LEXUS: MILION SPRZEDANYCH MODELI IS – GŁÓWNIE W EUROPIE

lexus if-1

Lexus osiągnął poziom miliona sprzedanych modeli IS. To pierwszy samochód marki, który został zaprojektowany zgodnie z preferencjami europejskich klientów.

Nasz kontynent stał się mocnym rynkiem dla modelu – co piąty sprzedany na świecie pojazd wyjeżdża z salonu w Europie.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Siedemnaście lat temu Lexus zaproponował młodszym użytkownikom atrakcyjnie zaprojektowanego, sportowego, kompaktowego sedana z wyrazistą linią nadwozia i dynamicznym 2-litrowym silnikiem benzynowym napędzającym tylne koła. Lexus IS był trzecim wprowadzonym w Europie modelem marki po flagowym LS i GS. Z czasem ofertę rozszerzono o auto 3-litrowym silnikiem : IS300 został wprowadzony w 2001 r. jako nowy kompaktowy SportCross Wagon.

lexus if-2

Pionierski IS został zastąpiony już w 2005 roku drugą generacją, z bardziej dystyngowaną i wyrafinowaną linią, zgodnie z filozofią Lexusa L-finesse, odświeżony i zaadresowany do jeszcze szerszego grona młodszych klientów. Model drugiej generacji napędzany był 2.5-litrowym silnikiem benzynowym V6 z automatyczną skrzynią biegów (IS250) oraz silnikiem diesla (w 2006 r. – IS220d).

Rok później podczas Salonu Samochodowego w Detroit odbyła się premiera pierwszego sportowego modelu IS F, zbudowanego “przez entuzjastów dla entuzjastów”. Był to pierwszy Lexus z symbolem “F” – zapoczątkował linię sportowych modeli, z których następnym był supersamochód LFA (obecnie RC F i GS F).

Każdy element modeli IS F został zaprojektowany tak, aby zapewnić maksymalne osiągi i maksymalną przyjemność z jazdy. Z 5-litrowym silnikiem benzynowym V8 i mocą 423 KM i – jako pierwszy na świecie – z 8-biegową skrzynią biegów, osiągał przyspieszenie do 100 km /godz w 4,8 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosiła 270 km/godz.

lexus if-3

IS F był rzeczywiście samochodem na tor wyścigowy, intensywnie przetestowanym na torze Fuji w Japonii i na Nurburgringu w Niemczech. Jako rasowy samochód sportowy, został wykonany z wykorzystaniem najwyższej jakości komponentów – od silnika, przez skrzynię biegów po obręcze kół i opony. Gama modeli IS została rozszerzona o wersję cabrio w 2009 roku. Wprowadzono model IS250C z najszybciej otwieranym i zamykanym twardym dachem.

Obecna, trzecia generacja – to nowa era dla tego modelu: z napędem Lexus Hybrid Drive wprowadzonym w 2013 r, IS 300h jest jednym z najczęściej wybieranych przez Europejskich klientów Lexusa, stanowiąc 90 proc. ogólnej sprzedaży Lexusa IS.

W pełni hybrydowy model jest połączeniem osiągów i ekonomiki jazdy. Napęd hybrydowy to 2,5–litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy pracujący w cyklu Atkinsona wyposażony w nowy układ wtryskowy D-4S, podwójny układ zmiennych faz rozrządu VVT-i i wysoce efektywny układ recyrkulacji spalin (EGR) oraz silnik elektryczny, dający lepsze przyspieszenia, szczególnie podczas ruszania z miejsca . Wersja legitymuje się najniższym w swojej klasie poziomem emisji CO2 – 97 g/km oraz średnim zużyciem paliwa 4,3 l/100 km.

lexus if-4

Lexus IS oferowany jest także z 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym z innowacyjnym układem wtryskowym D-4ST. Moc tego silnika to 245 KM a maksymalny moment obrotowy 350 Nm. 8-stopniowa skrzynia biegów Sport Direct Shift, pierwotnie opracowana dla wyczynowego RC-F, umożliwia błyskawiczne rozpędzanie do maksymalnej prędkości 230 km/h.

Lexus IS jest nadal kluczowym modelem oferowanym w ponad 70 krajach na świecie, znajdującym ponad 6000 nabywców miesięcznie.

Polska jest także dobrym rynkiem dla IS – zostało sprzedanych prawie 4000 aut tego modelu, co stanowi 30 proc. ogólnej sprzedaży Lexusa w naszym kraju (25 proc. stanowią Lexusy z napędem hybrydowym).

lexus if-5