RAJD MONTE CARLO 2014: OGIER W NOWYM POLO WRC

Volkswagen Polo R WRC (2014)

Rajdem Monte Carlo (14 – 19 stycznia) rozpocznie się mowy sezon Mistrzostw Świata WRC. Volkswagen wprowadził kilka modyfikacji do swojego Polo R WRC, w którym fabryczne załogi bronić będą tytułów.

W roku debiutu zespół VW Motorsport okazał się najlepszy w trzech klasyfikacjach: Producentów, Kierowców (Sebastien Ogier) i Pilotów (Julien Ingrassia). 315-konne Polo R World Rally Car ma pomóc w powtórzeniu sukcesu w sezonie 2014.


Zobacz także:
RAJDY
RAJDY: VOLKSWAGEN CHCE OBRONIĆ TYTUŁ MISTRZA W WRC


Odpowiedni wygląd rajdówki to zasługa charakterystycznych szarych i niebieskich pasów, które podkreślać mają jeszcze większy jej dynamizm. Polo z napędem na wszystkie koła wygrało w ubiegłym sezonie dziesięć z trzynastu rajdów.

– W sporcie motorowym kto nie idzie do przodu, ten się cofa. Nikt nie może sobie pozwolić, aby choć na sekundę zwolnić tempo rozwoju technicznego. Nawet jeżeli w 2013 roku zapisaliśmy na swoim koncie kilka triumfów, ani na chwilę nie spoczęliśmy na laurach. Producenci, którzy w 2013 roku brali udział w Rajdowych MŚ uzgodnili, że na sezon 2014 nie udzielą homologacji żadnym nowym World Rally Car. Próbowaliśmy jednak maksymalnie wykorzystać możliwości, które nam pozostały. Polo R WRC na rok 2014 jest pod wieloma względami bardziej dojrzały, niż ten, którym zadebiutowaliśmy przed dwunastoma miesiącami. Każdy zespół czeka z niecierpliwością, aby sprawdzić, ile warte są te udoskonalenia w zaciętej konkurencji z Citroënem i Fordem oraz nowymi rywalami z Hyundaia – twierdzi Jost Capito, Dyrektor Volkswagen Motorsport.

Volkswagen Polo R WRC (2014)

Granice zmian są ściśle wyznaczone przez FIA: suma udoskonalonych detali czyni z Polo R WRC 2013 nową wersję 2014. Obok nowego wyglądu zewnętrznego, World Rally Car z Wolfsburga został zmodyfikowany także pod maską. Po ubiegłorocznym sezonie zespół zastosował dziesięć tak zwanych jokerów, które pozwalają na wprowadzenie zmian do poszczególnych komponentów w porównaniu z dokumentacją homologacyjną. Oprócz optymalizacji komponentów zawieszenia i nowych wariantów dostrojenia układu napędowego, inżynierowie pracowali nad poprawą wytrzymałości. Jednego jokera Volkswagen wykorzystał na nową wersję oprogramowania układów elektronicznych.

Wielką zaletą Polo R WRC 2013 były nie tylko doskonałe osiągi, lecz także niezawodność. W 13 rajdach które są w tegorocznym kalendarzu – trzech z dwoma startującymi autami, dziesięciu z trzema – załoga fabryczna nie odnotowała żadnej awarii silnika, a jedynie jedną usterkę techniczną (poluzowane złącze elektroniki).

Volkswagen Polo R WRC (2014)