PARYŻ 2016: ALFA ROMEO GIULIA W NOWEJ WERSJI VELOCE

alfa-rom1s

Na zakończonym Międzynarodowym Salonie Samochodowym Mondial de l’Automobile w Paryżu odwiedzający mogli po raz pierwszy zobaczyć z bliska Giulię w wersji Veloce.

Charakteryzuje się ona mocnymi silnikami, ekskluzywnym designem oraz wyposażeniem klasy Premium. Auto z silnikiem Turbo Diesel o mocy 210 KM można zamawiać ju od momentu otwarcia wystawy w stolicy Francji.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

PARYŻ 2016


 

Na stoisku na targach motoryzacyjnych Paris Motor Show Alfa Romeo prezentował pięć różnych wersji Giulii: dwie wersje Veloce, dwie wersje Super oraz niezwykłą wersję Quadrifoglio. Obok nich publiczność może również podziwiać nową Giuliettę i MiTo w top wersji Veloce – obydwie wyraźnie nawiązujące do modelu Giulia – oraz model 4C zarówno w wersji Coupé, jak i Spider.

alfa-rom2s

„Veloce” to nazwa nawiązująca do chlubnej tradycji Alfy Romeo, powstałej w 1956 roku razem z modelem Giulietta, która od zawsze wyróżnia najbardziej sportowe i wyjątkowe wersje z symbolem węża. Dzisiaj nazwa Veloce powraca do Giulii.

Nowe Giulie Veloce pokazywane w Paryżu, wyposażone są w 8-stopniową, automatyczną skrzynię biegów oraz najnowszy napęd 4×4. W pierwszym samochodzie debiutuje niebieski kolor Blu Misano. Auto to wyposażone jest w nowy, 2-litrowy silnik turbo benzyna o mocy 280 KM. Natomiast druga Giulia Veloce w kolorze szarym Silverstone, ma nowy silnik Diesla 2.2 o mocy 210 KM.

Nadwozie nowej Giulii Veloce wyróżnia się zarówno wyszukanymi elementami estetycznym, takimi jak poszerzone wloty powietrza w przednim zderzaku oraz obramowania zewnętrznych drzwi w wykończeniu błyszczącej czerni, jak i bardziej sportowymi elementami wyposażenia, jak zderzak tylny z dyfuzorem z podwójnymwydechem czy 19-calowe felgi aluminiowe z 5 otworami (opcja). We wnętrzu samochodu na pierwszym planie są nowe, skórzane fotele Sport z wysuwaną częścią na podudzie dostępne w trzech kolorach, sportowa, podgrzewana kierownica, aluminiowe elementy wykończeniowe znajdujące się w desce rozdzielczej, tunelu środkowym i panelach drzwi oraz światła ksenonowe.

alfa-rom3s

Bogate wyposażenie standardowe obejmuje dwustrefową klimatyzację, system DNA i system multimedialny Connect 6,5 cala, jak również nowe i skuteczne systemy bezpieczeństwa aktywnego, takie jak Forward Collision Warning (FCW) z Autonomous Emergency Brake (AEB) i funkcją rozpoznawania pieszych, układ hamowania IBS (Integrated Brake System), Lane Departure Warning (LDW) oraz tempomat z ograniczeniem prędkości.

2-litrowy silnik benzynowy, 4-cylindrowa jednostka wykonana w całości z aluminium, która rozwija moc 280 KM przy 5250 obr./min. i maksymalny moment 400 Nm przy 2250 obr./min. Oprócz elektrohydraulicznego systemu kontroli zaworów MultiAir, cechą szczególną tej jednostki napędowej jest układ turbodoładowania „2-in-1″ oraz bezpośredni wtrysk z systemem wysokiego ciśnienia 200 bara. Alternatywnie, Giulia Veloce może być wyposażona w nowy silnik 2.2 Diesel rozwijający maksymalną moc 210 KM przy 3500 obr./min. i momencir 470 Nm przy 1750 obr./min.

alfa-rom4s

Zestawione z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów, silniki nowej Giulii Veloce produkowane są we Włoszech w zakładach Termoli (benzyna) i Pratola Serra (Diesel). Na początku 2017 roku dostępna będzie innowacyjna wersja „AE”, Advanced Efficiency. Wyróżniająca się specjalnym znaczkiem umieszczonym na pokrywie bagażnika i dostępna w wersji wyposażenia Business, opiera się na silniku 2.2 Diesel o mocy 180 KM z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów. Jej osiągi: maksymalna prędkość 230 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,2 sek.

W wersji Veloce debiutuje napęd Q4. System monitoruje warunki drogowe, by – za sprawą aktywnej skrzyni rozdzielczej i mechanizmu różnicowego przedniej osi – zapewniać najlepszy rozkład momentu obrotowego w przypadku utraty przyczepności któregoś z kół. Po osiągnięciu granicznej wartości przyczepności kół, system w rzeczywistym czasie przekazuje 60 proc. momentu napędowego na oś przednią za pośrednictwem specjalnej skrzynki przekładniowej.

Kolejne cechy szczególne to doskonałe rozłożenie mas pomiędzy oboma osiami, wyszukane zawieszenie przednie i tylne (opatentowane przez AlfaRomeo) oraz najbardziej bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego. Ponadto, aby osiągnąć najlepszy stosunek masy do mocy – w przypadku wersji Quadrifoglio współczynnik wynosi poniżej 3 kg/KM – Alfa Romeo Giulia łączy niezwykłe osiągi swoich silników z szerokim zastosowaniem ultralekkich materiałów, takich jak: włókno węglowe, aluminium i tworzywo sztuczne.

Alfa Romeo Giulia otrzymała prestiżowe 5 gwiazdek Euro NCAP.