LOS ANGELES 2016: NOWE MINI COUNTRYMAN – WSZECHSTRONNE

mini-count1

Nowe MINI Countryman to największy i najbardziej wszechstronny model w 57-letniej historii marki. Jego całkowicie nowa wersja zapewnia przestronność, funkcjonalność, sportowy charakter i cechy premium.

Nowe MINI Countryman będzie miało swoją światową premierę 18 listopada 2016 r. na salonie samochodowym Auto Show w Los Angeles. Sprzedaż w Europie rozpocznie się w lutym 2017 r. W marcu 2017 r. nowe MINI Countryman wyruszy na podbój dróg poza Europą.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

LOS ANGELES 2015


 

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi od 7,0 do 2,1 l/100 km, a emisja CO2 w cyklu mieszanym od 159 do 49 g/km. Wyrazista stylistyka łączy się z przyjemnością z jazdy. Frajdę poza utwardzonymi drogami gwarantuje najnowsza wersja napędu na cztery koła ALL4. Nowe MINI Countryman jest pierwszym modelem tej marki oferowanym również z napędem hybrydowym plug-in. W wersji MINI Cooper S E Countryman ALL4 samochód ma na samym napędzie elektrycznym zasięg do 40 km.

Nowe MINI Countryman ma większe wymiary: jest dłuższe od swojego poprzednika o ok. 20 cm i szersze o ok. 3 cm. Rozstaw osi zwiększył się o 7,5 cm. Efektem tego jest znacznie większy komfort na pięciu miejscach oraz znacznie większa pojemność i wszechstronność bagażnika. Wyższa pozycja siedzenia zapewnia optymalną widoczność. Tylne siedzenia można przesuwać wzdłużnie o maksymalnie 13 cm. Oparcie kanapy tylnej dzielone jest w stosunku 40:20:40.

mini-count2

Pojemność bagażnika wynosi 450 l i w razie potrzeby można ją zwiększyć do 1390 l. W porównaniu z poprzednim modelem oznacza to przyrost nawet o 220 l. W wyposażeniu dodatkowym oferowana jest automatyczna obsługa pokrywy bagażnika. Pierwsi zobaczą to zwiedzający podczas targów motoryzacyjnych LA Auto Show.

Stylistyka

Nowy Countryman ma typowe dla marki cechy stylistyczne, do których należy trójpodział karoserii w widoku bocznym na dach, przeszklenia i korpus auta, oraz krótkie zwisy, duże wycięcia nadkoli i zwiększająca się ku dołowi szerokość karoserii. Wybór lakierów będzie obejmował po raz pierwszy kolory Island Blue metallic i Chestnut. Z tyłu dominują poziome linie, z którymi ciekawie kontrastują pionowe lampy tylne.

Charakterystyczne kontury reflektorów odbiegają od typowego dla marki okręgu. Ich oryginalny, lekko asymetryczny kształt tworzy w połączeniu z atrapą chłodnicy charakterystyczny widok przodu. Standardowo funkcję świateł dziennych pełnią światła pozycyjne we wlotach powietrza.

Wnętrze nowego oferuje wyraźnie większy komfort. Kierowca i pasażer mają większą przestrzeń nad głową i na wysokości ramion, zwiększono też zakres regulacji foteli. Opcjonalnie oferowana jest elektryczna ich regulacja. Z tyłu znajdują się trzy miejsca. Większe niż w poprzednim modelu są otwory tylnych drzwi. Funkcjonalność podnosi też bogaty pakiet schowków.

mini-count3

Ekskluzywny charakter wnętrza to zasługa nie tylko wysokiej jakości materiałów i precyzyjnego wykonania, ale też nowoczesnych i ergonomicznych elementów obsługi. Typowy dla tej marki centralny zestaw wskaźników na desce rozdzielczej otacza pierścień diodowy. Jest on częścią pakietu Excitement, który obejmuje ponadto diodowe oświetlenie.

Silniki

Nowa wersja MINI Countryman oferowana będzie z nowymi silnikami. Na początku sprzedaży dostępne będą dwa silniki benzynowe i dwa wysokoprężne najnowszej generacji z technologią MINI TwinPower Turbo:
Cooper Countryman: silnik benzynowy, pojemność: 1499 cm3, moc: 100 kW/136 KM, maks. moment obrotowy: 220 Nm;
Cooper S Countryman: benzynowy, pojemność: 1998 cm3, moc: 141 kW/192 KM, maks. moment obrotowy: 280 Nm;
Cooper D Countryman: wysokoprężny, pojemność: 1995 cm3, moc: 110 kW/150 KM, maks. moment obrotowy: 330 Nm;
Cooper SD Countryman: wysokoprężny, pojemność: 1995 cm3, moc: 140 kW/190 KM, maks. moment obrotowy: 400 Nm.

Ofertę uzupełnia pierwsze MINI z napędem hybrydowym plug-in: Cooper S E Countryman ALL4 posiada silnik benzynowy, pojemność: 1499 cm3, moc: 100 kW/136 KM oraz synchroniczny silnik elektryczny, moc: 65 kW/88 KM, moc systemowa: 165 kW/224 KM, systemowy moment obrotowy: 385 Nm.

Oprócz standardowej 6-biegowej skrzyni manualnej oferowana będzie 6-stopniowa skrzynia Steptronic. 8-stopniowa skrzynia Steptronic dostępna będzie opcjonalnie (Cooper S Countryman i Cooper D Countryman; w Cooper SD Countryman – w wyposażeniu standardowym). Najnowsza generacja silników i skrzyń biegów daje modelom lepsze osiągi: na przykład MINI Cooper S Countryman ALL4 z 8-stopniową skrzynią Steptronic przyspiesza 7,2 sek. od 0 do 100 km/h.

mini-count4

Napęd

Nowa wersja napędu na cztery koła wyróżnia się nie tylko szybką i precyzyjną reakcją na zmiany sytuacji podczas jazdy, ale też kompaktową konstrukcją i wysoką wewnętrzną skutecznością. Elektroniczny sterownik układu powiązany jest z układem dynamicznej kontroli stabilności DSC, dzięki czemu bardzo szybko rozpoznaje potrzebę dostosowania rozdziału napędu na osie

Napęd hybrydowy plug-in w MINI Cooper S E Countryman ALL4 umożliwia jazdę na samym napędzie elektrycznym z prędkością do 125 km/h. Silnik elektryczny o mocy 65 kW/88 KM napędza za pośrednictwem jednobiegowej przekładni oś tylną, a trzycylindrowy silnik benzynowy o mocy 100 kW/136 KM przez 6-stopniową skrzynię Steptronic oś przednią. Średnie zużycie paliwa cyklu testowym UE wynosi 2,1 l na 100 km, a emisja CO2 49 g/km.

Dynamic Damper Control i MINI Driving Modes

Konstrukcja układu jezdnego łączy oś przednią z jednoprzegubowymi kolumnami resorującymi i wielowahaczową oś tylną o lżejszej i sztywniejszej konstrukcji. Zastosowano tu również elektromechaniczny układ kierowniczy z funkcją Servotronic, mocne hamulce i układ dynamicznej kontroli stabilności DSC. Wyposażenie obejmuje obręcze kół od 16 do 17 cali (w opcji do 19 cali).

Układ Dynamic Damper Control powoduje, że elektronicznie regulowane amortyzatory mają dwie charakterystyki działania aktywowane również za pośrednictwem opcjonalnych Driving Modes. Pokrętło przy dźwigni biegów umożliwia wybór konfiguracji pojazdu: MID, SPORT i GREEN. Tryby te mają wpływ również na charakterystykę pedału gazu i układu kierowniczego, działanie elektrycznych funkcji komfortu oraz zależnie od silnika i wyposażenia również na brzmienie silnika i charakterystykę zmiany biegów skrzyni Steptronic.

mini-count5

Wyposażenie

Wyposażenie standardowe nowego Countrymana obejmuje radio Boost z 4-wierszowym wyświetlaczem w centralnym zestawie wskaźników oraz zestaw głośnomówiący Bluetooth. Opcjonalnie oferowane jest radio Visual Boost z kolorowym ekranem o przekątnej 6,5 cala, zestaw głośnikowy HiFi Harman Kardon i systemy nawigacyjne. Pakiet Wired z systemem Professional obejmuje oprócz kontrolera Touch również kolorowy ekran o przekątnej 8,8 cala.

W połączeniu z pakietem Wired i systemem nawigacyjnym MINI Professional można korzystać z jeszcze innej funkcji – Country Timer, która rejestruje jazdę na pochyłym, nierównym i nieutwardzonym terenie oraz na zaśnieżonych drogach.

Standardowe jest ostrzeganie przed kolizją z poprzedzającym pojazdem z miejską funkcją hamowania, które można uzupełnić o system asystujący kierowcy z aktywnym regulatorem prędkości na bazie kamery, ostrzeganie przed pieszymi z funkcją hamowania, asystenta świateł drogowych i rozpoznawanie znaków drogowych. Oprócz tego w ofercie jest układ Park Distance Control, kamera cofania, asystent parkowania i wyświetlacz Head-Up.

Program wyposażenia dodatkowego obejmuje ponadto m.in. 2-strefową klimatyzację automatyczną, szklany dach panoramiczny i system alarmowy z czerwoną diodą stanu w antenie dachowej. W ofercie jest także zdejmowany hak holowniczy.

mini-count6

Oprócz funkcji in- car- infotainment Connected auto będzie oferować osobistego asystenta mobilności. System informuje kierowcę na podstawie wpisów w kalendarzu i z uwzględnieniem aktualnej sytuacji na drogach o optymalnej godzinie wyjazdu. Nowością jest MINI Find Mate. Funkcja ta jest częścią pakietu Wired i obejmuje tzw. tagi z bezprzewodową lokalizacją.

Nowe MINI Countryman w skrócie
– o 20 cm dłuższy;
– pięć miejsc;
– automatyczna obsługa pokrywy bagażnika;
– Picnic Bench: rozkładana nakładka na krawędź bagażnika służąca jakomiejsce do siedzenia;
– Cooper SE Countryman ALL4, pierwsze MINI z napędem hybrydowym plug-in;
– nowa generacja silników i skrzyń biegów, bardziej wydajny napęd na cztery koła ALL4;
– centralny zestaw wskaźników z ekranem dotykowym;
– Country Timer mierzący frajdę z jazdy w trudnym terenie;
– aplikacjaConnected jako osobisty asystent;
– Find Mate: wszystko co ważne na pokładzie.