PEUGEOT: NOWY 3008 MAXI ODBĘDZIE TESTY PRZED RAJDEM DAKAR 2018

pe_DKR1

Peugeot Sport, zespół mający na swoim koncie dwa niedawne zwycięstwa w edycjach 2016 i 2017 legendarnego Rajdu Dakar (edycja tegoroczna odbyła się w styczniu w Ameryce Południowej), przedstawił samochód, który zastąpi dotychczasowy model Peugeot 3008 DKR.

Jest nim potężna maszyna wyczynowa oparta na seryjnym modelu Peugeot – nowym SUV-ie 3008, który otrzymał niedawno tytuł Samochodu Roku 2017.


Zobacz także:

SPORT


 

Peugeot 3008 DKR Maxi został zaprojektowany do jazdy na czas po drogach o nawierzchni miękkiej, wydmach oraz bezdrożach i jest przygotowany na najtrudniejsze warunki, spotykane na trasach rajdów terenowych całego świata. Jak sugeruje jego nazwa, pojazd ten ma przynieść poprawę osiągów względem swego poprzednika. Nowy samochód jest o 20 cm szerszy od modelu dotychczasowego.

pe_DKR2

Zmiany w kinematyce zawieszenia i powiększenie rozstawu kół sprawiają, że łączna szerokość modelu 3008 DKR Maxi wynosi 240 cm. Nowymi elementami w zawieszeniu przednim są górne i dolne wahacze, końcówki drążków kierowniczych i półosie napędowe. Celem, do jakiego dążyli inżynierowie Peugeot Sport, było zwiększenie stabilności i poprawa dynamiki samochodu.

Nowe modyfikacje są częścią programu rozwojowego rozpisanego na cały sezon, niemniej Peugeot 3008 DKR Maxi zadebiutuje w warunkach wyczynowych już w zbliżającym się Rajdzie Jedwabny Szlak (Silk Way Rally 2017). Udział w tym arcytrudnym maratonie na liczącej ok. 10 tys. km trasie z Moskwy do X’ian w Chinach przez stepy Kazachstanu będzie ważnym etapem w procesie technicznej ewolucji modelu.

pe_DKR4

Zadaniem Sébastiena Loeba jest przetestowanie wprowadzonych ulepszeń i wyciągnięcie wniosków, które pozwolą określić kierunek dalszych prac w kontekście przygotowań auta do kolejnej edycji Rajdu Dakar w 2018 r.

Jednak, jak podkreśla Bruno Famin, Dyrektor Peugeot Sport, Loeb nie poprzestanie na sprawdzaniu samochodu: jego prawdziwym celem w 15-dniowym maratonie przez Azję będzie zwycięstwo.

pe_DKR3