PŁYN DO CHŁODNIC – JAKI POWINIEN BYĆ?

Xstream range

Według Comma Oil & Chemicals Ltd. zmiany w technologi silników i zaostrzenia przepisów środowiskowych są bezpośrednio związane z wprowadzeniem nowych i bardziej rygorystycznych wymogów dotyczących płynów do chłodnic i dobrania odpowiedniego produktu dla każdego pojazdu.

Badania przeprowadzone przez Cosan Lubricants wykazały, że 30 proc. kierowców w Polsce nie zdaje sobie sprawy jaką funkcje spełnia płyn do chłodnic w pojazdach, a 70 proc. oświadczyło że nie wiedziałoby jak dobrać odpowiedni produkt dla swojego samochodu.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 
W ostatnich latach zmieniła się konstrukcja silnika w celu poprawy wydajności silnika i obniżenia emisji, w tym celu producenci samochodów rozpoczęli rozwój produktów smarnych dopasowanych do indywidualnych potrzeb silnika. Rosnące wymagania nowoczesnych silników spowodowały, że systemy chłodzenia wymagają obecnie bardzo wyspecjalizowanych płynów chłodzących, w zależności od marki i modelu samochodu. Współczesne silniki wymagają nowoczesnych, wysokowydajnych płynów chłodzących, jeden standardowy produkt obecnie nie spełnia wymagań zalecanych przez producentów.

Powszechne postrzeganie przez konsumentów, stosując jeden produkt, czy też wymiana płynu do chłodnic na podstawie koloru, może oznaczać, że zły produkt jest używany, co w wyniku może prowadzić do przegrzania, korozji, uszkodzenia części silnika i ewentualnego unieważnienia gwarancji producenta.

Jako jeden z zasadniczych elementów każdego nowoczesnego silnika, konieczne jest, aby być w stanie zapewnić kierowcy i właścicielowi floty odpowiednich produktów do każdego pojazdu. Ważne jest aby warsztaty samochodowe zawsze posiadały odpowiednie płyny do chłodnic, jak również dostarczały konsumentom porad, które z płynów do chłodnic powinni oni używać do swoich pojazdów.

– Wysoko wydajne płyny do chłodnic są niezbędne do osiągnięcia optymalnej biegłości pojazdu i przedłużeniu życia silnika. Ważne jest, aby zawsze stosować płyny do chłodnic dostosowane do konkretnych materiałów użytych przez producenta silnika – mówi Mike Bewsey, rzecznik firmy Comma.

Płyny do chłodnic Comma Xstream zawierają płyn Glysantin na licencji firmy BASF. Posiadają zatwierdzenia producentów oryginalnego wyposażenia (producentów OEM): Xstream G48 (technologia krzemianów), Xstream G05 (krzemian hybrydowy), Xstream G30 (OAT – technologia dodatków organicznych) i Xstream G40 (Si –OAT – technologia dodatków organicznych z krzemianami).