NISSAN: NOWY 370Z NISMO Z ROZWIĄZANIAMI Z GT-R NISMO

NiZ70_1

Nowy Nissan 370Z NISMO, który w sprzedaży w salonach pojawi się już we wrześniu, oferuje szereg zmian stylistycznych i konstrukcyjnych, zaczerpniętych z flagowego modelu GT-R NISMO.

Model uatrakcyjnia gamę wyczynowych pojazdów przeznaczonych do jazdy po drogach publicznych. Prezentuje przy tym zdecydowanie największe sportowe zacięcie spośród wszystkich pojazdów noszących do tej pory oznaczenie 370Z.


Zobacz także:

PREMIERY

AUDI: NOWE TT – DYNAMIKA I WYDAJNOŚĆ


Podobnie jak wersje NISMO innych modeli Nissana, 370Z ucieleśnia to, co w wyczynowej jeździe jest najważniejsze, zapewniając kierowcy prawdziwie sportowe doznania. Czerpiąc z 30 lat doświadczeń i osiągnięć myśli technicznej NISMO, inżynierowie poddali quto gruntownej modernizacji.

Zmiany stylistyczne i nowy pakiet aerodynamiczny

370Z NISMO zawsze zwracał na siebie uwagę. Teraz, dzięki nowej, śmielszej i zdradzającej jeszcze większą moc sylwetce jest jeszcze ciekawszy wizualnie. Przedni zderzak został całkowicie przeprojektowany – zastosowano w nim większą atrapę chłodnicy, dodatkowe wloty powietrza przed przednimi nadkolami oraz nowe światła do jazdy dziennej w technologii LED. Pozostałe modyfikacje obejmują czarne obwódki przednich reflektorów, stosowaną wyłącznie w modelach NISMO czerwoną listwę u podstawy zderzaka, zaprojektowane na nowo nakładki progów bocznych oraz specjalny znaczek -logo na obudowie bocznych lusterek.

 

Zmodernizowany 370Z NISMO jest wyposażony w 19‑calowe, czarno-srebrne aluminiowe felgi Rays o nowym wzorze.

W tylnej części samochodu przeprojektowano zderzak oraz spojler, nadając obydwu elementom kształt charakterystyczny dla sportowej stylistyki marki. Gruntowna modernizacja pakietu aerodynamicznego modelu 370Z NISMO obejmuje zastosowanie mniejszego tylnego spojlera, który współpracuje z nowym, przednim zderzakiem, zapewniając zdecydowanie większą siłę docisku podczas jazdy z dużymi prędkościami. Ponadto, siła ta jest teraz bardziej równomiernie rozłożona pomiędzy przednią i tylną osią, dzięki czemu samochód zachowuje się na drodze w bardziej przewidywalny sposób.

Obliczenia inżynierów Nissana potwierdzają, że nowe rozwiązania aerodynamiczne zastosowane w modelu 370Z NISMO wytwarzają siłę docisku o wartościach zdecydowanie wyższych w porównaniu z parametrami konkurencyjnych modeli.

Wnętrze inspirowane klimatem wyścigów

Właściciele modeli NISMO są fanami wyczynowej jazdy. Aby umożliwić im wykorzystanie pełni możliwości oferowanych przez układ napędowy i zawieszenie 370Z, w nowym modelu zastosowano fotele Recaro. Nowe fotele bazują na uznanej konstrukcji (Recaro Sportster), dostosowanej specjalnie do potrzeb modelu 370Z NISMO. Dzięki udoskonaleniu licznych detali, maksymalnie skutecznie podtrzymują one ciało kierowcy i pasażera.

Zastąpienie tradycyjnego stelaża rurowego nową konstrukcją skorupową pozwoliło inżynierom Nissana zwiększyć sztywność fotela, przy jednoczesnym obniżeniu jego masy. Dopełnieniem zmian wprowadzonych we wnętrzu jest wykonana z czerwono- czarnej skóry oraz Alcantary tapicerka siedzeń oraz podobne obszycie kierownicy.

 

Osiągi i udoskonalone podwozie

Nowy 370Z NISMO jest napędzany 344‑konnym, sześciocylindrowym silnikiem 3.7, który gwarantuje niezapomniane wrażenia z jazdy. Dzięki niezwykle wysokiemu momentowi obrotowemu osiąganemu przy niskich obrotach oraz bardzo dobrej elastyczności, model 370Z NISMO osiąga 100 km/h już po 5,2 sekundy. Podwójny układ wydechowy zapewnia z kolei typowo sportowe wrażenia akustyczne.

Nowy model 370Z NISMO jest dostępny wyłącznie w wersji coupé z ręczną, sześciobiegową skrzynią biegów. W ramach modernizacji wprowadzonych dla roku modelowego 2015, zastosowano w nim również liczne modernizacje układu zawieszenia (szczegóły przedstawiono poniżej). Komfort jazdy uległ poprawie dzięki zmienionej charakterystyce pracy tylnych sprężyn i amortyzatorów. Grubsza wykładzina wnętrza oraz specjalna wyściółka tylnych nadkoli dodatkowo obniżają poziom odczuwanego w kabinie hałasu.

Modernizacja całej gamy modeli 370Z

Oprócz gruntownej modernizacji flagowego 370Z NISMO, Nissan wprowadził również liczne modyfikacje w pozostałych wersjach 370Z, zapewniając większą przyjemność z jazdy i lepszy stosunek jakości do ceny. Do wielu drobnych zmian wprowadzonych w roku modelowym 2015 należą 18-calowe felgi w kolorze Gun Metallic. Są one oferowane jako standardowe wyposażenie modelu podstawowego oraz wersji Pack. Dzięki nim 370Z nabiera jeszcze bardziej sportowego, wyróżniającego do spośród innych pojazdów wyglądu.

 

Kolejną ważną zmianą jest zastosowanie nowych foteli. Skorupowa konstrukcja nowych foteli Spinal sprawia, że są one sztywniejsze, dzięki czemu lepiej podtrzymują ciała podróżujących podczas dynamicznej jazdy. Są one również lżejsze od poprzednich foteli z tradycyjnym stelażem rurowym. Nowe siedzenia umożliwiają kierowcy przyjęcie bardziej ergonomicznej pozycji, są bardziej komfortowe w szybko pokonywanych zakrętach, a co równie ważne – sprawiają, że wnętrze auta ma bardziej sportowy sznyt.

Dopełnieniem szerokiej gamy modyfikacji modelu 370Z jest inaczej zestrojone zawieszenie, które poprawia komfort jazdy i obniża poziom słyszalnego we wnętrzu hałasu. We wszystkich wersjach modelu (w tym NISMO) zastosowano tylne sprężyny oraz amortyzatory o zmienionej charakterystyce pracy oraz lepiej tłumiącą hałas wykładzinę i wyściółkę tylnych nadkoli. Wszystkie te modyfikacje pozwalają kierowcy 370Z czerpać bezkompromisową radość z jazdy.

Nowy model 370Z zachował oczywiście wszystkie te cechy, dzięki którym stał się jednym z najbardziej uznanych pojazdów swojego segmentu. Moc zapewnia 328-konny silnik 3.7 V6, który napędza tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni ręcznej lub skrzyni automatycznej o siedmiu przełożeniach. 370Z nadal jest jedynym samochodem w swojej klasie, w którym dostępny jest układ Syncro Rev Control – pierwszy na świecie system optymalnie synchronizujący poziom obrotów silnika podczas zmiany biegów, zarówno w górę jak i w dół.

Ceny oraz specyfikacje obowiązujące na poszczególnych rynkach zostaną przedstawione w późniejszym terminie, przed premierą modelu.