PEUGEOT: 308 RACING CUP – STWORZONY DO WYŚCIGÓW

Peu_308c1

Inżynierowie Peugeot Sport skupili swoją uwagę na modelu 308. Dzięki ich wiedzy powstał 308 GTi by Peugeot Sport – najbardziej ekstremalny model w gamie.

Konstruktorzy marki poszli jeszcze dalej i stworzyli wersję wyczynową. Od wersji seryjnej do wyścigowej był tylko jeden krok… Oto 308 Racing Cup. Nowe auto pokazane zostanie podczas salonu samochodowego IAA Motor Show Frankfurt 2015.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

FRANKFURT 2015

SPORT


 

Aerodynamiczne kształty nowego 308 Racing Cup pozwalają domyślać się skrytych pod maską wyczynowych technologii, opracowanych dla klientów spragnionych wysokich osiągów i mocnych doznań z jazdy. Wersja wyposażona w silnik 1.6 THP, taki sam jak w 308 GTi by Peugeot Sport, rozwija 308 KM, czyli o 38 koni więcej niż wersja drogowa!

peu_308c2

Rasowe kształty

Światła, linie nadwozia oraz doskonała aerodynamika pozwalają się domyślać, że mamy do czynienia z rasowym wyczynowym samochodem. Nowa wersja, opracowana na bazie Peugeot 308 – przejawiającego i tak już sportowy temperament – otrzymała specjalne nadwozie o muskularnych liniach.

By umożliwić montaż dużych kół poszerzono nadkola samochodu, co zapewniło 308 Racing Cup atletyczne wymiary. Samochód ma 1910 mm szerokości, czyli o 106 mm więcej niż 308 GTi by Peugeot Sport. Spojler poprawiający docisk tylnej osi został zainspirowany konstrukcją samochodów wyścigowych klasy WTCC.

Wersja ta posiada również specjalnie zaprojektowane zderzaki oraz przedni spoiler, które oprócz doskonałych parametrów aerodynamicznych zapewniają jej imponujący wygląd. Uzupełnieniem sportowej stylistyki są specjalne obręcze 18’’, dostępne z oponami niskoprofilowymi typu „slick” oraz deszczowymi (27/65).

Technologie

Silnik 1,6 L THP pochodzi w prostej linii z modelu 308 GTi by Peugeot Sport. W odpowiedzi na silną konkurencję w wyścigach specjaliści z Vélizy zwiększyli jego osiągi. Dzięki turbosprężarce z 208T16, Racing Cup już teraz rozwija moc powyżej 308 koni. W efekcie dalszych prac rozwojowych może osiągnąć jeszcze bardziej ekstremalne wartości.

peu_308c3

Nowy model posiada również elementy zawieszenia przejęte z wersji seryjnej, jak np. sworznie czy tylną belkę. W celu dostosowania go do warunków wyczynowych konstruktorzy wyposażyli go w sportowe części, m.in. hamulce z 6-tłoczkowymi zaciskami. Sześciobiegowa skrzynia biegów jest wyposażona w sterowanie sekwencyjne z łopatkami przy kierownicy.

Dużą uwagę poświęcono również obniżeniu masy samochodu: będzie ważył od 1000 do 1050 kg.

Z przeznaczeniem do międzynarodowych wyścigów

Peugeot 308 Racing Cup będzie dostępny dla klientów na całym świecie pod koniec 2016 roku. Model ten ma zastąpić RCZ Racing Cup w ramach pucharów, a także w wyścigach samochodów turystycznych: VLN (Niemcy), CER (Hiszpania), CITE (Włochy), BGDC (Belgia), a także w mistrzostwach wytrzymałościowych, takich jak serie 24H.

Dobry początek we Frankfurcie

PEUGEOT 308 Racing Cup zostanie przedstawiony na targach motoryzacyjnych IAA Motor Show we Frankfurcie w dniach od 17 do 27 września. Swoje możliwości będzie prezentował nie tylko w świetle reflektorów na targowym stoisku, ale i na torze im. Paula Ricarda we Francji w dn. 24-25 października podczas pokazu z okazji finałów GT Tour.

peu_308c4

DANE TECHNICZNE

* Silnik:
– typ 1.6 THP przejęty z 208 GTi by PEUGEOT SPORT / turbosprężarka przejęta z modelu 208 T16;
– moc 308 KM;
– pojemność skokowa – 1600 cm3;
– maksymalna moc – 308 KM;
– wydech: Ø70 mm;
– zbiornik paliwa: standardowy;
– układ bezpośredniego wtrysku benzyny;
– sześciobiegowa sekwencyjna skrzynia biegów z łopatkami zmiany biegów przy kierownicy.

* Nadwozie
– wzmocniona konstrukcja ze spawaną klatką bezpieczeństwa (zgodnie z normami FIA);
– specjalne zderzaki przednie i tylne oraz nadkola;
– szyby boczne i tylna z poliwęglanu;
– masa minimalna 1000 kg, maksymalna – 1050 kg;
– rozkład masy (przód/tył): 63% / 37%;
– ustawienia: kąt pochylenia kół / zbieżność kół / wysokość nadwozia / kąt pochylenia spojlera / kompresja i odbicie amortyzatorów
Podnośnik: 3 siłowniki pneumatyczne

* Wymiary
– długość: 4288 mm (bez spojlera, zgodnie z regulaminem WTCC);
– szerokość: 1910 mm;
– rozstaw osi: 2620 mm;
– zderzaki przednie i tylne + specjalne błotniki.

* Elementy aerodynamiczne
przedni spoiler;
– tylny spojler zgodny z regulaminem WTCC.

* Obręcze kół
– specjalne obręcze kół 10’’x18’’;
– opony „slick” i deszczowe 27/65.