LEXUS: DZIEWIĘĆ RZECZY WYRÓŻNIAJĄCYCH NOWY MODEL ES

lexuses300h_1

Do polskich salonów trafi wkrótce zupełnie nowa rodzinna limuzyna. Model Lexus ES od lat nieodmiennie pozostaje najchętniej kupowanym sedanem marki w Ameryce.

Do tej pory nie był natomiast obecny w Europie. Fo 2018 roku. Zobaczmy, czym wyróżnia się nowy samochód, który w założeniu producenta ma stać się silnym “graczem” na rynku.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Oto dziewięć elementów będących wyróżnikiem nowego auta.

lexuses300h_2

1. Lexus ES to drugi model w historii tej marki po flagowej limuzynie LS – jego pierwsza generacja zadebiutowała w 1989 roku. Choć od tego czasu auto cieszy się za oceanem ogromną popularnością, nie było do tej pory oferowane w Europie. Do europejskich salonów trafia zupełnie nowa, siódma generacja ES.

2. ES jest jedynym sedanem Lexusa z napędem na przednie koła. Pozostałe limuzyny japońskiej marki – IS, GS i LS – a także coupe RC i LC mają napęd na tylną oś. Przedni napęd oznacza brak kanału wału napędowego, czego efektem jest większa przestronność i wygoda wnętrza, a także niższy poziom hałasu w kabinie i bardzo wysoki komfort jazdy.

3. ES siódmej generacji to pierwszy Lexus zbudowany w oparciu o nową platformę GA-K, przeznaczoną dla pojazdów z przednim napędem. Platforma ta odznacza się bardzo dużą sztywnością skrętną przy niewielkiej masie, co uzyskano dzięki starannie zaprojektowanej strukturze oraz zastosowaniu stali o wysokiej wytrzymałości i zaawansowanych technologii łączenia elementów. Efektem są bardzo dobre własności jezdne oraz bezpieczeństwo bierne nadwozia.

lexuses300h_3

4. Nowy model będzie oferowany w Europie Zachodniej w wersji ES 300h z napędem hybrydowym. Warto zauważyć, że wszystkie modele Lexusa oferowane w Europie dostępne są w wersji hybrydowej, a 99 procent klientów wybiera właśnie hybrydy.

5. Lexus ES 300h został wyposażony w hybrydową jednostkę napędową czwartej generacji o łącznej mocy 218 KM, odznaczającą się poprawionymi osiągami i zmniejszonym zużyciem paliwa i emisją niepożądanych substancji. Sterujące nią oprogramowanie zapewnia nie tylko większą dynamikę, ale i bardziej naturalne wrażenia z jazdy, naśladując charakterystykę konwencjonalnego napędu z mocnym silnikiem benzynowym.

6. Wchodzący w skład hybrydowej jednostki napędowej nowy, 2,5-litrowy silnik benzynowy pracujący w oszczędnym cyklu Atkinsona wyróżnia się najwyższą sprawnością cieplną w swojej klasie, czego efektem są wyższe osiągi bez wzrostu spalania. Uzyskano ją m.in. dzięki zastosowaniu prostych kanałów dolotowych, wielootworkowych wtryskiwaczy, układu VVT-iE sterującego zaworami ssącymi pompy oleju o regulowanym wydatku oraz układu chłodzenia o zmiennym obiegu.

lexuses300h_4

7. Z silnikiem współpracuje zaprojektowana od nowa, zintegrowana przekładnia. W przeciwieństwie do poprzedniej, w której silniki elektryczne umieszczone były współosiowo, w nowej przekładni są one ulokowane na różnych wysokościach, co pozwoliło zmniejszyć długość obudowy o niemal 30 mm. Tradycyjną, planetarną przekładnię redukcyjną zastąpiono przekładnią walcową, tworzącą zwarty układ z kołem zewnętrznym głównej przekładni planetarnej i kołem zębatym hamulca postojowego.

8. Zmniejszenie wymiarów niklowo- wodorkowego akumulatora trakcyjnego umożliwiło jego ulokowanie pod tylnymi siedzeniami, dzięki czemu nie zajmuje on przestrzeni ładunkowej, w której jest teraz więcej miejsca na bagaż.

9. Lexus ES w wersji F Sport dostępny będzie z aktywnym zawieszeniem o zmiennej charakterystyce AVS (Adaptive Variable Suspension), podobnym do stosowanego w sportowym coupe LC. Siła tłumienia amortyzatorów każdego z kół jest w nim regulowana w zakresie 650 poziomów, gwarantując optymalną pracę zawieszenia na każdej nawierzchni.

lexuses300h_5