POLESTAR 1 ZALICZYŁ PIERWSZY TEST ZDERZENIOWY

polestar_1_t1

Polestar przeprowadził pierwszą próbę z całej serii testów zderzeniowych w ramach programu Polestar 1. Odbyła się ona w Volvo Cars Safety Centre w Goetebotgu.

Próba ta była pierwszym testem wytrzymałości polimerowego nadwozia wzmacnianego włóknem węglowym w prawdziwej próbie zderzeniowej w wykonaniu Volvo Car Group.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

BEZPIECZEŃSTWO


 

– Ten crash test naprawdę nas emocjonował. Pierwsza próba zderzeniowa Polestar 1 była czymś w rodzaju badania nieznanych ziem. To był krytyczny punkt eksperymentalny w procesie opracowywania Polestar 1. Musieliśmy wiedzieć na pewno, że pomysły i obliczenia związane z konstruowaniem tego auta były prawidłowe – i okazały się prawidłowe – powiedział Thomas Ingenlath, Chief Executive Officer Polestar.

W przeciwieństwie do stalowego nadwozia, gdzie odkształcanie (wyginanie, zgniatanie) wspiera w zintegrowanych strefach kontrolowanego zgniotu redukcję energii uderzenia, która dociera do pasażerów, włókna węglowe rozprasza energię przez pękanie i rozpad. Wielkie znaczenie miał sposób, w jaki karbonowe nadwozie zareagowało na ekstremalne siły związane ze zderzeniem.

polestar_1_t2

Inżynierowie skupili się także na tym, w jaki sposób szkielet, struktura stalowa auta, oraz karbon, który ją wzmacnia, poradziły sobie z tymi siłami. Weryfikacyjny prototyp Polestar 1, element pierwszej serii konstrukcyjnej Polestar 1, zderzono ze stacjonarną przeszkodą z prędkością 56 km/h, symulując kolizję czołową.

Większość energii została zaabsorbowana przez struktury zderzeniowe samochodu, a pozostała jej część zminimalizowana przez panele karbonowego nadwozia i przeniesiona na strukturę karoserii, która pozostała sztywna i po próbie zderzeniowej nie wykazywała oznak wygięcia czy utraty strukturalnej geometrii.

– Wyniki pierwszej próby pozwalają pozytywnie ocenić decyzję zbudowania nadwozia Polestar 1 z karbonu. Potwierdzają one, że karbon wspiera najwyższe standardy bezpieczeństwa. To przykład działania Polestara w roli awangardy opracowywania nowych technologii w Volvo Car Group – skomentował test Zef van der Putten, odpowiedzialny za włókna węglowe w Polestar.

W Volvo Cars Safety Centre w Szwecji odbywa się ogromna liczba testów zderzeniowych samochodów i innych pojazdów w symulacjach prawdziwych warunków.