NORMA EURO VI POTWIERDZA EKOLOGIĘ LPG JAKO PALIWA

miasto-tran1

Autogaz to nie tylko sposób na oszczędzanie – ograniczenie kosztów, ale również synonim dbałości o środowisko. Potwierdzeniem tego jest norma Euro VI.

To jedna z dyrektyw wydanych przez Unię Europejską. Co warto wiedzieć na ten temat? Chodzi o wyznaczone limity emisji szkodliwych składników spalin samochodu.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Regularne zaostrzanie norm emisyjnych stanowi nie lada wyzwanie dla producentów aut, a co za tym idzie – również producentów instalacji autogaz. Wygórowanym wymaganiom mogą sprostać firmy inwestujące nie tylko w rozwój produktów, ale także w badania i rozwój naukowy. Jedną z nich jest spółka AC S.A., właściciel instalacji LPG/ CNG marki STAG.

– Swój sukces zawdzięczamy ciągłej dywersyfikacji miejsc badań i analiz oraz temu, że nie boimy się wykraczać poza granice kraju, by osiągnąć najwyższe standardy. Normę EURO VI spełniliśmy dzięki wspólnym badaniom przeprowadzonym w Polsce i we Włoszech ze spółką córką – AC Italy. Zrealizowane w październiku 2016 r. testy w wymagającym włoskim laboratorium potwierdziły zgodność instalacji z tą normą, czego potwierdzeniem jest przyznana na rynku włoskim homologacja – mówi Tomasz Cybulko, dyrektor Centrum Badawczo – Rozwojowego firmy AC S.A.

Eko sposób na silniki diesla

Standard Euro VI jest szczególnie restrykcyjny dla samochodów z silnikami diesla, gdyż dozwolony próg emisji tlenków azotu został zmniejszony ze 180 do tylko 60 miligramów na kilometr.

– W odpowiedzi na rosnące oczekiwania społeczne, skonstruowaliśmy oraz wprowadziliśmy na rynek ekologiczne instalacje gazowe przystosowane do pracy z samochodami wyposażonymi w silniki diesla. Co istotne, w Instytucie Transportu Samochodowego – ITS w Warszawie zrealizowaliśmy także serię testów na silniku D13K460 montowanym w ciągnikach siodłowych Volvo, który spełnia rygorystyczne standardy Euro VI wg reg. ONZ 115. Wyniki testów potwierdziły, że w silnikach, w których została założona instalacja autogaz STAG Diesel wszystkie normy obejmujące emisję, moc oraz diagnostykę OBD zostały zachowane. Co więcej, w ITS rozpoczęliśmy już kolejne testy, tym razem na Skodzie Octavia RS. Mamy już wyniki pierwszego z nich, który wykazał zgodność z R115 – bardzo rygorystyczną normą obowiązującą na terenie Unii Europejskiej – mówi Tomasz Cybulko.

Warto wspomnieć także, że w dużej części krajów, na terenie których obowiązuje norma EURO VI, olej napędowy jest bardzo drogi z powodu wysokich podatków. Znaczna różnica w cenach oleju napędowego i gazu sprawia, że silniki napędzane gazem stanowią niezwykle atrakcyjną propozycję dla flot samochodowych.

Firma AC S.A. zapowiedziała, że planuje dalszy rozwój oraz wyznaczanie nowych trendów wśród producentów instalacji autogaz.

– Normę EURO VI już spełniliśmy, teraz przyszedł czas na kolejny krok. Nie boimy się nowych technologii oraz najnowszych modeli aut, dlatego wkrótce wprowadzimy na rynek kolejną nowość – instalację zupełnie odmienną od tych, które obecnie są dostępne na rynku. Jesteśmy przekonani, że nasz system rzuci nowe światło na sposób projektowania oraz działania systemów autogaz – dodaje Tomasz Cybulko, z firmy AC S.A., producenta systemów autogaz marki STAG.

Fot.: Pixabay