LOS ANGELES 2011: PREMIERY LAND ROVERA

Land Rover zaprezentował na salonie we Frankfurcie koncepcyjne modele DC100 i DC100 Sport. Kolejna prezentacja nowych modeli koncepcyjnych odbyła się podczas Los Angeles Auto Show. To okazja do rozważenia możliwości wprowadzenia Defendera na amerykański rynek motoryzacyjny.

Land Rover DC100 i DC100 Sport to modele, dzięki którym marka bada kierunki rozwoju i stylu projektowania modelu Defender. DC100 pokazuje wszechstronność i szerokie możliwości, natomiast DC100 Sport jest samochodem, który świetnie nadaje się do aktywnego wypoczynku. Prezentacja konceptów podczas Targów Motoryzacyjnych w Los Angeles, podobnie jak na Dubai International Motor Show, ma na celu pokazanie potencjału rozwoju Defendera przyszłości.

– Dzięki amerykańskiemu debiutowi koncepcyjnych modeli na Los Angeles Auto Show, Land Rover ma okazję poznać możliwości przeprowadzenia wielkiego powrotu Defendera do USA. Chcemy zbadać opinie na temat samochodu, który będzie odpowiadał potrzebom przyszłych pokoleń – mówi Przemysław Szafrański, Brand Manager Land Rover Polska.

Modele prezentowane na targach posiadają zoptymalizowane off-roadowe, 20-calowe felgi aluminiowe z oponami terenowymi Cooper. Co więcej, Land Rovery Defender nowej generacji posiadają system wyboru jazdy terenowej Terrain Response, który umożliwia optymalne dostosowanie trybu pracy samochodu do zaistniałych warunków, bez wcześniejszej interwencji kierowcy.

Wybór tego trybu opiera się na danych pobranych z czujników rozmieszczonych w kilku miejscach samochodu.

Natomiast innowacyjny Terrain-i System tworzy inteligentne mapy topograficzne, które wyświetlane są z przodu kierowcy w 3D, podobnie jak ma to miejsce w samolotach myśliwskich. Dodatkowo Terrain-i automatycznie identyfikuje potencjalne zagrożenia na drodze i sugeruje alternatywne trasy. W środowisku miejskim system ten z dużą dokładnością lokalizuje pieszych.

Kolejne innowacje w koncepcyjnych modelach zostały ukierunkowane na konkretne warunki jezdne. Nowy system pomocy Wade Aid mierzy głębokość przeszkody wodnej za pomocą sonarów zamontowanych w zderzakach i lusterkach.

Pozwala na optymalizację ustawień samochodu przy przekraczaniu przeszkód wodnych, dzięki zamknięciu otworów, zwiększeniu prześwitu między podwoziem a podłożem, dodatkowo wybieraniu niskiego biegu i doradzeniu bezpiecznej prędkości.

Jednym z nowatorskich pomysłów jest inteligentny Twin-Solenoid Stop/ Start System, który współpracuje z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów oraz Driveline Disconnect, który załącza napęd na obie osie tylko w sytuacji, która tego wymaga. Ten system, w przeciwieństwie do tradycyjnych rozwiązań, bardziej fizycznie niż elektronicznie odłącza napęd na tylną oś w celu redukcji tarcia, a w konsekwencji zmniejsza zużycia paliwa.