PIRELLI NADAL DOSTAWCĄ OPON DO CYKLU MOTUL FIM SUPERBIKE

pirelli-motocy1

Pirelli przedłużyła o kolejne trzy lata umową z Dorna WSBK Organisation na dostawę opon. Marka będzie nadal jako dostawcą ogumienia dla potrzeb mistrzostw świata Motul FIM Superbike do sezonu 2023 włącznie.

Od 2020 r. we wszystkich klasach WorldSBK Championship będą stosowane gładkie opony typu Diablo Superbike.


Zobacz także:

SPORT

MOTOCYKLE


 

Takie rozwiązanie popiera Międzynarodowa Federacja Motocyklowa FIM. Porozumienie oznacza, że firmy będą świętowały 20-lecie współpracy.

W kategorii WorldSBK nowym wzorcem stają się większe rozmiary opon, a także tylne 190/60 dla WorldSSP. Ponadto przejście na gładkie ogumienie będzie również stopniowo obejmować mistrzostwa krajowe, także wspierane przez Pirelli.

Od następnego sezonu klasy WorldSSP i WorldSSP300 oraz nowej serii Pucharu Europy Yamaha R3 bLU cRU, będzie stosowany najlepszy produkt z gamy Pirelli, zastępując do tej pory stosowany bieżnik Diablo Supercorsa S.C. oraz wykorzystując jej maksymalną technologię i wydajność.

pirelli-motocy2

– Motorsport jest historycznie ważną częścią DNA naszej firmy, a wieloletnia współpraca pomiędzy Pirelli a FIM Superbike World Championship bez wątpienia stanowi dowód potwierdzający liczne sukcesy w tej dziedzinie. To przedłużenie umowy zapewnia ciągłość realizacji naszej strategii firmy – powiedział Roberto Righi, wiceprezes wykonawczy ds. wymiany handlowej, Moto & Velo i region Emea dla Pirelli.

– W 2023 roku przypada 20. rocznica tego udanego partnerstwa. Zaopatrzenie całego padoku WorldSBK w opony Pirelli i dalszy rozwój w czołówce technologii opon, jest naprawdę czymś, co jest dla nas wszystkim powodem do radości – komentuje Marc Saurina, dyrektor wykonawczy ds. handlowych, marketingu i mediów organizacji Dorna WSBK.

Rozpoczęte w 2004 roku partnerstwo techniczne pomiędzy Pirelli a organizacją zostało początkowo zaprojektowane w celu ograniczenia całkowitych kosztów prowadzenia mistrzostw. Od początku zaangażowania w mistrzostwa świata, marka nie ograniczyła się jedynie do pełnienia roli dostawcy opon, ale była aktywnym partnerem wydarzeń,. Zamiast prototypowych rozwiązań decydowała się na dostarczanie standardowych opon, dostępnych na rynku.

I chociaż pozostaje wierna tej filozofii, to Pirelli nadal wprowadza innowacje technologiczne i nową generację opon wyścigowych używanych na całym świecie. W 2013 roku, po raz pierwszy w historii, producent porzucił 16,5-calowe opony na rzecz nowych 17-calowych, powszechnie używanych przez motocyklistów drogowych.

pirelli-motocy3

W 2018 roku rozpoczął się proces zmiany domyślnych parametrów opon od przejścia na większe rozmiary – 125/70 z przodu i 200/65 z tyłu – które od przyszłego roku staną się standardowymi rozmiarami klasy WorldSBK.

Gładkie opony są nie tylko w stanie zagwarantować lepszą wydajność niż opony z bieżnikiem – pozwalają także na wykorzystanie pełnego potencjału maszyn, stając się również nowym punktem odniesienia dla wszystkich motocyklistów i amatorów wyścigów. Zgodnie z przepisami zawodnicy będą mogli używać maksymalnie 11 kompletów z przodu i 13 z tyłu w ciągu całego wyścigu.

W kategorii WorldSSP, oprócz przejścia z opon bieżnikowych na gładkie, zawodnicy będą mogli liczyć na nowy tylny rozmiar 190/60. Zmiana rozmiaru była wpisana w zmianę modeli wyczynowych. Ponadto zawodnicy będą mogli wykorzystać maksymalnie 8 z przodu i 9 z tyłu podczas weekendu wyścigowego. Co więcej we wszystkich wyścigach będą stosowane dwie alternatywy dla przodu, standardowe SC1 i SC2, i dwie dla tyłu, standardowe SC0 i SC1.

pirelli-motocy4

W WorldSSP300 przejście na slicki nie wpłynie na liczbę dostępnych opon dla zawodników: 3 z przodu i tyle samo z tyłu. Również mieszanki i rozmiary pozostaną niezmienione: 110/70 w mieszance SC1 z przodu i 140/70 w SC1 lub SC2 (w zależności od toru) z tyłu.

Pirelli zdecydowała, że tylne rozwiązanie SCX, wprowadzone w tym roku tylko w mistrzostwach świata Superbike Motul FIM jako dodatkowa opcja przedkwalifikacyjna do wykorzystania podczas Superpole oraz wyścigów, stanie się częścią gamy Diablo Superbike. Będzie dostępna dla wszystkich mistrzostw, zawodników zawodowych i amatorów, którzy będą chcieli z niego korzystać.

Pirelli jest wyłącznym dostawcą opon FIA Formula One World Championship od 2010 roku i bierze udział w Rajdowych Mistrzostwach Świata, FIM Motocross World Championship, FIM Endurance World Championship oraz we wszystkich najbardziej prestiżowych zawodach motorowych dla pojazdów dwu- i czterokołowych, a także w licznych mistrzostwach krajowych.