RAJD DAKAR 2017: WRACA BFGOODRICH Z NOWYMI OPONAMI

bfgoodrich_dak1

Marka BFGoodrich, należąca do Grupy Michelin, ogłosiła swój powrót do rywalizacji w Rajdzie Dakar. Opony producenta zostały właśnie uznane za oficjalne ogumienie zawodów.

Firma dostarczy ogumienie około 300 pojazdom stającym w tej najbardziej prestiżowej i najtrudniejszej rywalizacji terenowej na świecie.


Zobacz także:

SPORT

OPONY


 

W styczniu przyszłego rok w stolicy Paragwaju Asuncion kierowcy po raz kolejny staną na starcie Rajdu Dakar 2017. Przez ponad dwa tygodnie zawodnicy będą musieli pokonać blisko 9 000 km, a w rywalizacji wspierać ich będzie po raz pierwszy w tym sezonie BFGoodrich, dostarczając zarówno ogumienie, jak i uruchamiając Centrum Serwisowe, które zapewni ekipom całodobowe wsparcie techniczne.

Ekipy będą mogły skorzystać z następujących opon:

BFGoodrich All-Terrain KDR2 – opona skonstruowana specjalnie na zawody terenowe. Jej charakterystyka jest zbliżona do BFGoodrich Baja T/A KR2, przy czym All-Terrain KDR2 jest lżejsza, a bieżnik ma bardziej sportowy charakter. Opona jest dostosowana do zwiększonych wymagań pojazdów o niższej masie. Została zaprojektowana z myślą o zespołach Peugeot i Toyota Gazoo Racing.

BFGoodrich All-Terrain KDR – ogumienie zbliżone do KDR2, uniwersalne, charakteryzujące się dobrą przyczepnością na różnych typach nawierzchni, pewnością podczas hamowania i komfortem prowadzenia. Opona ma wzmocniony bok, co odpowiada potrzebom pojazdów z napędem na cztery koła, jak Toyota/ Overdrive, Mini X-Raid i Mini ALL4.

BFGoodrich Baja T/A KR2 – opona, która zdominowała pustynne trasy rajdu Baja, teraz pomoże zawodnikom ściągającym się w buggach podczas Dakaru. Bieżnik zapewnia maksymalną przyczepność na miękkiej nawierzchni, bok opony jest odporny nawet na największe uszkodzenia.

BFGoodrich_Dak2

Rajd Dakar jest dla BFGoodrich jednym z najbardziej wymagających terenów doświadczalnych przy tworzeniu innowacyjnych rozwiązań, jednak marka startuje w rywalizacji nie dla testów, a dla wygranej.

Począwszy od 1993 roku i zwycięstwa w Rajdzie Paryż-Dakar BFGoodrich dwunastokrotnie stawał na najwyższym podium, w tym w latach 2002-2012 zwyciężył aż 10 razy z rzędu:

1993: zdobycie mistrzostwa FIA Off Road Rally World Cup 2WD Championship i zwycięstwo w rajdzie Paryż Dakar.
1999 – 2000: BFGoodrich wygrywa Rajd Dakar z Jean-Louis Schlesserem.
2002 – 2003: BFGoodrich wygrywa Rajd Dakar z Hiroshi Masuoka w Mitsubishi Pajero.
2004: tryumf BFGoodrich i Mitsubishi Pajero, tym razem kierowcą jest Stephane Peterhansel.
2005: kolejna wygrana w Dakarze Stephana Peterhansela, który podobnie jak rok wcześniej prowadzi Mitsubishi Pajero na oponach BFGoodrich.
2006: BFGoodrich wygrywa Dakar z Lucem Alphandem w Mitsubishi Pajero/ Montero Evo.
2007: Stephane Peterhansel zwycięża Rajd Dakar, kierując Mitsubishi Pajero/Montero Evo wyposażone w ogumienie BFGoodrich.
2009: BFGoodrich wygrywa Rajd Dakar z Giniel de Villiers w Volkswagenie Touaregu.
2010: Carlos Sainz prowadząc Volkswagena Touarega na oponach BFGoodrich jest pierwszy na mecie Rajdu.
2011: Nassar Saleh Al-Attiyaha odnosi sukces w Rajdzie Dakar, jadąc na oponach BFGoodrich w Volkswagenie Touaregu.
2012: BFGoodrich wygrywa Dakar ze Stephanem Peterhanselem w Mini Cooperze.