NISSAN: ODNOWIONA GAMA ZESPOŁÓW NAPĘDOWYCH DO X-TRAILA

nissan-xtr1

Nissan zmodernizował zespoły napędowe w sportowo- użytkowym crossoverze X‑Trail. Obniżona emisja CO2 oraz mniejsze zużycie paliwa zapewne ocieszą użytkowników.

Nabywcy modelu mają do wyboru dwa nowe silniki: benzynowy i wysokoprężny oraz trzy rodzaje przekładni: manualną sześciobiegową, automatyczną Xtronic oraz nową siedmiostopniową przekładnię dwusprzęgłową (DCT).


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Model jest dostępny w wersji z napędem na jedną oś — dla tych, którzy rzadko zapuszczają się w teren — lub z napędem na cztery koła — dla kierowców oczekujących lepszej przyczepności na bezdrożach. Zmodernizowany X‑Trail jest SUV‑em dla rodzin lubiących rekreację na świeżym powietrzu.

Nowy diesel to jednostka 1.7 dCi o mocy 150 KM. Silnik jest dostępny z napędem 2WD lub 4WD oraz sześciobiegową przekładnią manualną lub bezstopniowym automatem Xtronic.

nissan-xtr2

Nowy silnik benzynowy 1.3 DIG‑T o mocy 160 KM jest oferowany z napędem 2WD i przekładnią dwusprzęgłową (DCT). Ten typ skrzyni biegów, będący nowością w X‑Trailu, zapewnia sportowe i bardziej bezpośrednie wrażenia dynamiczne, w tym lepsze przyspieszenie przy ruszaniu oraz bardziej płynne przekazywanie mocy.

Elektryczne chłodzenie na żądanie oraz elektromechaniczne załączanie biegów przyczyniają się do obniżenia zużycia paliwa. Jedną z zalet tego rozwiązania, docenianą przez klientów prywatnych i flotowych, jest natychmiastowa zmiana przełożenia bez przerwy w przekazywaniu mocy. Brak konwertera momentu obrotowego daje poczucie bardziej bezpośredniego panowania nad pojazdem, a tym samym większą przyjemność z jazdy.

Wszystkie nowe silniki w Nissanie X‑Trail spełniają najnowszą normę emisji Euro 6d-Temp.

silniki X-tr

Systemy wspomagające

Modernizacja X‑Traila obejmuje także wprowadzenie nowych systemów wspomagających kierowcę. Współpracujący z układem kierowniczym asystent pasa ruchu (LKA) ułatwia utrzymanie samochodu na środku pasa ruchu, a inteligentny tempomat (ICC) pomaga utrzymywać stały, bezpieczny dystans od pojazdu poprzedzającego.

LKA i ICC są dostępne jako jedna opcja w wersjach wyposażenia N‑Connecta i Tekna w modelu X‑Trail z silnikiem 1.7 dCi i manualną skrzynią biegów.

nissan-xtr3

Użytkownicy nowego auta cenią przestronność jego wnętrza — zarówno w wersji pięcio-, jak i siedmioosobowej, bogate wyposażenie oraz atrakcyjną stylistykę. Inteligentny napęd 4×4 zapewnia dużą sprawność terenową, która w połączeniu z uniwersalnym i wielofunkcyjnym charakterem pojazdu sprawia, że świetnie sprawdza się on w czasie rekreacyjnych wyjazdów w plener. Ze względu na uciąg do 2000 kg chętnie wybierają go także właściciele przyczep towarowych i kempingowych.

Ceny w Polsce

Wraz z premierą nowej gamy jednostek napędowych w crossoverze X-Trail Nissan wprowadza promocyjny cennik modelu dla polskiego odbiorcy. Otwiera go kwota 99 500 złotych za podstawową wersję Visia z silnikiem 1.7 dCi o mocy 150 KM, manualną skrzynią biegów i napędem na jedną oś.

SUV Nissana z nowym wysokoprężnym silnikiem w konfiguracji z manualną skrzynią biegów i napędem 4WD dostępny jest natomiast od 121 500 złotych za wersję Acenta, a z przekładnią Xtronic – od 130 000 złotych.

nissan-xtr4

Cena pojazdu z nowym silnikiem benzynowym 1.3 DIG-T o mocy 160 KM z napędem na przednią oś i nową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią DCT to 114 500 złotych (wersja Acenta).

X‑Trail to najpopularniejszy model Nissana na świecie. W 2017 roku zajął pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży SUV‑ów z liczbą 822 000 egzemplarzy. Po wprowadzeniu trzeciej generacji modelu w 2014 roku popyt na ten samochód w Europie wzrósł o 200 proc. W Polsce sprzedaż też rośnie dynamicznie. W ubiegłym roku X-Trail był drugim najchętniej kupowanym Nissanem (2466 szt., +32,5 proc. r/r), po crossoverze Qashqai.