NOKIAN: INNOWCYJNA OPONA – KIEDY NA RYNKU?

On_1_Nokian

Fiński producent opon Nokian Tyres stworzył prototypową oponę z wysuwanymi kolcami. Model Nokian Hakkapeliitta Concept został wyposażony w kolce, które w razie potrzeby są wysuwane lub chowane przez kierowcę.

Kiedy nowa, prototypowa opona mogłaby się pojawić na rynku? Na razie niestety nie wiadomo…


Zobacz także:
OPONY


– Dzięki zastosowaniu technologii automatycznego sterowania kolcami prowadzący auto w jednej chwili może dostosować opony do nawierzchni, po której się aktualnie porusza. Taki model opony rozwiązuje problemy z montowaniem oraz demontowaniem łańcuchów. Jest to również udogodnienie dla osób poruszających się głównie po mocno ośnieżonych terenach, a niemogących jeździć na kolcowanych oponach, gdyż polskie przepisy zabraniają stosowania takich opon. Ta innowacyjna technologia to przełom w branży oponiarskiej – tłumaczy Michał Antoszkiewicz, Manager sieci serwisów Vianor.

On -2_Nokian

Opona Nokian Hakkapeliitta Concept z automatycznie wysuwanymi kolcami mogłaby być rozwiązaniem wielu problemów kierowców w krajach w których kolcowane opony nie mają homologacji w związku z czym nie są dopuszczone do ruchu.

– Jako ratownicy TOPR-u, którego oficjalnym dostawcą opon jest Nokian Tyres, samochodami poruszamy się głównie po górach, często w ekstremalnych warunkach pogodowych. Opony, które mamy obecnie zamontowane w samochodach Nokian Hakkapeliitta R2 niekolcowane, pozwalają nam dotrzeć w miejsca, które wcześniej były dla nas nie osiągalne. Jednak w wysokie oblodzone partie gór nie zawsze możemy się dostać nawet po zamontowaniu łańcuchów. Są one mniej skuteczne niż kolcowane opony. Ponadto montowanie łańcuchów oraz demontowanie jest zajęciem dość angażującym i wymagającym czasu. Możliwość automatycznego sterowania kolcami to niesamowite rozwiązanie. W jednej chwili kierowca może przystosować swoje auto do mocno ośnieżonej, oblodzonej nawierzchni i równie szybko może sprawić, że jego opony staną się bezkolcowymi. Automatyczna regulacja kolców jest nie tylko szybszym i wygodniejszym rozwiązaniem, ale również o wiele skuteczniejszym niż łańcuchy – komentuje Jan Gąsienica – Roj, szef transportu TOPR.