PORSCHE: ANDRZEJ ŻELAZNY NOWYM DYREKTOREM W POLSCE

AZelazny1p

Andrzej Żelazny, menedżer branży motoryzacyjnej z ponad 20-letnim doświadczeniem (ostatnio dyrektor GM Poland), został dyrektorem marki Porsche w Polsce.

Tymczasem niemiecki producent sportowych aut notuje kolejne wzrosty sprzedaży – w ciągu pierwszych 8 miesięcy br. klientom na całym świecie dostarczył rekordową liczbę blisko 120 tys. samochodów.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Andrzej Żelazny jest absolwentem Politechniki Warszawskiej. W swojej pracy w branży motoryzacyjnej nadzorował działania serwisowe, sprzedażowe i marketingowe marek wolumenowych oraz segmentu premium – nie tylko na rynku polskim, ale również w Niemczech oraz w krajach Europy Północnej.

Andrzej Żelazny obejmuje funkcję dyrektora Porsche Polska w kluczowym dla niemieckiej marki momencie. Jej oferta, wzmocniona niedawno przez modele Macan, 918 Spyder oraz Panamera i Cayenne po modernizacji, cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Od stycznia do sierpnia br. producent sprzedał o ponad 12 proc. więcej aut niż przed rokiem. Również w Polsce firma Porsche notuje rekordowy popyt – w I półroczu br. klienci odebrali 408 pojazdów tej marki, o 78 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.

Już niebawem w gamie Porsche pojawią się kolejne nowości – w tym Cayenne S E-Hybrid, pierwszy hybrydowy SUV premium z możliwością ładowania akumulatorów z gniazdka. Jego średnie zużycie paliwa wynosi 3,4 l/100 km. Tym samym niemiecki producent jako jedyny na świecie będzie miał w ofercie aż trzy hybrydowe modele typu plug-in: supersportowy wóz 918 Spyder, limuzynę Panamera i właśnie SUV-a Cayenne.