PARYŻ 2014: NOWE FORDY C-MAX I GRAND C-MAX

FordC-MAX_0

Firma Ford Motor Company zaprezentowała nowe, stylowe Fordy C-MAX i Grand C-MAX, odznaczające się elegancką stylizacją nadwozia, pieczołowicie wykończonym wnętrzem, oferującym przemyślane rozwiązania transportowe, a także bardziej oszczędnymi i ekologicznymi silnikami.

Ponadto, pięciomiejscowy Ford C-MAX oraz siedmiomiejscowy Ford Grand C-MAX zaoferują nabywcom wyższy komfort podróżowania, wyższą jakość wykończenia oraz nowe, zaawansowane technologie, w tym system komunikacji SYNC 2.


Zobacz także:

PARYŻ 2014: PEUGEOT POKAŻE KONCEPCYJNY EXALT

PARYŻ 2014


Nowe modele pojawią się na rynku w pierwszej połowie 2015 roku, ale zobaczyć będzie je można już podczas zbliżającego się Salonu Motoryzacyjnego Paris Motor Show (2-19 października).

Rodzina Forda C-MAX będzie po raz pierwszy dostępna z nowym silnikiem benzynowym EcoBoost o pojemności 1,5 litra oraz ze 105-konną jednostką wysokoprężną 1,5 litra TDCi ECOnetic, która w pięciomiejscowym Fordzie C-MAX ma emitować 99 gramów CO2 na kilometr.

– Wszystkie jednostki napędowe oferowane w nowym modelu emitują mniej CO2, zapewniając jednocześnie doskonałe osiągi. Ponadto, nowy Ford C-MAX odznacza się innowacyjnym wyposażeniem, typowym dla aut z wyższych segmentów rynku. W ofercie znalazły się na przykład drzwi bagażnika otwierane i zamykane elektrycznie i bezdotykowo, które umożliwiają łatwe otwarcie bagażnika bez potrzeby używania rąk – powiedział Stephen Odell, wiceprezes Ford of Europe, Middle East and Africa.

 

Wszechstronny, komfortowy, sportowy i stylowy

Klienci nadal mają do wyboru wersję pięciomiejscową C-MAX oraz siedmiomiejscową Grand C-MAX, która została wyposażona w podwójne drzwi przesuwne, a także specjalną konstrukcję siedzeń ułatwiającą zajmowanie miejsca i pozwalającą uzyskać większą przestrzeń w funkcjonalnej kabinie pasażerskiej.

Rodzina Forda C-MAX została zmodernizowana z uwzględnieniem założeń globalnej strategii stylizacyjnej „One Ford”, a w ofercie znalazły się nowe kolory nadwozia, jak czerwony Red Rush czy stylowy, brązowo-szary odcień Caribou. Z przodu wzrok przykuwa elegancki przedni pas z typową dla Forda trapezoidalną osłoną chłodnicy. Zmodernizowana maska silnika ma płynną, niczym niezakłóconą powierzchnię dzięki przeniesieniu dysz spryskiwacza na podszybie.

Podobnie, jak w przypadku nowego Forda Focusa, w kwestii projektu wnętrza nowych Fordów C-MAX i Grand C-MAX, styliści Firmy uwzględnili opinie klientów, tworząc bardziej intuicyjny w obsłudze projekt deski rozdzielczej z mniejszą liczbą przycisków i przełączników. Nowa, satynowa tapicerka w czarnym kolorze oraz chromowane detale tworzą bardziej nowoczesny wygląd. Poszczególne funkcje są teraz łatwiejsze w obsłudze – na przykład panel klimatyzacji otrzymał przyciski, które łatwiej rozpoznać i odróżnić od siebie.

Nowy schowek w centralnej konsoli oferuje większą pojemność i jest wyposażony w nowy, przesuwany podłokietnik. Zmieszczą się w nim butelki i kubki o różnych kształtach, przy czym jednocześnie można w nim umieścić butelkę o pojemności 1 litra i 0,4-litrowy kubek. Z kolei otwierany schowek przed pasażerem daje lepszy dostęp do zgromadzonych w nim przedmiotów. W górnej części deski rozdzielczej znajduje się bardziej pojemy schowek ze zintegrowanym wejściem USB, dzięki któremu podróżujący będą mogli naładować swoje przenośne urządzenia elektroniczne.

Dodatkowo, wszystkie wersje Fordów C-MAX i Grand C-MAX będą oferowane z tapicerką o wyższej jakości, a także podgrzewaną kierownicą, listwami progowymi oraz punktami mocowania siatki bagażowej zlokalizowanymi za pierwszym i drugim rzędem siedzeń.

 

Nabywcy nowych modeli mogę się również cieszyć wyższym komfortem akustycznym podczas jazdy, co jest zasługą grubszych bocznych szyb oraz lepiej absorbujących uszczelek umieszczonych wokół pokrywy bagażnika oraz lusterka wstecznego. Hałas jednostki napędowej ograniczono poprzez zastosowanie w komorze silnika osłony cieplnej wypełnionej materiałem wygłuszającym, natomiast modele z silnikami Diesel są wyposażone w dodatkowe uszczelki, które lepiej absorbują wibracje.

Podczas pracy przy dużym obciążeniu jednostki napędowej, wszelkie drgania są niwelowane przez zmodernizowane dwumasowe koło zamachowe, a nowe punkty mocowania silnika zapewniają wyższy komfort eksploatacji podczas działania układu Auto Start-Stop. Wibracje pochodzące z zewnątrz są natomiast izolowane przez sztywniejsze i odpowiednio zoptymalizowane obręcze aluminiowe kół.

Technologie

Nowy Ford C-MAX jest wyposażony w zaawansowane technologie, które pomagają kierowcom uniknąć kolizji lub złagodzić jej skutki, a także uchronić auto przed otarciami i wgnieceniami powstałymi podczas manewrowania na parkingach.

System wspomagający parkowanie równoległe Active Park Assist potrafi sam wyszukać odpowiednie miejsce parkingowe i automatycznie zaparkować w nim pojazd. Dzięki dwóm dodatkowym czujnikom montowanym w tylnej części technologia Perpendicular Parking wspomaga dodatkowo parkowanie prostopadłe.

 

Dodatkowe czujniki wykorzystywane są również przez dwa systemy wspomagające kierowcę podczas wyjazdu z parkingu:
• system Cross Traffic Alert ostrzega kierowcę podczas wyjazdu tyłem z parkingu przed innymi pojazdami, które mogą nadjechać z poprzecznego kierunku. System wykorzystuje radar o zasięgu do 40 metrów i emituje trzy różne ostrzeżenia dźwiękowe;
• system Park-Out Assist pomaga kierowcom podczas wyjazdu z równoległego miejsca parkingowego. Po wybraniu przez kierowcę prawej lub lewej strony do wyjazdu, system odpowiednio obraca kołem kierownicy, natomiast kierowca kontroluje pedałuj gazu
i hamulca.

Ford unowocześnił również popularny system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach Active City Stop, który w razie niebezpieczeństwa przygotowuje do działania układ hamulcowy, a jeśli kierowca nie zareaguje, dodatkowo redukuje moment obrotowy silnika i automatycznie uruchamia hamulce, aby zredukować siłę uderzenia. System działa do prędkości 50 km/h, podczas gdy wcześniej granica prędkości wynosiła 30 km/h.

W przypadku poruszających się obiektów wykorzystywany jest system aktywnego hamowania Active Braking. Działa on podobnie, jak Active City Stop, jednak oferuje dużo większy obszar wykrywania innych pojazdów (prędkość jazdy od 8 do 180 km/h), wspierając kierowcę podczas jazdy z wysokimi prędkościami, na przykład na autostradzie, poprzez wyemitowanie ostrzeżeń
i w razie konieczności uruchomienie układu hamulcowego.

Nowością w Fordzie C-MAX jest też inteligentny tempomat, który pozwala na utrzymanie stałej odległości do poprzedzającego pojazdu, nawet wówczas, gdy ten pojazd jedzie wolniej, niż wynosi prędkość zaprogramowana przez prowadzącego Forda C-MAX. W sytuacjach, w których inteligentny tempomat nie może być aktywowany, prowadzący może skorzystać z nowego systemu Distance Alert and Indication, który pozwala ustawić preferowany dystans do pojazdu jadącego z przodu. Jeśli Ford C-MAX zbliży się do poprzedzającego auta, system wyemituje wizualne ostrzeżenie w trzech kolorach – szarym, żółtym i czerwonym (w zależności od odległości).

 

Nowe modele można również po raz pierwszy wyposażyć w system inteligentnego kluczyka MyKey, który pozwala na zaprogramowanie maksymalnej dozwolonej prędkości jazdy i maksymalnego poziomu głośności zestawu audio, a także uniemożliwia dezaktywację systemów bezpieczeństwa na przykład, gdy kierowca udostępnia swój pojazd innej osobie.

Lepsza łączność i widoczność

Nowy Ford C-MAX jest wyposażonym w system SYNC 2. Obejmuje on 8-calowy kolorowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości oraz zaawansowany system kontroli głosowej, zapewniający łatwiejsze sterowanie funkcjami systemu audio, nawigacji, klimatyzacji oraz kompatybilnych telefonów komórkowych. Nawigacja zintegrowana z SYNC 2 jest wspierana przez firmę HERE.

SYNC 2 pozwala użytkownikowi na łatwiejsze wprowadzanie wskazówek nawigacyjnych, a ponadto oferuje możliwość odtworzenia utworów muzycznych wskazanego artysty, a także w razie potrzeby znajdzie i wyświetli listę pobliskich restauracji, a następnie wyznaczy trasę dojazdu.

C-MAX jest oferowany ze światłami do jazdy dziennej LED, reflektorami bi-ksenonowymi HID oraz systemem reflektorów adaptacyjnych Adaptive Front Lighting System. Przy powolnym pokonywaniu zakrętów system skieruje strumień światła bardziej na pobocze drogi, a w czasie dynamicznego pokonywania łuku drogi system doświetli lepiej sam zakręt.

Silniki

C-MAX i Grand C-MAX zostały po raz pierwszy wyposażone w standardowy układ Auto Start Stop instalowany w modelach z silnikami benzynowymi EcoBoost oraz jednostkami wysokoprężnymi TDCi o pojemności 2 litrów.

Nowy Ford będzie dostępny z nowym, oszczędnym silnikiem benzynowym 1,5 l EcoBoost (150 KM oraz 182 KM) oraz z nową jednostką wysokoprężną 1,5 l. TDCi rozwijającą 95 lub 120 KM. Ponadto, pięciomiejscowy Ford C-MAX będzie oferowany w wersji ECOnetic, natomiast w gamie nadal dostępne będą warianty z wielokrotnie nagradzaną jednostką EcoBoost o pojemności 1 litra o mocy 100 i 125 KM.

Podczas targów motoryzacyjnych Mondial de l’Automobile na stoisku Forda będzie co oglądać…