MERCEDES: UDANY DEBIUT NOWYCH MODELI AMG

amg_1

Miniony rok okazał się najlepszym w historii Mercedes-AMG. Sportowa marka Mercedes-Benz uzyskała nowy rekord sprzedaży – nabywców znalazło około 32,2 tys. aut.

Stało się to mimo, że nowe modele A 45 AMG, CLA 45 AMG oraz S 63 AMG 4MATIC nie były jeszcze dostępne na wszystkich rynkach. Do wyników przyczyniło się m.in. wprowadzenie odmian z napędem na obie osie 4MATIC.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Wzrosła również popularność sportowych SUV-ów oraz nowych aut kompaktowych – A 45 AMG i CLA 45 AMG. Wyposażono je w napęd na cztery koła 4MATIC i najmocniejszy na świecie silnik 4-cylindrowy seryjnej produkcji. W wyższych klasach Mercedes-AMG wprowadził nową odsłonę Klasy S, a także odnowione modele E 63 AMG i CLS 63 AMG, po raz pierwszy dostępne z napędem 4×4 oraz we wzmocnionych wersjach S.

Imponujące wyniki zanotował supersportowy SLS AMG – od chwili uruchomienia produkcji wiosną 2010 roku sprzedano ponad 10 tys. egzemplarzy modelu. Jeszcze w tym roku Mercedes-AMG planuje debiut nowego auta sportowego, w pełni zaprojektowanego przez inżynierów AMG.

Jednym z głównych elementów strategii wzrostu „AMG Performance 50” są placówki sprzedażowe. Pod koniec ubiegłego roku Mercedes-AMG dysponował 375 punktami AMG Performance Center w 27 krajach świata.

amg_2

W 2013 roku Mercedes-AMG ustanowił najwyższe standardy w dziedzinie technologii. Napęd na obie osie 4MATIC posiada np. kompletnie nowe osie przednie i współpracuje z opracowanym przez AMG zawieszeniem. W ubiegłym roku firma wprowadziła najmocniejszy na świecie samochód sportowy na prąd – SLS AMG Electric Drive. Zastosowano w nim innowacyjne połączenie aluminium i tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym (CRP) oraz system AMG Torque Dynamics, zapewniający dynamikę. Do ograniczenia masy własnej auta przyczyniła się koncepcja lekkiej konstrukcji, znana jako AMG Lightweight Performance. Tę samą strategię wykorzystano przy budowie nowej limuzyny S 63 AMG, nawet o 100 kg lżejszej od poprzedniczki.

Firma AMG (Aufrecht Melcher Großaspach), założona w 1967 roku przez Hansa Wernera Aufrechta oraz Erharda Melchera, od samego początku odnosiła liczne sukcesy sportowe. W ciągu 47 lat działalności awansowała do technologicznej czołówki, a dzisiaj w swojej siedzibie w Affalterbach zatrudnia ponad 1200 osób i w całości należy do koncernu Daimler AG…

Poza opracowywaniem aut o wysokich osiągach AMG prowadzi działalność w trzech innych obszarach. Oddział Sport Packages & Models zajmuje się tworzeniem usportowionych wersji, sygnowanych hasłem „engineered by AMG”. Modele A 250 Sport oraz CLA 250 Sport, projektowane pod okiem specjalistów AMG, znalazły w ubiegłym roku ponad 12 tys. nabywców. Kolejny oddział, AMG Performance Studio, odpowiada za projekty specjalne, budowane na życzenie klientów w limitowanych seriach lub pojedynczych egzemplarzach. Czwarty dział, Driving Academy & Motorsports, organizuje kursy jazdy pod okiem doświadczonych instruktorów. W ubiegłym roku z Akademii Jazdy AMG skorzystało ponad 11 tys. uczestników, a ofertę poszerzono o szkolenia w Polsce oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Marka pozostaje oczywiście wierna swoim korzeniom i pragnie odnosić kolejne zwycięstwa na międzynarodowych torach wraz z SLS AMG GT3.