POZNAŃ MOTOR SHOW 2015: NOWE MODELE VOLKSWAGENA

poz_vw1

Podczas tegorocznej edycji Poznań Motor Show (9-12 kwietnia) – największych targów motoryzacyjnych w Polsce, które w ubiegłym roku odwiedziło blisko 100 tysięcy osób – Volkswagen pokaże nowości.

Producent po raz pierwszy zaprezentuje polskiej publiczności trzy nowe modele: Golfa GTE, Passata GTE i odnowionego Sharana.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

POZNAŃ MOTOR SHOW


 

Marka Volkswagen na swoim stoisku o powierzchni tysiąca metrów kwadratowych w hali 3a, zaprezentuje 20 najnowszych modeli. W sumie, swoje najnowsze samochody, motocykle i produkty związane z motoryzacją przedstawi aż 200 wystawców.

Hybrydowe Volkswageny – Golf GTE i Passat GTE – swój debiut na międzynarodowej arenie miały w ubiegłym roku, podczas salonu samochodowego w Paryżu. Odnowionego Sharana Volkswagen zaprezentował po raz pierwszy na początku marca, w czasie salonu samochodowego w Genewie.

po_vw2

Golf GTE i Passat GTE

Golf GTE, sportowy jak legendarne Golfy – GTI i GTD, w czasie jazdy dostarcza emocji, a po wciśnięciu przycisku może poruszać się wykorzystując wyłącznie napęd elektryczny. Stylizacja nadwozia, elementy wyposażenia i charakter Golfa GTE zostały bezpośrednio przeniesione z usportowionych odmian Golfa.

Hybrydowy Golf GTE jest napędzany 1,4-litrowym silnikiem benzynowym (z turbodoładowaniem i z bezpośrednim wtryskiem paliwa) o mocy 110 kW/150 KM oraz silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW/102 KM. W skład zespołu napędowego wchodzi również, specjalnie przygotowana dla modeli hybrydowych, 6-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia DSG. Łączna moc zespołu napędowego Golfa GTE wynosi 150 kW/204 KM.

Golfa GTE charakteryzuje średnie zużycie paliwa, wynoszące zaledwie 1,5 l/100 km (emisja CO2 – 35 g/km) i zużycie energii 11,4 kWh/100 km (wg normy NEFZ dla aut hybrydowych). Zasięg na napędzie wyłącznie elektrycznym wynosi 50 kilometrów, zasięg całkowity to około 940 km. Jednocześnie, po włączeniu trybu GTE – kiedy jest wykorzystywana pełna moc silnika TSI – Golf przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,6 sek. i rozwija prędkość maksymalną 222 km/h. Zasilany wyłącznie silnikiem elektrycznym Golf GTE rozpędza się do maksymalnie 130 km/h.

Po_vw3

Hybrydowy układ napędowy Passata GTE również składa się z silnika benzynowego z bezpośrednim wtryskiem paliwa i z turbodoładowaniem oraz z silnika elektrycznego zasilanego energią z baterii litowo-jonowej. Bateria umożliwia Passatowi przejechanie na napędzie wyłącznie elektrycznym nawet 50 km. Jednostka napędowa 1.4 TSI wrozwija moc 115 kW/156 KM, a silnik elektryczny – 85 kW/115 KM. Maksymalny moment obrotowy hybrydowego zespołu napędu wynosi 400 Nm.

Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8 sekund i rozwija prędkość maksymalną ponad 220 km/h, w trybie elektrycznym – 130 km/h. Przy pełnym, 50-litrowym zbiorniku paliwa i maksymalnie naładowanej baterii zasięg hybrydowego Passata wystarcza na pokonanie trasy z Gdańska do Budapesztu bez tankowania.

Passat GTE może poruszać się w czterech trybach pracy zespołu napędowego – E (elektrycznym), hybrydowym, ładowania baterii oraz GTE. Po uruchomieniu zespołu napędowego pracuje w trybie elektrycznym. Jedynie przy niewystarczającym poziomie naładowania baterii lub przy bardzo niskich temperaturach zewnętrznych uruchamia się silnik TSI. Przy minimalnym stanie naładowania baterii albo przy bardzo dużym zapotrzebowaniu na moc, układ napędowy automatycznie przełącza się w tryb Hybrid.

Przyciskiem „E” kierowca może włączyć tryb elektryczny, natomiast przyciskiem „GTE” aktywuje się tryb, który pozwala w pełni korzystać z dynamicznych cech auta. Różnica jest odczuwalna: wyostrzają się reakcje silnika na gaz, szybsze są zmiany biegów, maleje siła wspomagania układu kierowniczego, a silnik TSI jest nastawiony na rozwijanie wysokiej mocy.

Po_vw4

Są dwa sposoby zewnętrznego ładowania baterii Passata poprzez gniazdo wbudowane w osłonę chłodnicy. Pierwszy sposób polega na użyciu seryjnego przewodu do ładowania i podłączenie go do gniazda instalacji o napięciu 230 V. W takim przypadku – przy mocy ładowania, wynoszącej 2,3 kW prądu zmiennego (AC) – naładowanie całkowicie rozładowanej baterii do 100 proc. trwa 4 godziny i 15 minut. Drugi sposób skraca czas ładowania do 2 godzin i 30 minut i wymaga ładowania za pośrednictwem tzw. Wallboxa.

Volkswagen Sharan

Na pokładzie odnowionego Sharana, którego sprzedano dotąd w liczbie ponad 800 000 egzemplarzy, znalazły się liczne systemy poprawiające bezpieczeństwo i komfort. Całkowicie zmienione zostały systemy multimedialne – po raz pierwszy w tym aucie dostępne będą aplikacje „MirrorLink”, „CarPlay” (Apple) oraz „Android Auto” (Google).

Wszystkie jednostki napędowe są wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa i w turbosprężarkę, są oszczędniejsze w porównaniu z silnikami poprzedniego modelu i spełniają normę emisji spalin Euro 6. Dwa nowe silniki TSI uzyskują moc 110 kW/150 KM oraz 162 kW/220 KM. Nowe jednostki TDI są dostępne w trzech wariantach mocy: 85 kW/115 KM, 110 kW/150 KM i 135 kW/184 KM.

po_vw5

Za wyjątkiem najsłabszego diesla wszystkie silniki mogą współpracować z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową (DSG). W autach wyposażonych w najmocniejszy silnik w gamie, osiągający moc 220 KM, skrzynia biegów DSG należy do wyposażenia seryjnego. Sharan, napędzany jednostką napędową TDI o mocy 150 KM, może być wyposażony w stały napęd na cztery koła 4MOTION.

O najwyższym poziomie technicznym świadczą nowe systemy służące bezpieczeństwu i komfortowi. Van Volkswagena jest teraz seryjnie wyposażony w system automatycznego hamowania po kolizji.

W ramach wyposażenia dodatkowego jest oferowany system Front Assist, monitorujący otoczenie wokół samochodu i ostrzegający kierowcę, gdy auto za bardzo zbliży się do pojazdu jadącego z przodu; w razie potrzeby system przyhamuje Sharana. Funkcja awaryjnego hamowania w mieście (City Emergency Braking), będąca częścią systemu Front Assist, powoduje z kolei automatycznie pełne hamowanie samochodu, jeśli ten porusza się z prędkością do 30 km/h i grozi mu kolizja z innym pojazdem.

Po raz pierwszy w dużym vanie Volkswagena jest oferowany aktywny tempomat z systemem automatycznej regulacji odstępu od poprzedzającego pojazdu (ACC).