MERCEDES: AMG S 63 4MATIC+ ORAZ S 65 W NOWSZYM WYDANIU

Merc-AMG-S1

Nowy silnik, nowa przekładnia, nowy napęd na obie osie, nowy design zewnętrzny i wystrój kabiny: zmodernizowany model Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ został dodatkowo udoskonalony w zakresie designu i dynamiki jazdy.

Z myślą o jeszcze lepszych osiągach przy jednoczesnym znacznym ograniczeniu zużycia paliwa (średnio: 8,9 l/100 km, emisje CO2: 203 g/km), miejsce montowanej wcześniej 5,5-litrowej jednostki V8 biturbo zajął 4-litrowy silnik V8 biturbo.


Zobacz także:

PREMIERY


 

Pomimo mniejszej pojemności rozwija on 450 kW (612 KM) – o 20 kW (27 KM) więcej niż w poprzedniku. Z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w ciągu 3,5 sek. luksusowa limuzyna może równać się z rasowymi samochodami sportowymi.

Mercedes-AMG S 63 4MATIC+, W222, 2017/ PFV S-Klasse Zuerich 2017

7-biegową przekładnię zastąpiła nowa, 9-stopniowa skrzynia AMG Speedshift MCT, wyróżniająca się szybszą zmianą przełożeń. Optymalną trakcję zapewnia pełni aktywny napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC+.

Szereg modyfikacji objął również topowy model AMG S 65 (średnie zużycie paliwa 11,9 l/100 km, średnie emisje CO2 279 g/km) – zmiany w stylizacji podkreślają jego flagową pozycję jako wersji z 12-cylindrowym silnikiem.

6-litrowa jednostka V12 biturbo, tak jak dotąd, rozwija moc 463 kW (630 KM) i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom technicznym, zastosowanym w silnikach V8 i V12, pod względem wydajności oba nowe modele należą do czołówki swojego segmentu.

Merc-AMG-S3

Nowe reflektory Multibeam LED ze światłami drogowymi Ultra Range oraz odświeżony przedni pas ze spojlerem typu „jet wing” (z ang. skrzydło samolotu) podkreślają bardziej ekspresyjny wygląd sportowych wariantów nowej Klasy S. Z tyłu uwagę zwraca nowy, charakterystyczny zderzak z dolnym panelem ozdobnym i „zatopionymi” w nim końcówkami układu wydechowego.

Kierowca może zmieniać charakterystykę S 63 4MATIC+ oraz S 65 jednym ruchem dłoni – do wyboru ma cztery tryby jazdy: Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual. Każdy z nich modyfikuje kluczowe parametry pojazdu, takie jak reakcje silnika i skrzyni biegów, charakterystyka pracy zawieszenia i układu kierowniczego, zestrojenie systemu stabilizacji toru jazdy ESP oraz napędu na obie osie (w przypadku S 63 4MATIC+).

Merc-AMG-S4

Model S 65 oferuje dodatkowo piąty program jazdy – Curve, aktywny w zakresie prędkości 15-180 km/h. Wykorzystuje on funkcję pochylania pojazdu w zakrętach Curve, zintegrowaną z montowanym w tym modelu zawieszeniem Magic Body Control.

Model S 63 4MATIC+ oferuje teraz funkcję Race Start z nowym, łatwiejszym sterowaniem. Model jest seryjnie oferowany z całkowicie aktywnym napędem na obie osie AMG Performance 4MATIC+. Ten inteligentny system łączy zalety różnych koncepcji układu napędowego: w pełni zmienny rozdział momentu obrotowego pomiędzy osiami zapewnia optymalną trakcję, stabilność prowadzenia oraz wysoki poziom bezpieczeństwa w warunkach ograniczonej przyczepności, w deszczu, na śniegu lub na lodzie.

Elektromechaniczny, dostosowany do prędkości sportowy układ kierowniczy w obu limuzynach ma zmienne przełożenie i pracuje w jednym z trzech trybów: Comfort, Sport lub Sport+.

Mercedes-AMG S 63 4MATIC+, W222, 2017/ PFV S-Klasse Zuerich 2017

Z przodu modele wyposażono w kompozytowe tarcze hamulcowe o wymiarach 390 x 36 mm i 6-tłoczkowe aluminiowe stałe zaciski, a z tyłu – tarcze o wymiarach 360 x 24 mm oraz jednotłoczkowe zaciski pływające. Na życzenie dostępne są ceramiczno- kompozytowe hamulce AMG (420 x 40 mm i 360 x 32 mm.).

Każdy, kto chce dodatkowo zindywidualizować swój egzemplarz S 63 4MATIC+ lub S 65, ma do wyboru szeroką gamę opcji z zakresu techniki oraz wyglądu zewnętrznego i wystroju wnętrza.

dane1