NISSAN: NOWE UKŁADY NAPĘDOWE W MODELU MICRA

Nniss Micr1

Nissan postanowił uatrakcyjnić model Micra. Samochód otrzymał nowy, turbodoładowany silnik benzynowy, oferowany po raz pierwszy automatyczną przekładnię Xtronic.

Dostępna będzie nowa wersja specjalna – N-Sport, z atrakcyjnymi modyfikacjami stylistycznymi zarówno nadwozia, jak i wnętrza. Wersja z silnikiem benzynowym DIG-T o mocy 117 KM została dodatkowo dostosowana do szybkiej jazdy.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Nowe jednostki napędowe powstały w ramach sojuszu Renault- Nissan- Mitsubishi. Każda z nich oferuje wysoki poziom osiągów i kultury pracy, spełnia standardy trwałości oraz emituje mniej CO2. Nowe silniki są dostępne w sprzedaży w europejskiej sieci dealerskiej Nissana, uzupełniając dotychczasową benzynową 1,0-litrową jednostkę wolnossącą o mocy 71 KM.

Nniss Micr2

Silnik 1,0 l 100 KM

Zupełnie nowy turbodoładowany silnik IG-T o pojemności 1,0 litra rozwija moc 100 KM i jest dostępny z dwoma rodzajami skrzyń biegów: 5-biegową manualną i nową, automatyczną przekładnią Xtronic.

Silnik spełnia normę Euro 6d-Temp i zastępuje w ofercie modelu Micra benzynową jednostkę o pojemności 0,9 l i mocy 90 KM. Moc 100 KM motor uzyskuje przy przy 5000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to 160 Nm przy 2750 obr./min. Zużycie paliwa jest niższe niż u poprzednika – wynosi 5,5– 5,9 l na 100 km, a emisja CO2 – 123– 133 g/km.

Użytkownicy wersji z przekładnią manualną, odczują większą elastyczność i dynamikę. Jest to zauważalne już od chwili ruszenia z miejsca. W nowym silniku wprowadzono wiele udoskonaleń technicznych w stosunku do jednostki o pojemności 0,9 litra. Wśród nich warto wymienić: chłodzenie dzielone, elektryczne sterowanie turbosprężarki, powłokę gładzi cylindrów, głowicę, elastyczny pasek napędu osprzętu, wał korbowy odkuty ze stali.

Wersja z automatyczną przekładnią Xtronic to opcja skierowana szczególnie do miejskich kierowców, którzy przez większość czasu poruszają się w korkach ulicznych. Skrzynia bezstopniowa (CVT) z technologią D‑step zapewnia wyższą kulturę przeniesienia napędu w porównaniu z konwencjonalnymi przekładniami tego typu. Jest to zauważalne zwłaszcza przy dynamicznym operowaniu pedałem przyspieszenia. Pozwala zarówno na szybsze redukcje przełożenia, jak i obniżenie zużycia paliwa.

Nniss Micr4

Pod kątem mechanicznym zestawiony z przekładnią Xtronic silnik nie różni się niczym od jednostki IG-T 100 KM z manualną skrzynią biegów. 3-cylindowy motor w tej wersji ma moment obrotowy wynoszący 144 Nm przy 2000 obr./min., zużycie paliwa wynosi 6,3– 6,7, a emisja CO2 – 142– 149.

1,0 DIG-T 117 KM

Nową flagową wersję Micry napędza 1-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy DIG-T o mocy 117 KM, zestawiony z 6‑biegową skrzynią manualną o nieco bardziej sportowej charakterystyce. Nie jest to zmodyfikowana wersja 100-konnej jednostki IG-T, ale zupełnie inna konstrukcja. Powstała w ramach sojuszu Renault- Nissan- Mitsubishi we współpracy z koncernem Daimler, wraz z 1,3-litrowym silnikiem benzynowym wprowadzonym niedawno do oferty crossovera Qashqai.

Silnik DIG-T o mocy 117 KM — również trzycylindrowy posiada maksymalny moment obrotowy o wartości 180 Nm przy 1750 obr./min., a można go chwilowo zwiększyć o dodatkowe 20 Nm dzięki funkcji overboost.

Porównując obie nowe jednostki — 100-konną i 117-konną — ta druga zapewnia o wiele lepsze przyspieszenie, również w wyższych zakresach obrotów. W efekcie silnik 117-konny rozpędza Micrę od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy, czyli o całą sekundę szybciej niż jednostka 100-konna z manualną skrzynią biegów (10,9 sekundy).

Nniss Micr3

Różnice nie ograniczają się do samego silnika: samochód z jednostką o mocy 117 KM jest bardziej dynamiczny na drodze także dzięki licznym zmianom konstrukcji. Wersje wyposażone w ten silnik mają obniżone zawieszenie (-10 mm), które zostało również specjalnie zestrojone pod kątem tej modyfikacji. Układ kierowniczy także działa tu inaczej — zębatkowa przekładnia kierownicza pracuje lżej i wydajniej, przez co pojazd stał się zauważalnie przyjemniejszy w prowadzeniu.

Micra z tym zespołem napędowym przyciąga uwagę nową chromowaną końcówką rury wydechowej oraz 17-calowymi kołami ze stopów metali lekkich (we wszystkich wersjach wyposażenia oferowanych z tym silnikiem).

W nowej jednostce napędowej DIG-T 117 KM zastosowano szereg innowacji technicznych, zapewniających osiągi przy niskim zużyciu paliwa (5,9 l/100 kmi poziomie emisji CO2 (130 g/km). Są to: głowica silnika o przekroju trójkątnym, powłoka gładzi cylindrów, centralnie usytuowany wtryskiwacz, turbosprężarka z elektronicznie sterowanym zaworem kontrolującym ciśnienie doładowania, elektryczne sterowanie turbosprężarki, układ zmiany chwili otwarcia zaworów dolotowych i wylotowych, filtr cząstek stałych silnika benzynowego (GPF).

Nniss Micr5

Nowy Nissan Micra N-Sport

Nowa wersja specjalna na 2019 rok wykorzystuje dwa ważne atuty modelu: stylistykę podkreślającą dynamiczne osiągi oraz charakter pojazdu zapewniający przyjemność z jazdy. Model jest pozycjonowany w kategorii „warm hatch” w segmencie B, do którego należą takie samochody jak Ford Fiesta ST Line, VW Polo R‑Line, Peugeot 208 GT Line i SEAT Ibiza FR.

W wyróżnianiu się na drodze pomagają atrakcyjne elementy stylistyczne:
– wykończenie obręczy kół wykonanych ze stopów metali lekkich oraz nakładki lusterek bocznych stylizowane na włókno węglowe;
– błyszczące czarne listwy boczne oraz listwy na przednim i tylnym zderzaku;
– emblemat N-Sport z tyłu pojazdu;
– przyciemniane tylne szyby;
– halogenowe przednie światła przeciwmgłowe;
– 17-calowe felgi ze stopów metali lekkich;
– tapicerka z połączenia skóry i alcantary;
– białe oprawy nawiewów;
– podłokietnik z przodu;
– czarna podsufitka;
– dywaniki ze specjalnym „sportowym” wzorem;
– kamera cofania i tylne czujniki parkowania;
– I-Key (zdalne odblokowanie drzwi i przycisk uruchamiania silnika).

Nniss Micr6

Model jest oferowany w czterech wyrazistych kolorach nadwozia: czerwonym Passion, białym Solid, grafitowym Gunmetal i czarnym Enigma. Wyposażenie opcjonalne obejmuje pakiet zimowy (podgrzewane przednie fotele i lusterka boczne) oraz reflektory i światła przeciwmgłowe w technologii LED.

To druga seria specjalna piątej generacji modelu Micra, po popularnej wersji Micra BOSE Personal Edition, która weszła na rynek we wrześniu 2017 roku.