PORSCHE: PREMIERA PROTOTYPU NOWEGO TAYCANA W SZANGHAJU

porsche-ty11

Pierwsze demonstracyjne okrążenia na torze Porsche Experience Centre (PEC) w Szanghaju rozpoczęły trasę Porsche Triple Demo Run – to była publiczna premiera nowego prototypu Taycan.

Nadal zakamuflowany samochód w ciągu trzech tygodni wystąpi na trzech kontynentach i odwiedzi każdy ważny rynek zbytu pierwszego całkowicie elektrycznego samochodu sportowego marki.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

Są to Chiny, Wielka Brytania i USA. Hołd dla każdego z tych państw stanowi grafika na dachu pojazdu, która podczas wizyty w Szanghaju przedstawiała smoka. Za kierownicę samochodu wsiadł Li Chao, kierowca w pucharze Porsche Carrera Cup Asia.

– Typowe dla Porsche osiągi stanowiły jasno sprecyzowany cel rozwojowy modelu Taycan. I czuć to już od pierwszej chwili – mówi Li Chao.

porsche-ty12

Szczególne wrażenie zrobiło na nim prowadzenie.

– Od bezkompromisowo sportowego do zaskakująco komfortowego – układ jezdny nowego Porsche Taycana oferuje szeroką rozpiętość i skutecznie łączy precyzyjne prowadzenie samochodu sportowego z komfortem limuzyny na dalekich trasach. Prócz nisko położonego środka ciężkości kluczową rolę odgrywa tu skrętna tylna oś. Taycan bardzo bezpośrednio wchodzi w zakręty i ma mnóstwo przyczepności – wyjaśnia Li Chao.

Prędkość maksymalna Porsche Taycan wynosi ponad 250 km/h. Przyspieszenie od 0-100 km/h zajmuje mu mniej niż 3,5 sekundy, a od 0 do 200 km/h – mniej niż 12 sekund. Swój potencjał model zademonstruje również na innych „przystankach” trasy Porsche Triple Demo Run: w wyścigu Hill Run w ramach Festiwalu Prędkości w Goodwood (4-7 lipca 2019 r.) oraz podczas finału sezonu mistrzostw świata Formuły E ABB FIA w Nowym Jorku (od 13 do 14 lipca 2019 r.). I tam za kierownicą zasiądą sławni kierowcy – będą to Mark Webber oraz Neel Jani.

Zanim Taycan będzie świętować swoją światową premierę, która nastąpi we wrześniu tego roku, w ramach testów pokona łącznie około 6 milionów kilometrów. Samochody elektryczne Porsche muszą przejść ten sam rygorystyczny program badań, co auta sportowe z silnikiem spalinowym. Oprócz wykazania się wyśmienitymi osiągami każdorazowo obejmuje on udowodnienie nieograniczonej użyteczności na co dzień, i to we wszystkich warunkach klimatycznych.

porsche-ty13

Dodatkowe aspekty testowane w elektrycznych modelach z zasilaniem akumulatorowym uwzględniają szczególnie wymagające zadania, takie jak ładowanie akumulatora oraz kontrolowanie temperatury układu napędowego i tej panującej w kabinie w ekstremalnych warunkach.

PEC w Szanghaju, otwarte zostało 26 kwietnia 2018 r. i jest pierwszym ośrodkiem Porsche Experience Center w Azji i szóstym na świecie. Centrum dysponuje bezpośrednim dostępem do 5,5-kilometrowego toru wyścigowego Shanghai International Circuit. 1,4-kilometrowy obiekt z sekcją jazdy po okręgu, hydrauliczną płytą poślizgową i sekcją do prób dynamicznych daje kierowcom okazję do zmierzenia się z osiągami pojazdu.

Do ich dyspozycji jest także tor off-roadowy. Kolejny atut PEC w Szanghaju to dogodna lokalizacja – w zasięgu 3 godzin jazdy mieszka około 300 milionów ludzi.