały, że technologia Eco- Friction zwiększa do 17 proc. siłę hamowania. Na uwagę zasługuje również wysokie pokrycie rynku. Nowa technologia jest obecnie dostępna w 90 proc. klocków, a Ferodo zajmuje wiodącą pozycję wśród dostawców klocków hamulcowych przyjaznych dla środowiska.

Ford Fiesta został wprowadzony na rynek w 1976 roku, a jego dotychczasowa sprzedaż na świecie przekroczyła 16 milionów. Od 2017 roku produkowana jest VII generacja tego modelu. Tym samym historia Fiesty liczy już ponad 40 lat.