PARYŻ 2014: NOWY OPEL CORSA – BARDZO NOWOCZESNY

Opel-Co 0

Opel zaprezentował nową, piątą już generację Corsy. Oferuje kierowcom komfort podróżowania. Nowe, dopracowane i oszczędne trzycylindrowe turbodoładowane silniki o pojemności 1,0 litra, płynnie pracujące skrzynie biegów oraz nowe zawieszenie i zoptymalizowany układ kierowniczy to atuty auta.

Całkowicie nowe wnętrze Corsy zapewnia przyjemność z jazdy. Samochód może być wyposażony w zapewniający doskonałą komunikację system multimedialny IntelliLink oraz systemy wspomagające kierowcę.


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
SALON PARYŻ 2014


Projektanci Opla nadali nowej Corsie dynamiczny kształt, wprowadzając płynne, rzeźbione kształty i precyzyjnie zarysowane detale. Światowa premiera piątej generacji odbędzie się podczas salonu samochodowego „Mondial de l’Automobile 2014” w Paryżu (4–19 października), a pierwsze samochody zjadą z linii produkcyjnych w Saragossie i Eisenach przed końcem roku.

W ciągu 32 lat sprzedano w Europie ponad 12 milionów Opli Corsa wszystkich czterech generacji, a prawie jedna czwarta tej liczby (2,8 miliona) przypada na bieżącą czwartą generację.

 

Kluczem do sukcesu okazało się efektywne wykorzystanie przestrzeni: mimo kompaktowej, 4-meterowej długości, auto zapewnia dużo przestrzeni nawet dla pięciu osób w obu wersjach nadwozia: pięciodrzwiowej, dostosowanej do podróżowania z dziećmi, oraz trzydrzwiowej, dynamicznej, o bardziej sportowym charakterze. Stylistyka nadwozia jest obecnie świeższa i bardziej wyrafinowana. Uwydatniony przód pojazdu charakteryzuje się reflektorami w kształcie „skrzydła” z typowymi dla Opla, światłami LED do jazdy dziennej i niskim, trapezoidalnym sportowym grillem.

Efektownie wyprofilowane boki cechują się typowym dla Opla przetłoczeniem. Z tyłu, szeroko rozstawione poziome światła tylne poszerzają optycznie samochód, nadając mu lepsze proporcje. Najważniejsze zmiany stają się widoczne dopiero po zajęciu miejsca w fotelu kierowcy, a szczególne podczas jazdy. Całkowicie nowa kabina, w której dominują proste, podłużne kształty i wyrafinowane materiały, znacznie bardziej komfortowe zawieszenie i bardziej czuły układ kierowniczy, zupełnie nowe jednostki napędowe i dużo niższy poziom hałasu składają się na całkiem nowy komfort jazdy.

Nowe zawieszenie i układ kierowniczy

W zawieszeniu nie ma ani jednego elementu pochodzącego z poprzedniej wersji tego modelu. Stabilność podczas jazdy na wprost i pokonywania zakrętów wzrosła dzięki obniżeniu środka ciężkości o 5 milimetrów, sztywniejszej ramie pomocniczej i nowej geometrii zawieszenia. Poprawiono szybkość reakcji układu kierowniczego oraz zachowanie związane z podsterownością. Dzięki nowej regulacji charakterystyki amortyzatorów, pojzad lepiej radzi sobie zarówno z głębokimi ubytkami w jezdni, jak i drobnymi nierównościami.

Opracowanie całkowicie nowego systemu elektrycznego pozwoliło na bardziej zaawansowaną interakcję między poszczególnymi układami samochodu. Dzięki nowej geometrii układu kierowniczego i odpowiedniej kalibracji oprogramowania, udoskonalony system pozwolił poprawić działanie wspomagania układu kierowniczego zależnego od prędkości. Tryb miejski (City mode) to nowa standardowa funkcja dostępna we wszystkich modelach Corsy. Aby uruchomić tryb, wystarczy nacisnąć przycisk.

 

Podobnie jak w przypadku obecnej wersji Opla Corsy klienci mają do dyspozycji dwa rodzaje zawieszenia: komfortowe i sportowe. Zawieszenie sportowe jest wyposażone w sztywniejsze sprężyny i amortyzatory.

Silnik

Pod maską Corsy piątej generacji zamontowano trzycylindrowy silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo. Jednostka jest jedynym jednolitrowym trzycylindrowym silnikiem z wałkiem wyważającym. Wykonana w całości z aluminium, spełnia wymagania normy Euro 6 w zakresie emisji spalin. Silnik jest dostępny w dwóch wariantach — o mocy 66 kW/90 KM i 85 kW/115 KM. Obie wersje dysponują zapasem momentu obrotowego: 170 Nm już od 1800 obr./min. Motor jest standardowo wyposażony w system Start/Stop.

Gamę jednostek napędowych poszerzono o nowy turbodoładowany 1,4-litrowy silnik o mocy 74 kW/100 KM i maksymalnym momencie obrotowym 200 Nm, a także o udoskonalone silniki wolnossące, o pojemności 1,2 i 1,4 litra, spełniające wymagania normy Euro 6. Nowe silniki wysokoprężne to całkowicie zmodyfikowane jednostki 1.3 CDTI o mocy 55 kW/75 KM i 70 kW/95 KM, zgodne z wymaganiami normy Euro 6. Kolejne warianty będą dostępne już wiosną przyszłego roku.

Wzrost efektywności to również efekt wprowadzenia nowych skrzyń biegów. Obie wersje silnika 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo współpracują z zupełnie nowymi, kompaktowymi 6-biegowymi przekładniami manualnymi. Wprowadzając na rynek nową Corsę, Opel oferuje również najnowszej generacji 6-biegową przekładnię automatyczną i całkowicie nową zautomatyzowaną przekładnię manualną Easytronic 3.0.

 

IntelliLink i systemy wspomagania kierowcy

Centralny element kabiny nowej Corsy stanowi konsola, która wyróżnia się zestawem wskaźników rozmieszczonych poziomo z myślą o optycznym powiększeniu wnętrza samochodu. Kolorowy wyświetlacz dotykowy o przekątnej 7 cali, będący częścią systemu IntelliLink, został umieszczony w optymalnym miejscu w konsoli centralnej, blisko dźwigni zmiany biegów. System multimedialny jest kompatybilny z urządzeniami Apple i Android. Reaguje na polecenia głosowe. Można również wykorzystać funkcje Bluetooth i Siri Eyes Free. Dostępnych jest kilka aplikacji, takich jak nawigacja BringGo oraz Stitcher i TuneIn.

Bezpieczeństwo zwiększają systemy po raz pierwszy obecne w Corsie, takie jak adaptacyjne reflektory biksenonowe, układ ostrzegający o pojeździe w martwym polu (Side Blind Spot Alert), kamera Opel Eye z funkcją rozpoznawania znaków drogowych montowana w przedniej części samochodu, asystent pasa ruchu (LDW), asystent świateł drogowych (HBA), układ monitorowania odległości od poprzedzającego samochodu i system ostrzegający o zagrożeniu kolizją czołową. Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo, system ostrzegania przed kolizją (FCA) wyświetla na szybie przedniej ostrzeżenie w kolorze czerwonym. Ponadto montowany jest system monitorowania ciśnienia w ogumieniu (TPMS).

Komfort jazdy poprawia również zaawansowany asystent parkowania (APA), który automatycznie kieruje pojazdem podczas parkowania, a także kamera cofania oraz system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu (HSA). Dostępne jest podgrzewanie kierownicy, przednich foteli i szyby czołowej, aby móc stworzyć przyjemną atmosferę w kabinie i zapewnić dobrą widoczność w chłodne dni. W wysokiej klasy wnętrzu uwagę zwracają specjalnie wyprofilowane przednie fotele, duży panoramiczny dach oraz dyskretne oświetlenie, tworzące w kabinie ciepłą, przyjazną atmosferę.

Użytkownicy aktywni fizycznie docenią opcjonalny praktyczny bagażnik rowerowy FlexFix, zintegrowany z tylną częścią pojazdu.