MERCEDES: PROTOTYP AMG VISION GRAN TURISMO

Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo

Na potrzeby nowej gry Gran Turismo 6 projektanci Mercedes-Benz stworzyli wizjonerski prototyp AMG Vision Gran Turismo. Premiera koncepcyjnego pojazdu – jako modelu w skali 1:1 – odbędzie się już dziś.

Dojdzie do niej podczas otwarcia nowego centrum badań i rozwoju Mercedes-Benz w Kalifornii. A w grudniu, gdy do sprzedaży trafi kolejna część Gran Turismo, będzie można przetestować go na wirtualnym torze.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Kontury concept cara kryją najnowocześniejszą technologię, na czele z silnikiem o mocy 430 kW (585 KM) oraz 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Dla uczczenia 15. urodzin tej popularnej serii gier Kazunori Yamauchi, jej twórca i szef firmy Polyphony Digital Inc., zaprosił wiodących producentów samochodów do współpracy przy projekcie „Vision Gran Turismo”. Poszczególny zespoły opracowały koncepcyjne modele prezentujące wizje przyszłości motoryzacji. Jako w pełni funkcjonalne auta wystąpią one w nowej grze Gran Turismo 6 – będą stopniowo udostępniane przy okazji kolejnych aktualizacji internetowych. Pierwszym z wirtualnych supersamochodów jest właśnie Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo.

Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo

LED-owa osłona chłodnicy

Typowe dla sportowych Mercedesów proporcje w przypadku AMG Vision Gran Turismo zyskały nowy format. Długa maska płynnie przechodzi w linię szyb, kabina pasażerska została maksymalne odsunięta do tyłu, a opadająca linia dachu łączy się z szerokim tylnym pasem. Dynamiczną aurę podkreślają muskularne nadkola, szczelnie wypełnione kołami z ogromnymi obręczami, drapieżne spojrzenie i detale wprost ze świata wyścigów – jak choćby chromowane zaczepy na masce czy korki wlewu paliwa. Czerwony, podświetlany pas w dolnej części karoserii kontrastuje ze srebrnym nadwoziem i sprawia, że AMG Vision Gran Turismo wygląda jeszcze bardziej agresywnie.

Kolejnym charakterystycznym elementem jest osłona chłodnicy, nawiązująca kształtem do wlotu powietrza legendarnego samochodu wyścigowego 300 SL z 1952 roku. Zamiast klasycznych poprzeczek zastosowano tu jednak diody LED. Zmienne wzory podświetlenia tworzą diamentowy efekt, w statycznej formie znany już z nowej Klasy A.

Wnętrze

W pełni podporządkowany dynamice design karoserii ma swoje odbicie w kabinie prototypu, inspirowanej bolidem F1. Dostępu do niej bronią unoszone do góry drzwi. Na kierowcę i pasażera czekają tu sportowe, zintegrowane fotele, które w połączeniu z podłogą tworzą klatkę bezpieczeństwa. Nad kierownicą z łopatkami do zmiany biegów unosi się centralny wyświetlacz, dostarczający najważniejsze informacje: prędkość jazdy, obroty silnika i temperaturę cieczy chłodzącej. Za sterowanie poszczególnymi funkcjami odpowiadają przełączniki pośrodku deski rozdzielczej oraz na panelu w podsufitce – zupełnie jak w samolocie.

Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo

Lekka konstrukcja

Sercem koncepcyjnego coupe jest zamontowany z przodu silnik AMG V8 biturbo, zapewniający spontaniczną reakcję na każde muśnięcie pedału przyspieszenia. Jednostka generuje moc 430 kW (585 KM) oraz 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Dzięki zastosowaniu aluminiowej ramy przestrzennej i elementów z włókna węglowego Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo waży zaledwie 1385 kg. Na każdy koń mechaniczny przypada tu więc jedynie 2,4 kg masy własnej – to gwarancja znakomitych osiągów.

Ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy AMG zapewnia skuteczne wytracanie prędkości bez względu na częstotliwość hamowania, a sportowy wydech AMG z ośmioma końcówkami odpowiada za niepowtarzalną ścieżkę dźwiękową wysokoobrotowej V-ósemki, opracowaną przez akustyków Mercedes-AMG specjalnie dla fanów Gran Turismo 6.