PARYŻ 2012: KONCEPCJE i TECHNOLOGIE NISSANA

Na Salonie Motoryzacyjnym Paryż 2012 Nissan przedstawia śmiałe pomysły. Firma prezentuje liczne pojazdy będące zapowiedzią kierunków, w jakich marka będzie rozwijać swoją atrakcyjną i zróżnicowaną ofertę.

Główną atrakcją paryskiej ekspozycji Nissana jest globalny debiut samochodu koncepcyjnego TeRRA o surowej stylistyce. Nietuzinkowy czteromiejscowy pojazd jest propozycją nowego podejścia do zeroemisyjnej mobilności z wykorzystaniem nowych i ciekawych rozwiązań. TeRRA napędzany energią z wodorowych ogniw paliwowych to samochód z napędem na cztery koła, który ma udowodnić, że zeroemisyjna motoryzacja jest możliwa także z dala od wielkomiejskich ulic.

Umiejscowienie silników w kołach sprawia, że TeRRA jest wolna od wszelkich ograniczeń wynikających z konstrukcji tradycyjnych pojazdów sportowo- użytkowych. Brak środkowego tunelu nad układem przeniesienia napędu pozwolił na rozmieszczenie foteli w układzie, który wszystkim czterem osobom zapewnia szeroki i unikatowy widok z pojazdu. TeRRA wyróżnia się także nowymi materiałami o niekonwencjonalnej fakturze oraz systemem informacyjno-rozrywkowym, który kierowca może zabrać z samochodu wraz z wyświetlaczem.

Juke Nismo

Salon Samochodowy w Paryżu to miejsce oficjalnej premiery programu produkcji samochodów Nismo przeznaczonych do eksploatacji na drogach publicznych oraz okazja do inauguracji nowej ery w ofercie samochodów Nissana o wyczynowych osiągach. Seria przystępnych cenowo, ale zaawansowanych technicznie samochodów o wybitnie sportowej charakterystyce została zaprojektowana i skonstruowana w Japonii przez NISMO. Pierwszym modelem z tej serii będzie nowy Juke Nismo.

Samochód napędzany zmodyfikowaną wersją wysoko ocenianego turbodoładowanego silnika benzynowego 1.6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa znanego z Juke DIG-T jest wyposażony w specjalnie zaprojektowany pakiet aerodynamiczny i podwozie o zmienionej charakterystyce, które zapewnia jeszcze mocniejsze wrażenia z dynamicznej jazdy.

Juke with Ministry of Sound

W ramach kontynuowania współpracy z Ministry of Sound, czyli londyńskim autorytetem dziedzinie clubbingu i elektronicznej muzyki tanecznej, powstała limitowana edycja Juke Ministry of Sound ze specjalnym wyposażeniem i licznymi ulepszeniami podnoszącymi atrakcyjność stylistyczną pojazdu.

Juke with Ministry of Sound jest dostępny w dowolnej konfiguracji silnika i skrzyni biegów z aktualnej oferty, z czarnym lakierem metalizowanym lub białym pastelowym.

Spore wrażenie na paryskim stoisku Nissana robi także Juke Box, czyli zbudowany na specjalne zamówienie Juke z instalacją określaną mianem „najbardziej ekstremalnego mobilnego systemu nagłośnienia na świecie”. System zbudowany przez zespół, który stworzył wcześniej słynny „Box” w londyńskim klubie nocnym Ministry of Sound był główną atrakcją prestiżowych Juke Box Sessions zorganizowanych przez Nissana w całej Europie.

Qashqai 360

Oferta modelu Qashqai i Qashqai+2 w wersji 360 obejmuje pełną gamę silników i zespołów napędowych, w tym nową jednostkę 1.6 dCi emitującą tylko 119 gramów CO2 na kilometr. W skład wyposażenia standardowego wchodzi między innymi innowacyjny system Around View Monitor (AVM).

PIVO 3

Debiutujący w Europie PIVO 3 to prezentacja nowych rozwiązań technicznych składających się na wizję przyszłości mobilności w miastach. Innowacyjny zeroemisyjny samochód koncepcyjny ma zalety swoich poprzedników wzbogacone o możliwe do wykorzystania w realnym świecie rozwiązania, takie jak Automated Valet Parking (AVP), czyli system automatycznego parkowania i przywoływania pojazdu z parkingu oraz Robotic Agent Interface (RAI), czyli system integrujący obsługę najważniejszych technologii zastosowanych w pojeździe w jednym interfejsie.

PIVO 3 może także oddawać nadwyżkę zgormadzonej energii do lokalnej sieci elektroenergetycznej. Zastosowanie tej inteligentnej technologii na większą skalę w pojazdach elektrycznych mogłoby pomóc w zrównoważeniu zapotrzebowania na energię elektryczną.

Micra ELLE

Micra ELLE to samochód łączący elegancką stylistykę i inteligentne technologię, opracowany z partnerem, znanym na całym świecie czasopismem o modzie ELLE. Samochód jest wyposażony w liczne innowacje Nissana, takie jak inteligentny kluczyk zbliżeniowy oraz luksusowe dodatki, w tym panoramiczny szklany dach i chromowane detale.

Premierze Micry ELLE towarzyszy wprowadzenie dwóch nowych kolorów nadwozia do oferty modelu. Samochód jest dostępny w dwóch wersjach silnikowych: z wolnossącą trzycylindrową jednostką 1.2 oraz zaawansowaną doładowaną jednostką 1.2 DIG-S rozwijającą moc 98 KM.

NV200 London Taxi i NV200 New York City Taxi

Prezentowane po raz pierwszy na europejskim salonie motoryzacyjnym NV200 London Taxi i NV200 New York City Taxi to potwierdzenie coraz silniej zaznaczającej się obecności Nissana w segmencie pojazdów przeznaczonych do obsługi indywidualnego przewozu osób.

Dostępna na rynku od sierpnia NV200 London Taxi to pojazd o konstrukcji gruntownie zmodyfikowanej pod kątem spełnienia rygorystycznych wymagań londyńskich władz wydających licencje na przewozy taksówkowe. Auto ma przestronny pięciomiejscowy przedział pasażerski z możliwością zmiany konfiguracji siedzeń oraz dwoje przesuwanych drzwi zapewniających łatwy dostęp do wnętrza. Ponadto NV200 London Taxi dzięki specjalnej konstrukcji układu kierowniczego może zawracać w wymaganym promieniu nieprzekraczającym 7,6 metra.

Funkcjonalność NV200 wykorzystano także w nowojorskiej wersji taksówki opartej na tym modelu Nissana. NV200 New York City Taxi, czyli nowojorska „Taksówka przyszłości”, pokonała konkurencję w dwuletniej procedurze selekcji i już pod koniec 2013 roku pierwsze jej egzemplarze w charakterystycznym żółtym kolorze wyjadą na ulice Nowego Jorku.

Zmodyfikowany 370Z Coupe i Roadster

Na Salonie Samochodowym w Paryżu debiutuje 370Z Coupe i Roadster z roku modelowego 2013, z odświeżoną stylizacją nadwozia i wnętrza, nową paletą kolorów i nowymi wzorami kół. 370Z uznawany za jeden z najatrakcyjniejszych samochodów sportowych o bardzo korzystnym stosunku ceny do wartości w swoim segmencie ma zachować tę reputację dzięki licznym udoskonaleniom detali pojazdu, takim jak nowe zderzaki z diodowymi światłami do jazdy dziennej.

Nissan kontynuuje ekspansję w Europie

Wbrew gospodarczym trendom Nissan rozbudowuje sieć sprzedaży oraz bazę produkcyjną w Europie, gdzie liczy na kolejny rekordowy rok oraz planuje osiągnąć pozycję najpopularniejszej azjatyckiej marki w regionie. Firma zamierza znacznie powiększyć swoją bazę produkcyjną i potwierdziła plany uruchomienia produkcji pięciu zupełnie nowych modeli w Europie. Nakładem ponad pół miliarda euro Nissan stworzy ponad 4000 nowych miejsc pracy i zagwarantuje utrzymanie tysięcy już istniejących.