PSA PEUGEOT CITROEN: NOWA FABRYKA W MAROKU

peu-mar1

PSA Peugeot Citroën rozpoczyna ofensywę na rynkach motoryzacyjnych w Afryce i na Bliskim Wschodzie, podpisując nową umowę inwestycyjną.

Carlos Tavares, Prezes Zarządu PSA Peugeot Citroën i Moulay Hafid Elalamy, Minister Przemysłu, Handlu, Inwestycji i Gospodarki Cyfrowej Królestwa Maroka podpisali w Pałacu Królewskim w Rabacie – w obecności Jego Wysokości Króla Mohammeda VI – porozumienie, na mocy której w gminie Ameur Seflia w pobliżu miasta Kenitra wybudowany zostanie zakład.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Od 2019 roku będą tam montowane silniki i samochody z segmentów B i C spełniające potrzeby rynków tego regionu i klientów marokańskich. Początkowa zdolność produkcyjna zakładu, przewidziana na 90 tys. silników i nadwozi rocznie będzie w miarę wzrostu popytu rynkowego stopniowo zwiększana do docelowych 200 tys. sztuk.

Projekt przewiduje współpracę z siecią działających na rynku marokańskim dostawców, którzy skorzystają ze stopniowego zwiększania zdolności produkcyjnej fabryki, jak również z rozwoju pionu inżynieryjnego niezbędnego dla realizacji tego projektu, dzięki czemu udział lokalnych podwykonawców wyniesie 60 proc. już w chwili uruchomienia zakładu i około 80 proc. docelowo. Wysoki poziom kompetencji lokalnych dostawców wyposażenia samochodowego pozwoli im w znaczącym stopniu zwiększyć produkcję.

Location Rabat. Blue pin on the map.

Podpisana umowa pozwoli uzupełnić sieć zakładów Grupy w tym regionie, obejmującą już istniejącą fabrykę w Nigerii oraz fabrykę w Iranie, której uruchomienie jest aktualnie negocjowane, a w konsekwencji umożliwi realizację ambitnych planów Grupy zakładających zwiększenie produkcji samochodów w regionie Afryki i Bliskiego Wschodu do poziomu 1 miliona egzemplarzy w 2025 roku. Region ten jest dla PSA tradycyjnym rynkiem. Marka Peugeot cieszy się tam szczególną popularnością. Grupa notuje aktualnie pierwsze miejsce w Tunezji i drugie miejsce w Maroku. Peugeot zajmuje drugie miejsce pod względem sprzedaży w Algierii.

Strategia przyjęta dla tego regionu polega na stopniowym zwiększaniu zdolności produkcyjnej w samym jego centrum, aby obsługiwać wszystkie rynki regionu Afryki i Bliskiego Wschodu, którego potencjał powinien, według szacunków, osiągnąć 8 milionów egzemplarzy w 2025 roku.

Region Afryki i Bliskiego Wschodu powinien stać się trzecim filarem rentownego wzrostu Grupy PSA Peugeot Citroën.

– Afryka i Bliski Wschód są tradycyjnymi rynkami Grupy PSA i region ten powinien stać się dźwignią rentownego wdrażania naszego planu „Back in the Race” na całym świecie. Umowa podpisana z Królestwem Maroka pozwoli nam uzyskać wysoką zdolność produkcyjną w samym sercu tego regionu w celu zrealizowania naszego ambitnego planu sprzedaży miliona egzemplarzy rocznie w 2025 roku – oświadczył Prezes Carlos Tavares.

– Ta inwestycja przemysłowa dowodzi po raz kolejny słuszności prowadzonej polityki, sprzyjającej inwestycjom największych światowych producentów samochodów. Maroko jest intensywnie rozwijającym się centrum przemysłu motoryzacyjnego na kontynencie afrykańskim dzięki istnieniu prawdziwego samochodowego „ekosystemu”, łączącego wszelkie niezbędne kompetencje w zakresie produkcji, inżynierii i sourcingu – powiedział Moulay Hafid Elalamy, Minister Przemysłu, Handlu, Inwestycji i Gospodarki Cyfrowej Królestwa Maroka.