RAJD BARBÓRKA 2011: BOUFFIER PO RAZ PIERWSZY

Bryan Bouffier wygrał 49 Rajd Barbórka – Ogólnopolskie Kryterium Asów. Kierowca Peugeota uzyskał co prawda zaledwie trzeci czas przejazdu Kryterium Asów na Karowej, ale w końcowym rozliczeniu całego rajdu to właśnie trzykrotny mistrz Polski okazał się najlepszy.

Zdzisław Siwiński, Dyrektor 49. Rajdu Barbórka: Będziemy wspominać tegoroczny rajd Barbórka z ogromną satysfakcją. Kolejny raz byliśmy świadkami wielkiego sportowego wydarzenia, które na jeden dzień zawładnęło całą stolicą. Dziękujemy naszym sponsorom, partnerom, władzom Miasta Stołecznego Warszawa i wszystkim tym, którzy w jakikolwiek sposób wspomogli organizację 49. Rajdu Barbórka. Szczególnie chciałbym podziękować całej ekipie, która w tym roku zajmowała się przygotowaniami i organizacją rajdu. Bez Was nic nie byłoby możliwe. Ogromne podziękowania należą się także kibicom. Nie zawiedliście naszych oczekiwań, a atmosfera na Karowej kolejny raz przypominała wielkie święto. Już teraz rozpoczynamy przygotowania do jubileuszowej, 50. edycji rajdu Barbórka i obiecujemy, że będzie jeszcze ciekawiej i jeszcze bardziej emocjonująco! Nowy format rajdu sprawdził się doskonale. Zarówno kibice jak i kierowcy z uznaniem wypowiadają się na temat nowej koncepcji, według której rozgrywane były odcinki specjalne. Dłuższe trasy i krótsze przerwy pomiędzy startującymi zawodnikami sprawiły, że tegoroczna Barbórka nie pozwoliła nawet na chwilę wytchnienia!

Sportowa walka na trasie toczyła się do ostatniego momentu, a właściwie do ostatniej beczki tegorocznego rajdu. To właśnie tu, na kilkanaście metrów przed metą, Tomasz Kuchar nie zmieścił swojego Peugeota 307 WRC w ciasnym nawrocie i stracił kilka sekund oraz szanse na szóstą wygraną w Barbórce.

– Następnym razem wypożyczymy Peugeota 207, jest krótszy a wieloryb nie zmieścił się w zakręcie – żartował tuż po zakończeniu swojego przejazdu Tomasz Kuchar.

Wrocławski kierowca tym razem musiał zadowolić się drugą pozycją w klasyfikacji generalnej – błąd kosztował go szóstą wygraną z imprezie, a na mecie uległ Bryanowi Bouffierowi o 3,27 sekundy.

Na Karowej najszybszy był dwukrotny mistrz Polski, Kajetan Kajetanowicz. Jako jedyny z kierowców złamał granicę 2 minut i to on został nowym Królem Karowej. Ten czas nie wystarczył jednak kierowcy Automobilklubu Polski na wygraną w całym rajdzie. Kilkunastosekundowa strata z 3 wcześniejszych odcinków nie pozwoliła Kajetanowi na radość z pierwszej wygranej Barbórki. Ostatecznie stracił do Bouffiera 11,58 sekundy.

– Jest tu bardzo dużo emocji, chcę podziękować całemu zespołowi, który przez rok wykonał kawał dobrej roboty. Dziękuję partnerom i sponsorom. Oczywiście dziękuję też kibicom! – mówił na mecie Kajetan Kajetanowicz.

– Starałem się, jak mogłem – stwierdził Bryan Bouffier. Byłem pewien, że Tomek wygra, jeździ świetnie. Znów przeżyłem fantastyczną zabawę, Karowa to wielki show!

Podczas rajdu zobaczyliśmy tez na trasie 32 załogi w samochodach, które dominowały w sporcie przed laty. W gronie “Legend” na trasie pojawili się m.in. kierowcy: Longin Bielak, Tomasz Ciecierzyński, Lesław Orski, Andrzej Jaroszewicz, Andrzej Wodziński, Marek Ryndak, Włodzimierz Pawluczuk, Jerzy Walentowicz, Andrzej “Śruba” Wodziński, Janusz Siniarski, Adam Polak, Zbigniew “Profesor” Szwagierczak, Dominik Mydlarski, Andrzej Postawka, Dariusz Poletyło, Tomasz Jaskłowski. Krzysztof Winkowski, Prezes Automobilklubu Polski, organizatora Rajdu Barbórka – Ogólnopolskiego Kryterium Asów: Romuald Chałas oraz piloci: Grzegorz Gac (ale także – w w innej załodze jego syn Michał), Zbyszek Atłowski, Tomasz Chmiel, Wojciech Walentowicz, Jakub Mroczkowski, Stanisław Postawka, Robert Burchard czy Jacek Moritz.

Był to “powrót do przeszłości” – wszak przed lat dawne gwiazdy kierownicy towarzyszyły współczesnym mistrzom w jeździe po Karowej… Dodajmy: powrót bardzo udany, bowiem zarówno na odcinkach, szczególnie na Bemowie, jak też podczas pokazowych przejazdów na Karowej dawni mistrzowie pokazali klasę i zebrali wielkie brawa od kibiców.

Duże brawa za pomysł!

Dyrektorowi Rajdu Barbórka, Zdzisławowi Siwińskiemu oraz odpowiedzialnemu za “Legendy” – Markowi Pawłowskiemu należą się słowa uznania za świetną organizację zawodów.

A za rok jubileuszowa, 50-ta edycja Kryterium Asów!

Najlepsi na Kryterium Asów Karowa:
1. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran (Subaru Impreza RT) – 1.58,33 min.;
2. Maciej Rzeźnik i Bogusław Browiński (Citroen Xsara WRC) – strata 2,12 sek.;
3. Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000) – 2,41 sek.;
4. Maciej Steinhof i Bartłomiej Boba (Subaru WRX STI) – 2,47 sek.;
5. Sebastian Frycz i Piotr Suchy (Subaru Impreza STI) – 3,69 sek.;
6. Wojciech Chuchała i Kamil Heller (Subaru Impreza STI) – 4,24 sek.;
7. Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski (Ford Fiesta S2000) – 4,26 sek.;
8. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 307 WRC) – 6,22 sek.;
9. Szymon Ruta i Sebastian Rozwadowski (Peugeot 207 S2000) – 6,30 sek.;
10. Kamil Butruk i Maciej Wilk (Mitsubishi Lancer) – 8,16 sek.;

Klasyfikacja 49. Rajdu Barbórka:
1. Bryan Bouffier Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000) – 17.06,96 min.;
2. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 307 WRC) – strata 3,27 sek.;
3. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław (Subaru Impreza RT) – 11,58 sek.;
4. Maciej Rzeźnik i Bogusław Browiński (Citroen Xsara WRC) – 16,32 sek.;
5. Maciej Oleksowicz i Andrzej Obrębowski (Ford Fiesta S2000) – 29,16 sek.;
6. Michał Sołowow i Maciek Baran (Ford Fiesta) – 31,93 sek.;
7. Sebastian Frycz i Piotr Suchy (Subaru Impreza STI) – 39,38 sek.;
8. Maciej Steinhof i Bartłomiej Boba (Subaru WRX STI) – 50,09 sek.;
9. Wojciech Chuchała i Kamil Heller (Subaru Impreza STI) – 50,20 sek.;
10. Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (Mitsubishi Lancer Evo X RS) – 56,73 sek.;
11. Szymon Ruta i Sebastian Rozwadowski (Peugeot 207 S2000) – 1.05,45 min.;
12. Rafał Grzesiński i Mateusz Tutaj (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 1.06,54 min.;
13. Kamil Butruk i Maciej Wilk (Mitsubishi Lancer) – 1.11,42 min.;
14. Daniel Chwist i Dariusz Burkat (Subaru Impreza)- 1.22,27 min.;
15. Aleksander Zawada i Grzegorz Gołda (Renault Clio) – 1.23,80 min.;
16. Marcin Abramowski i Łukasz Włoch (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 1.31,85 min.;
17. Tomasz Gryc i Michał Kuśnierz (Citroen C2R2 Max) – 1.37,30 min.;
18. Jan Chmielewski i Grzegorz Dachowski (Citroen DS3) – 1:.43,90 min.;
19. Krzysztof Skorupski i Paweł Skrzywan (VW Polo) – 1.51,59 min.;
20. Szymon Kornicki i Robert Hundla (Citroen DS3) – 1.58,25 min.

Więcej informacji: www.barborka.pl

Fot.: Marek Koteras

Galeria: zespoły, Marek Koteras