PEUGEOT: NOWOCZESNE TECHNOLOGIE W SILNIKACH EURO 6

Pe_PureTech

Peugeot znacząco obniżył emisję we wszystkich modelach swoich samochodów, a to dzięki wprowadzeniu 3-cylindrowych silników benzynowych PureTech, silników wysokoprężnych BlueHDI, jak również dzięki nowym silnikom benzynowym 1.6 THP.

Dodając do tego nowe skrzynie biegów EAT6 – w sumie aż 20 modeli marki znalazło się w ścisłej czołówce w swoich kategoriach mocy pod względem emisji CO2 (5 z silnikami PureTech, 3 z 1.6 THP i 12 z BlueHDi).


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Wersja 1.6 BlueHDi 100 KM w Peugeot 208, emitująca zaledwie 79 g CO2 / km, jest obecnie najoszczędniejszym samochodem spalinowym na świecie, a model 308, emitujący 82 g CO2 / km, jest rekordzistą segmentu C.

Wyniki pozwoliły Grupie PSA Peugeot citroen odzyskać w 2014 roku pozycję lidera w Europie w zakresie redukcji emisji CO2 dzięki średniej wynoszącej 110,3 g/km. Średnia dla rynku europejskiego wynosi 123,7 g/km.

PureTech

Wprowadzona po raz pierwszy w 2012 r. w modelu 208 w wersjach wolnossących 1.0 68 KM i 1.2 82 KM gama 3-cylindrowych silników PureTech została w 2014 roku powiększona o wersje turbodoładowane 1.2 110 KM i 130 KM z systemem Stop & Start, montowane początkowo w modelu 308.

Nowe silniki spełniają z wyprzedzeniem wymagania normy Euro 6.1, która zacznie obowiązywać w Europie od września 2015 r. W pierwszej połowie 2015 roku trafią pod maskę 6 kolejnych samochodów:
– nowego 208 1.2 PureTech 110 S&S;
– nowego 208 1.2 PureTech 110 S&S EAT6;
– 2008 1.2 PureTech 110 S&S;
– 2008 1.2 PureTech 130 S&S;
– 3008 1.2 PureTech 130 S&S;
– 5008 1.2 PureTech 130 S&S.

Co najmniej jedna wersja PureTech dostępna w modelach PEUGEOT 208, 2008, 308 i 3008 jest liderem w swoim przedziale mocy pod względem emisji CO2. Silniki PureTech są oferowane z manualną skrzynią biegów z 5 lub 6 przełożeniami (ta druga montowana z najmocniejszą wersją) lub z nową, 6-stopniową, automatyczną skrzynią EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6-speed).

Nowe, turbodoładowane silniki PureTech posiadają homologowane zużycie paliwa o 21 proc. niższe od poprzedników.

BlueHDi

Od końca 2013 roku marka wprowadza systematycznie do swoich modeli z motorami wysokoprężnymi 1.6 i 2.0 technologię BlueHDI. Gama silników 1.6 BlueHDi 100 KM i 120 KM została poszerzona o wersję 75-konną. Natomiast silniki 2.0 BlueHDi 150 KM i 180 KM charakteryzują się wysokimi osiągami i umiarkowanym zużyciem paliwa.

W pierwszej połowie 2015 roku silniki te trafią pod maskę ponad dziesięciu kolejnych modeli:
– nowego 208 1.6 BlueHDi 75, 1.6 BlueHDi 100 i 1.6 BlueHDi 120 S&S;
– 2008 1.6 BlueHDi 75, 1.6 BlueHDi 100 i 1.6 BlueHDi 120 S&S;
– 3008 1.6 BlueHDi 120 S&S, 1.6 BlueHDi 120 S&S EAT6 i 2.0 BlueHDi 150 S&S;
– 5008 1.6 BlueHDi 120 S&S, 1.6 BlueHDi 120 S&S EAT6 i 2.0 BlueHDi 150 S&S;
– 508 1.6 BlueHDi 120 S&S;
– nowe modele Partner i Partner Tepee będą oferowane z pełną gamą silników 1.6 BlueHDi.

12 modeli wyposażonych w silniki BlueHDi zajęło pierwsze miejsca w swoich segmentach w rankingu „best in class”, z uwzględnieniem porównywalnej pojemności skokowej i mocy, dzięki poziomowi emisji CO2 w granicach od 79 do 112 g / km. Motory są oferowane z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach w przypadku wersji o mocy 75 i 100 KM, bądź też z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach i/lub z automatyczną, 6-stopniową skrzynią biegów EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6-speed) w przypadku wersji o mocy 120, 150 i 180 KM.

Technologia SCR (Selective Catalytic Reduction) jest obecnie najskuteczniejszą dostępną na rynku technologią obniżania emisji NOx. Umieszczenie SCR przed aktywowanym filtrem FAP było możliwe ze względu na zdolność tego rodzaju filtra do regeneracji w niższych temperaturach niż w przypadku innych technologii FAP.

1.6 THP: nowa generacja Euro 6

Nowa generacja silników 1.6 THP spełniających normę Euro 6, która zadebiutowała na początku 2014 roku w 270-konnej wersji RCZ R, obejmuje również następujące wersje:
– 1.6 THP 165 S&S i 1.6 THP 165 S&S EAT6, zastosowane po raz pierwszy w nowym 508 we wrześniu 2014 r.;
– 1.6 THP 208 S&S, zastosowaną po raz pierwszy w 208 GTi 30th w listopadzie 2014 r.;
– 1.6 THP 205 S&S, montowaną w 308 GT.

W pierwszej połowie 2015 roku silniki te trafią pod maskę następujących modeli:
– 3008 1.6 THP 165 S&S EAT6;
– 5008 1.6 THP 165 S&S EAT6;
– nowy 208 1.6 THP 165 S&S;
– nowy 208 GTi 1.6 THP 208 S&S;
– nowy 208 GTi by PEUGEOT Sport 1.6 THP 208 S&S.

Silniki 1.6 THP 165 S&S są oferowane z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach i/lub z nową, 6-stopniową, automatyczną skrzynią EAT6. Wersje 1.6 THP 205, 208 i 270 KM są dostępne z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach.

Trzy najbardziej sportowe modele z gamy napędzane silnikiem 1.6 THP zajęły pierwsze miejsca w rankingu „best in class” w swoich segmentach pod względem emisji CO2. Emitują one od 125 do 145 g CO2/km przy mocy od 205 do 270 KM. Silnik 1.6 THP 200 KM już po raz ósmy z rzędu otrzymał główną nagrodę w konkursie na najlepszy silnik roku (International Engine of the Year). W roku 2014 podzielił się tym tytułem z wersją 270-konną, mającą na swym koncie nadal aktualny rekord mocy jednostkowej wśród silników 1.6 l, wynoszącej 125 kW/l.