MITSUBISHI: JUBILEUSZ PAJERO – NASTĘPCA NA HORYZONCIE

Pajero_1a

Z taśmy montażowej zjechał jubileuszowy, trzymilionowy egzemplarz Mitsubishi Pajero, którego produkcja ruszyła w 1982 roku. To łączna liczba egzemplarzy wyprodukowanych w japońskiej fabryce MMC – Pajero Manufacturing Co. (prefektura Gifu) oraz pojazdów zbudowanych w systemie montażowym KD.

Jako potomek unikatowego Mitsubishi PX 33 z napędem na cztery koła z 1936 roku, w chwili debiutu pierwsza generacja modelu była nowatorskim pojazdem, zapowiadającym erę funkcjonalnych samochodów klasy SUV.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Wszystkie cztery generacje modelu cieszyły się ogromną popularnością w Europie, która stała się największym i niezmiennie rozrastającym się rynkiem zbytu Pajero (styczeń- listopad 2014: 5892 sztuk lub + 29 proc.)… Z pewnością do tak znakomitych wyników sprzedaży przyczyniły się również sukcesy modelu w sportach motorowych. To właśnie Pajero pobił wyjątkowy rekord, jakim jest 12-krotny triumf w legendarnym, morderczym Rajdzie Dakar oraz cztery tytuły mistrzowskie Cross Country Rally FIA.

Pajero_2a

Obecnie firma Mitsubishi Motors wiele uwagi poświęca segmentowi większych SUV-ów, a zapowiedź przyszłej oferty stanowi pojazd demonstracyjny Concept GC-PHEV (2013).

Zajmując pozycję nad obecną generacją modelu Outlander PHEV, ten koncepcyjny pojazd typu Grand Cruiser stanowi w MMC ucieleśnienie wizji dużego, mocnego i solidnego SUV-a. Ma on rozpieszczać użytkowników najwyższym poziomem komfortu i bezpieczeństwa jazdy, niezależnie od warunków drogowych (z poszanowaniem przepisów prawa), zarówno podczas wykonywania obowiązków służbowych, jak i w czasie wolnym, przy jednoczesnym możliwie najmniejszym wpływie na środowisko naturalne.

Pajero_3a

Jest to możliwie między innymi dzięki zastosowaniu innowacyjnego hybrydowego układu napędowego typu plug-in (PHEV), na który składa się turbodoładowany, trzylitrowy silnik benzynowy MIVEC w układzie V6, sprzęgło, 8-stopniowa przekładnia automatyczna, mocny motor elektryczny oraz zespół pojemnych akumulatorów, który zainstalowano pod podłogą bagażnika, aby uzyskać lepszy rozkład masy na przód i tył.

Podobnie jak w modelu Outlander PHEV, nowa generacja układu napędowego PHEV automatycznie dostosowuje tryb jazdy – elektryczny (EV) lub hybrydowy – m.in. do aktualnych warunków drogowych oraz poziomu naładowania akumulatora.