LAND ROVER: NOWA LIMITOWANA WERSJA RANGE ROVERA

RRVelar_1

Wprowadzając limitowaną serię wersji Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic Edition, Land Rover poprawił w niej osiągi, poziom luksusu i ekskluzywności.

Plasująca się na szczycie oferty SUV-ów marki wersja została przygotowana przez dział Special Vehicle Operations.


Zobacz także:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Jest napędzana 550-konnym, 5.0-litrowym silnikiem V8 Supercharged i posiada wiele wyjątkowych wyróżników stylistycznych. Ekskluzywności dodaje jej fakt, że będzie oferowana w sprzedaży wyłącznie przez okres jednego roku.

Velar zdobył tytuł World Car Design of the Year w plebiscycie 2018 World Car Awards i jest drugim modelem z rodziny Range Rovera, po wprowadzonym w 2017 roku SVAutobiography Dynamic, który nosi te ekskluzywne oznaczenie.

Dzięki doładowanemu silnikowi V8 najmocniejszy Velar przyspiesza 0-100 km/h w 4,5 sekundy i rozwija prędkość 274 km/h. Ulepszone hamulce i elementy zawieszenia oraz indywidualne ustawienia, począwszy od układu napędowego, a skończywszy na systemach bezpieczeństwa sprawiają, że wersja Dynamic Edition łączy charakter samochodu sportowego z terenową dzielnością luksusowego SUV-a.

RRVelar_2

Nowa wersja wyróżnia się szeregiem zabiegów poprawiających wygląd, wykończeniem i większą dbałością o detale przy zachowaniu proporcji i sylwetki modelu Velar. Z zewnątrz nowe auto zostało wyposażone w nowy przedni zderzak z większymi wlotami powietrza zasilającego doładowany silnik V8 i chłodzącego wzmocniony układ hamulcowy. Nowej atrapie chłodnicy i dolnym bocznym przetłoczeniom towarzyszy zmieniony tylny zderzak ze zintegrowanymi, prostokątnymi końcówkami układu wydechowego.

Zmiany w nadwoziu uzupełnia osłona wału napędowego, aby najszybsza wersja Velara była jak najajbardziej bardziej aerodynamiczna. Poprawiono nawet napis Range Rover na masce i tylnej klapie, co dodało nadwoziu świeżą dozę ekskluzywności. Samochód dostępny jest z metalicznym lakierem Satin Byron Blue z oferty Premium Palette działu Special Vehicle Operations. Wszystkie egzemplarze są standardowo wyposażone w kontrastowy dach Narvik Black.

Również charakterystyczne kute aluminiowe obręcze kół sugerują jeszcze lepsze osiągi. Lekkie 21-calowe felgi ważą tyle, co obręcze 20-calowe w modelu bazowych, a klienci mogą także zdecydować się na 22-calowe felgi z jedynym w swoim rodzaju wykończeniem Silver Sparkle i diamentowanymi krawędziami.

Większe koła współgrają z lepszymi osiągami wersji SVAutobiography Dynamic Edition, pomagając wygenerować lepszą przyczepność i mieszcząc większe hamulce. Przednie tarcze hamulcowe o średnicy 395 mm i tylne o średnicy 396 mm składają się z dwóch elementów w celu ograniczenia masy. Ich innowacyjna konstrukcja bardziej wydajnie rozprasza też ciepło, aby sprostać większym siłom hamowania generowanym podczas dynamicznej jazdy.

Wyższą skuteczność hamowania podkreślają czerwone zaciski hamulcowe (czterotłoczkowe z przodu i pojedyncze z tyłu), na których umieszczono napis Land Rover. Dostępne są także zaciski w kolorze Gloss Black, które nadają pojazdowi bardziej dyskretny wygląd.

RRVelar_3

Pełnemu charakteru nadwoziu towarzyszy większe poczucie luksusu we wnętrzu dzięki starannie wyselekcjonowanym kombinacjom różnych rodzajów wykończenia i tapicerek. Perforowana i pikowana skóra Windsor z podwójnym przeszyciem występuje wyłącznie w wersji Dynamic Edition. Można wybierać spośród czterech kombinacji kolorystycznych (Ebony, Cirrus, Vintage Tan i Pimento). W standardzie wyposażenia są regulowane w 10 płaszczyznach, podgrzewane i wentylowane fotele z przodu z funkcjami pamięci ustawień i masażu.

Wśród specjalnych elementów wykończenia wnętrza znalazła się sportowa kierownica ze specjalnie wyprofilowaniem wieńca i dotykowymi, aluminiowymi łopatkami do zmiany biegów. Niżej umiejscowiono pokrętło do wyboru przełożeń oraz okrągłe przełączniki do sterowania płynnie zintegrowanym systemem multimedialnym Touch Pro Duo z moletowanym wykończeniem.

Opcjonalny pakiet wykończenia wnętrza włóknem węglowym nadaje kabinie bardziej współczesny charakter dzięki stalowemu splotowi, zaś wygląd dopełniają sportowe pedały i podświetlane metalowe listwy progowe z napisem Range Rover.

Kolejnymi elementami wyróżniającymi wersję SV są 12,3-calowy zestaw wskaźników obejmujący wyjątkowe „moletowane cyfrowo” zegary, które nadają cyfrowemu wnętrzu tego SUV-a średniej wielkości wrażenie ręcznego wykonania i wykończenia, a także spersonalizowany ekran startowy. Te cyfrowe detale mają swój ciąg dalszy w elektronice, która wspomaga jazdę nową, flagową wersją modelu Velar.

Skalibrowanie układu AWD, aktywnej blokady tylnego mechanizmu różnicowego, 8-biegowej przekładni, układu kierowniczego i zawieszenia pneumatycznego zostało udoskonalone. Zapewnia ono bardziej ukierunkowane wrażenia z jazdy. Inżynierowie poświęcili 63 900 godzin na odpowiednią kalibrację, aby zoptymalizować jazdę, prowadzenie i czułość.

RRVelar_4

Prace działu Special Vehicle Operations skupiły się na uzyskaniu wyższej wydajności i zachowaniu zdolności terenowych przy jednoczesnym zapewnieniu nowego poziomu właściwości jezdnych i osiągów. Poza daleko idącym dostrojeniem elektroniki, udoskonalone stabilizatory poprzeczne ograniczają przechyły nadwozia podczas szybkiej jazdy w zakrętach, a zmienione ustawienie regulowanych bezstopniowo amortyzatorów współgra ze sztywniejszymi resorami pneumatycznymi, zapewniając najlepszą równowagę pomiędzy pewnością prowadzenia i komfortem.

Dopracowano także układ AWD, którego skrzynka rozdzielcza potrafi wytrzymać większe obciążenia generowane przez 5.0-litrowy doładowany silnik V8. Zaawansowany system Intelligent Driveline Dynamics precyzyjnie i niewyczuwalnie rozdziela moment obrotowy silnika odpowiednio do warunków. Może on skierować do 100 procent na tylną oś w zależności od warunków.

Układ kierowniczy wspomagany elektrycznie zależnie od prędkości jazdy montowany jest standardowo, ograniczając wysiłek podczas manewrowania na parkingu, ale zapewniając precyzję i bezpośrednią kontrolę przy wyższych prędkościach, natomiast tryb Dynamic modelu Velar został dopracowany w zakresie ustawień układu kierowniczego, zawieszenia i przekładni pod kątem bardziej dynamicznej jazdy szosowej.

Charakter wersji specjalnej jest odzwierciedlony również przez indywidualną konfigurację układu wydechowego, którego brzmienie odpowiada jego osiągom. Zmienny aktywny układ wydechowy SV wykorzystuje specjalny układ zaworów w celu optymalizacji brzmienia w zależności od warunków jazdy i zapewnia modelowi Velar charakterystyczny bulgot jednostki V8. Aktywny układ jest o 7,1 kg lżejszy od standardowego, a jego podwyższony przepływ gazów pomaga uwolnić lepsze osiągi.

Pojemność dużego bagażnika pozostała niezmieniona, a dzielona w proporcji 40:20:40 tylna kanapa pozwala klientom zmieniać przestrzeń ładunkową zależnie od swoich wymagań. Nowy Velar SVAutobiography Dynamic Edition jest dostępny w sześciu kolorach nadwozia: Firenze Red, Santorini Black, Corris Grey, Fuji White, Indus Silver oraz Satin Byron Blue (na specjalne zamówienie).