NOWY SSANGYONG MUSSO GRAND DOJEŻDZA DO EUROPY

ssonyong-mu1

Jako jedyny w Korei producent SUV-ów oraz pojazdów o napędzie 4×4 SsangYong zdecydował się odświeżyć całą swoją ofertę. Po nowym Rextonie oraz Musso przyszedł czas na wydłużony model pickupa – Musso Grand.

Zaprojektowany tak, aby przewozić pasażerów komfortowo, a ładunek bezpiecznie, pojazd łączy pięcioosobową kabinę podwójną z o wiele większą powierzchnią ładunkową.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

ROZMAITOŚCI


 

Takie połączenie ciężarówki sportowo- użytkowej i samochodu osobowego oznacza, że Grand oferuje styl, osiągi i wygodę kierowcy i jego rodzinie czy współpracownikom, jak również dużą wszechstronność w odniesieniu do zabieranego ładunku. Samochód napędzany jest tym samym silnikiem e-XDi220, który znaleźć można w Rextonie i Musso. Zapewnia on moc maksymalną 181 KM przy 4000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 400 Nm w przedziale 1400-2800 obr./min.

W zestawie dostępne są dwie skrzynie biegów do wyboru: 6-biegowa ręczna lub 6-biegowa automatyczna Aisin. Poziomy wyposażenia są wszechstronne i zawierają takie funkcje bezpieczeństwa jak asystenta zmiany pasa ruchu, alarm informujący o prostopadłym ruchu z tyłu oraz wykrywanie martwego punktu – wszystko w celu zapobiegania wypadkom.

Także wewnątrz Musso Grand jest dobrze wyposażony. Dodatkowo kabina zapewnia doskonałą przestrzeń dla ramion i nóg, a fotele obszyte są luksusową i komfortową skórą Nappa. Samochód wyposażony jest również w najnowocześniejszy system informacyjno- rozrywkowy, który zawiera 9,2-calowy ekran HD, przesyłanie obrazu z telefonu przy pomocy wi-fi oraz łączność Bluetooth.

ssonyong-mu2

Musso Grand trafi za chwilę do sprzedaży w Europie i na całym świecie.

Nadwozie

Zewnętrzna stylistyka Musso Grand nadaje pojazdowi śmiałą i muskularną postawę. Chromowana linia w poprzek kratki chłodnicy i krzywizna maski zapewniają solidny wygląd i wrażenie siły, a dynamiczne linie charakterystyczne z boku i szczególnie z tyłu dodają samochodowi poczucia mocy i przestronności. Reflektory HID/ halogenowe z zintegrowanymi światłami pozycjonującymi LED i kierunkowskazami zapewniają bardziej wyrafinowany wygląd.

Drzwi zostały zaprojektowane tak, aby ukryć progi wzdłuż dolnej części nadwozia, dzięki czemu pasażerowie wsiadając i wysiadając z samochodu zabezpieczeni są przed zabrudzeniem odzieży, a duże, 20-calowe koła dodatkowo zwiększają rozmiar pojazdu. Skrzynia ładunkowa liczy 1 262 litrów i jest wystarczająco duża, by pomieścić europalety. Jest również wyposażona w gniazda zasilające 12 V / 120 W oraz haki obrotowe, które pomagają umocować ładunek, taki jak narzędzia, czy sprzęt.

Samochód sprzedawany będzie w ośmiu wariantach kolorystycznych.

Wnętrze

Dobrze wyposażony jak na pickupa, Musso Grand ma miękkie skórzane siedzenia pokryte skórą Nappa, które można dostosować do trzech różnych poziomów twardości. Ponadto siedzenia z przodu i z tyłu są ogrzewane, z opcją wentylowanych foteli przednich. Zestaw wskaźników o podwyższonej klarowności z 7-calowym ekranem LCD zapewnia dobrą widoczność i przekazuje kierowcy wszelkie niezbędne informacje. Istnieje możliwość spersonalizowania trybu wyświetlania i efektów wizualnych.

Drugi rząd siedzeń jest przeznaczony dla trzech dorosłych pasażerów. Duża ilość miejsca na nogi i łokcie gwarantuje wygodne podróżowanie.

Napęd

W skład układu napędowego wchodzi 2,2-litrowy silnik wysokoprężny turbo, który może pochwalić się 181 KM mocy maksymalnej i 400 Nm momentu obrotowego. Do wyboru dostępna jest albo 6-biegowa ręczna, albo 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów Aisin.

Rozwiązania zastosowane w napędzie na cztery koła (4×4), w którym napędzane na stałe są koła tylne, zaś przednie zostają w razie potrzeby elektronicznie “dołączone” są dostosowywane do warunków terenowych oraz drogowych. Nowe Musso Grand jest również wyposażony w blokadę mechanizmu różnicowego. Poziom redukcji NVH (hałas, wibracje i uciążliwości) jest bardzo wydajny. Zmniejszony został hałas powodowany przez wiatr, a aerodynamiczne wycieraczki zapobiegają hałasowi spowodowanemu opływaniem szyby przez powietrze.

ssonyong-mu3

Bezpieczeństwo

Dzięki konstrukcji ramy typu quad, wykonanej ze stali ultra wytrzymałej na rozciąganie o współczynniku sprężystości 1,5 GPa, samochód charakteryzuje się większą sztywnością. Zastosowano również elementy pochłaniające uderzenia w kierownicy i kolumnie kierownicy, aby zminimalizować obrażenia od zderzenia czołowego. Struktura i materiały zastosowane w przedniej części nadwozia mają służyć poprawie bezpieczeństwa pieszych.

Samochód oferuje poza tym wiele innych systemów bezpieczeństwa, takich jak asystent zmiany pasa jazdy, sygnalizacja poprzecznego ruchu z tyłu iwykrywanie martwego pola, które zmniejszają ryzyko wypadku dzięki zaawansowanemu systemowi ostrzeżeń.

System informacyjno- rozrywkowy

Zaawansowany system audio- informacyjny obejmuje radio DAB. Wszystkie funkcje, w tym nawigacja wyświetlane są na ekranie 8,0-calowym lub w rozdzielczości HD na szerokim ekranie o przekątnej 9,2 cala (zależnie od modelu). Dostępna jest też nawigacja TomTom. Zestaw wskaźników o podwyższonej klarowności z 7-calowym ekranem LCD zapewnia dobrą widoczność i wspiera kierowcę, zapewniając mu przydatne informacjez systemu nawigacji satelitarnej. Użytkownik ma do wyboru trzy różne wyświetlacze cyfrowe.

Inne funkcje obejmują automatyczne zamykanie drzwi – blokowanie zamków, kiedy kluczyk oddala się od pojazdu, łatwy dostęp – automatyczną regulację pozycji fotela kierowcy po otwarciu drzwi, dwustrefową w pełni zautomatyzowaną oraz gniazdo zasilania 12V / 120W w strefie ładunkowej. Z przodu i z tyłu samochodu zamontowane zostały kamery, a najnowszy zestaw elektronicznych urządzeń bezpieczeństwa obejmuje monitorowanie przestrzeni 360° wokół pojazdu.

Wybrane elementy wyposażenia
– silnik wysokoprężny 2,2 l z filtrem cząstek stałych (CDPF);
– 6-biegowa manualna skrzynia biegów lub 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów;
– dołączany napęd 4WD z możliwością przełączania trybu podczas jazdy;
– zawieszenie z podwójnymi wahaczami z przodu ze sprężynami śrubowymi, piórowe z tyłu;
– pięciowahaczowe zawieszenie z tyłu ze sprężynami śrubowymi (dostępne w wersji z silnikiem Diesla);
– wentylowane tarcze hamulcowe z przodu i z tyłu;
– 75-litrowy bak paliwa;
– hydrauliczne wspomaganie kierownicy z czujnikiem prędkości
– podgrzewana kierownica ze skórzanym wykończeniem;
– felgi: od 17-calowych do 20-calowych – stalowe i aluminiowe;
– elektroniczny tempomat;
– odmrażacz przednich wycieraczek