MITSUBISHI: NOWY ASX 2.2 DiD AT RALLIART JUŻ W POLSCE

MASX_99994

W polskich salonach Mitsubishi Motors zadebiutował nowy model Mitsubishi ASX 2.2 AT RalliArt. To limitowana seria najpopularniejszego modelu spod znaku Trzech Diamentów.

Samochód po raz pierwszy wyposażono w automatyczną przekładnię oraz dynamiczny i oszczędny silnik Diesla o pojemności 2.2 litra i mocy 150 KM, a także napęd na 4 koła. ASX RalliArt wyróżnia się również zestawem wysmakowanych elementów wyposażenia i dodatków z logo RalliArt.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Sprzedaż ponad 400 000 egzemplarzy na całym świecie, poczynając od premiery modelu ASX w 2010 roku, w tym niemal 200 000 egzemplarzy na jego najważniejszym rynku – w Europie (wraz z Rosją) dowodzi, że ASX odniósł sukces. Mitsubishi Motors stale ulepsza i odświeża model. Po debiucie ASX po faceliftingu w 2013 roku , kolejnym etapem rozwoju samochodu jest premiera wersji z przekładnią automatyczną, którą opracowano z uwzględnieniem wymagań europejskich klientów.

Przekładnia automatyczna “INVECS-II”

Zgodnie z nomenklaturą stosowaną przez Mitsubishi Motors, „INVECS” (“Intelligent & Innovative Vehicle Electronic Control System” – opracowanie własne MMC), przekładnia INVECS-II jest sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, do której najważniejszych funkcji należy zaliczyć:
– blokadę przekładni hydrokinetycznej;
– tryby zmiany biegów „D” oraz „Sport”;
– automatyczną zmianę biegów od 1 do 6 w trybie „D”;
– możliwość zmieniania biegów łopatkami przy kierownicy w trybie „Sport”.

MASX 1_6283

Korzystając z uniwersalnego charakteru płyty podłogowej Project Global, inżynierowie z MMC stworzyli i zastosowali w modelu ASX 2.2 AT kombinację podzespołów opracowaną już dla potrzeb modelu Outlander nowej generacji.

Silnik Diesel „4N14″

Jednostka 4N14 to większy pojemnościowo (2,2 litra) wariant rodziny silników „4N1″, która powstała w wyniku współpracy Mitsubishi Motors Corporation z Mitsubishi Heavy Industries, Ltd.
„4N1″ jest rodziną oszczędnych silników z zapłonem samoczynnym wykonanych z aluminium, wyposażanych w dwa wałki rozrządu w głowicy (DOHC), 16 zaworów, 4 cylindry i system bezpośredniego wtrysku Common Rail. Silniki spełniają normę czystości spalin Euro 5 i charakteryzują się niskim stopniem sprężania (14.9:1).

Podobnie jak w modelu Outlander, inżynierom z MMC udało się obniżyć spalanie w ASX bez stosowania skomplikowanego (i mającego swoją dodatkową masę) systemu zmiennych faz rozrządu MIVEC.
Wariant samochodu z silnikiem 2,2 litra jest dostępny wyłącznie z automatyczną przekładnią i układem przeniesienia napędu 4WD. Automatyczny system Stop & Go (AS&G) w tej konfiguracji nie jest stosowany.

Przy stosunkowo niewielkich modyfikacjach i nieznacznym przyroście masy (tylko 10 kg więcej od najcięższej konfiguracji 1.8 DiD), nowa wersja 2.2 DiD 6 A/T oferuje dobrą dynamikę, a większa pojemność skokowa poprawia charakterystykę momentu obrotowego, pozwalając na jednoczesne utrzymanie niskiego zużycia paliwa i emisji CO2.

Dane ASX 23a

Mitsubishi ASX RalliArt

RalliArt to nazwa dobrze znana z tras rajdowych nie tylko wielbicielom marki Mitsubishi. Limitowaną serię Mitsubishi ASX 2.2 DiD AT wyposażono w najwyższej jakości tapicerkę skórzano-materiałową ze znaczkiem RalliArt i czerwonymi przeszyciami, światła do jazdy dziennej LED, aluminiowe, czarne obręcze kół, podświetlane nakładki na progi z logo ASX a także chromowane ramki nawiewów oraz osłony przedniego i tylnego zderzaka. Słynny emblemat RalliArt umieszczono także na przednich błotnikach, tylnej klapie samochodu i welurowych dywanikach we wnętrzu.

Cena

Cena Mitsubishi ASX 2.2 DiD AT RalliArt wynosi 129 990 zł. Obecnie – po uwzględnieniu zniżki w wysokości 12 000 zł – ten model kosztuje 117 990 zł. Za lakier metalizowany klienci dopłacą 2 300 zł.