RAJD FINLANDII 2014: SUKCES LATVALI, KUBICA ZADOWOLONY Z NAUKI (META)

1

Po ciężkiej walce Jari-Matti Latvala został zwycięzcą Rally Finland 2014. Drugie miejsce zajął aktualny lider klasyfikacji generalnej Mistrzostw Świata Sébastien Ogier a trzecie Kris Meeke.

Po wczorajszej awarii układu hamulcowego przewaga Jari-Matti Latvali wynosiła zaledwie 3,4 sek. Oznaczało to, że spawa wygranej była otwarta również dla Sébastiena Ogiera, który choć przyznał że należy się ona Finowi, nie zamierzał oddać jej za darmo.

sponsorenault


Zobacz także:

RAJD FINLANDII 2014: PECH LATVALI, KUBICA SIĘ UCZY (3. ETAP)

RAJD FINLANDII 2014: LATVALA RZĄDZI, KUBICA DZWONIŁ (2. ETAP)


 
Do przejechania zostały zaledwie 3 Odcinki Specjalne o łącznej długości ok 37 km. Pierwszy padł łupem Latvali który wyprzedził Francuza o 1,6 sek. Jednak już na następnym Ogier odgryzł się o 1,3 sek. Oznaczało to że zwycięstwo rozstrzygnie się na ostatnim, 23 kilometrowym odcinku Myhinpää.

4

Po przepięknej walce ostatni odcinek wygrał Sebastien ale o zaledwie 0,1 sek. To oznaczało że Latvala utrzymał prowadzenie i został zwycięzcą rajdu.

Jari-Matti Latvali – To było naprawdę ciężkie zadanie by wygrać ten rajd. Miałem świetne wyczucie auta od samego startu, ale wczorajsze problemy prawie kosztowały nas zwycięstwo. To było jak bitwa toczona na wojnie. Jestem bardzo szczęśliwy!

Sébastien Ogier – Jestem zadowolony z drugiego miejsca. To świetny rezultat po pięknej walce. Dziś Jari po prostu leciał i tylko błąd mógł mu odebrać zwycięstwo. Zasłużył na nie!

2

Robert Kubica jechał przyzwoicie osiągając 8 miejsce na każdym odcinku. Nie obeszło się jednak bez problemów. Najpierw na 24 odcinku po hopie wyskoczył bieg, przez co kierowca mocno się zdekoncentrował.
To nie pierwszy już raz kiedy skrzynia w Fieście szwankuje i inżynierowie M-sport powinni bliżej się temu przyjrzeć przed Rajdem Niemiec. Przy dużych prędkościach w ciasnych, asfaltowych zakrętach taka usterka może mieć katastrofalne skutki. Ponadto na 25 odcinku szwankować zaczął intercom a na 26 Robert przestrzelił punkt wejścia w zakręt.

Bądź co bądź jednak Polak osiągnął metę i może być zadowolony z zebranego doświadczenia.

Robert Kubica – Oczywiście, piątkowy błąd nie był idealny, ale myślę, że poza tym mieliśmy trzy dni dobrej jazdy. Jestem całkiem zadowolony z mojej solidnej jazdy. Nie jest łatwo pierwszy raz startować tu samochodem WRC. W ostatnich dwóch dniach jechaliśmy jako pierwsi na drodze, otwieraliśmy oesy. Dla mnie było to coś nowego, coś czego musiałem się nauczyć. Przez te trzy dni wiele się nauczyłem, a to bardzo dobrze. Wyjeżdżam z Finlandii trochę rozczarowany z powodu błędu w opisie, popełnionego na zapoznaniu, ale z dużym bagażem nowych doświadczeń, co w tej chwili jest bardzo istotne.

Malcolm Wilson – Dobrze jest widzieć uśmiechniętego Roberta Kubicę na zakończenie tego rajdu. Zebrał mnóstwo doświadczenia przez kilka ostatnich dni i jest ono dla niego bardzo wartościowe gdy kontynuuje swój postęp w tym sporcie.

Wyniki Neste Oil Rally Finland 2014

1. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC) – czas: 02.57.23,2
2. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) – strata: 3,6 sek.;
3. Kris Meeke i Paul Nagle (Citroën DS3 WRC) – 50,6 sek.;
4. Andreas Mikkelsen i Mikko Markkula (Volkswagen Polo R WRC) – 1.52,5 min.;
5. Mikko Hirvonen Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) – 2.49,7 min.;
6. Juho Hänninen i Tomi Tuominen (Hyundai i20 WRC) – 4.29,0 min.;
7. Elfyn Evans i Daniel Barritt (Ford Fiesta RS WRC) – 5.25,8 min.;
8. Hayden Paddon i John Kennard (Hyundai i20 WRC) – 6.17,8 min.;
9. Henning Solberg i Ilka Minor (Ford Fiesta RS WRC) – 12.07,0 min.;
10. Karl Kruuda i Martin Järveoja Ford Fiesta S2000) – 14.44,7 min.

34. Robert Kubica i Maciej Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) – 49.06,2 godz.;
40. Aron Domżała i Przemysław Zawada (Citroën DS3 R3T) – 54.25,7 min.;
42. Szymon Kornicki Przemysław Mazur (Ford Fiesta R2) – 1.05.19,4 godz.

Fot: Volkswagen, M-sport, zespoły, wrc.com